Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-01, 18:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusahlqvist
Använder denna app nu, funkar ypperligt bra. Och utbudet är minst sagt intressant, utländska filmer, äldre. Överraskande många med högt IMDB-betyg. Hyrde Sökarna, Total Recall och Once upon a time in china, blandat kompott.
Bara så du är medveten om det, för varje film du lånar på Cineasterna så tvingas biblioteken betala en från kommunens skattekista överdrivet och oproportionerligt stor avgift till ett vinstdrivande företag, jämfört med biblioteksersättningens kulturstöd när man lånar en bok. Jag har själv skaffat bibliotekskort just för att kunna använda Cineasterna, men drar mig in i det längsta pga hur det finansieras, och drar hellre ner filmerna på 60sek från alternativ källa om dom finns där med den textning jag vill ha.

Dock kan man ju använda Cineasternas filmutbud för att få uppslag på vad för klassiskt man vill se, om man inte har tillgång till det enorma utbudet hos exempelvis Netflix och övriga mainstreamtjänster, där åtminstone just Netflix har ett stort sådant, över 700 italienska/franska/brittiska filmer från 1926-1996.
Citera
2024-05-10, 10:57
  #14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Great news everybody! Cineasterna har nu en fungerande app för Android TV, finns på google play.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback