Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 11:39
  #1
Medlem
Har förlorat min esee 4a med teklok.
Allså den satt horisontell i svanken.

Letar efter något nytt liknande, har du något tips i priskalassen 1000-3000 så får du gärna dela en länk här.

Danke.
Citera
2017-05-19, 15:49
  #2
Medlem
Harbards avatar
Går det inte göra slida/hölster på så sätt? Annars är det bara att söka på Horizontal knife på Google eller gå in på Knivbutik.se och titta.
Citera
2017-05-22, 01:05
  #3
Medlem
kanske lämpligare att fråga i vapen&militär forumet. horisontell carry har med concealment och självförsvar att göra. det är inte en frilufts metod att bära kniv.
Citera
2017-05-23, 13:53
  #4
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
kanske lämpligare att fråga i vapen&militär forumet. horisontell carry har med concealment och självförsvar att göra. det är inte en frilufts metod att bära kniv.

Hur "tänkte" du nu? "det är inte en frilufts metod att bära kniv"? Så det spelar roll hur man bär kniven, annars räknas det inte som frilufts? Får kniven inte vara lite dold när man går i skogen så det slipper se ut som man går med ett svärd?
Citera
2017-05-23, 17:18
  #5
Avstängd
Hur menar du med horrisontellt att den sitter horrisontellt eller?
Finns plast man kan göra till en slida vid namn kydex
Citera
2017-05-24, 14:23
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
...det är inte en frilufts metod att bära kniv.
Visst är det vanligt med kniv vid friluftsliv, till exempel så vill man spänta för att få upp en eld.
Citera
2017-06-10, 16:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst är det vanligt med kniv vid friluftsliv, till exempel så vill man spänta för att få upp en eld.

Lär er läsa. jag sa att horisontal carry inte är en frilufts metod att bära kniv. Jag har aldrig påstått att man inte har kniv i skogen.
Citera
2017-06-10, 16:50
  #8
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
det är inte en frilufts metod att bära kniv.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
Lär er läsa. jag sa att horisontal carry inte är en frilufts metod att bära kniv. Jag har aldrig påstått att man inte har kniv i skogen.

Tror att jag kan läsa, även om du stavar som en kratta. Kanske du kan gå nån kurs i att vara tydligare i skrift?
Citera
2017-06-10, 17:33
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
Lär er läsa. jag sa att horisontal carry inte är en frilufts metod att bära kniv. Jag har aldrig påstått att man inte har kniv i skogen.

Spelar ingen roll hur man bär den? Det spelar väl roll vad man använder den till och hur den ser ut!
Ser den ut som en strids kniv så ska man inte ha den i skogen.

Fast vill man tappa den så
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback