Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-11, 21:53
  #13
Avstängd
Nosstocks avatar
Mina föräldrar bor i Halmstad sedan 10 år tillbaka och dom trivs. Men sen finns de väll de områden man alltid ska undvika.
Citera
2023-05-03, 09:44
  #14
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Mina föräldrar bor i Halmstad sedan 10 år tillbaka och dom trivs. Men sen finns de väll de områden man alltid ska undvika.

Vilka områden är det?

Någon som vill ge lite uppdatering på vilka områden man absolut ska hålla sig undan från att vistas i / bo i ?
Citera
2023-05-03, 10:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Vilka områden är det?

Någon som vill ge lite uppdatering på vilka områden man absolut ska hålla sig undan från att vistas i / bo i ?

Tråden är förvisso gammal men det som skrivits innan gäller fortfarande.
Värst är Andersberg, närliggande Linehed är också ganska mångkulturellt. Halva Vallås bör man undvika, den östra delen med mer villabebyggelse är helt OK. Frennarp är också mycket babbar och en del WT.
Den västra sidan av Nissan har i princip inga större problemområden men det innebär inte att dom östra delarna är dåliga, finns många bra områden där. T.ex. Furet, Frennarp, Nyatorp, Gamletull, Snöstorp, Brogård och området runt Högskolan.
Citera
2024-02-16, 10:48
  #16
Medlem
Marphiuss avatar
Gammal tråd men försöker också. Är hemansvägen skit? Linehed? Nyhem? Vart på östra sidan kan man bo?
Citera
2024-02-16, 18:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marphius
Gammal tråd men försöker också. Är hemansvägen skit? Linehed? Nyhem? Vart på östra sidan kan man bo?

Min personliga åsikt:
Hemmansvägen i sig verkar ganska lugn (med vilket jag såklart menar inte allt för mycket KAOZ ). Det är lägenhetshus med tillhörande innergårdar rakt genom. Det finns ett litet torg där med typ lekplatser, källarfrisör, etc. Kanske inte jättespännande, men inte illa. Jag har bara varit i en lägenhet där, men dom är absolut fina.

Linehed kan egentligen delas upp i lägenhetsdelen och villadelen. Villadelen är ganska tjusigt med en stor samling småhus och smågator, ganska lugnt. Lägenhetsdelen är relativt KAOZ-påverkad, men inte kritiskt. Lägenhetskomplex med innergårdar samt lekplatser. Inte ett genuint fult område (fotbollsplaner, utegym, hundrastgård, dagis, etc), men man ser och hör ofta "rymdforskarna" komma åkande på mopeder som låter som en hårdrockskonsert. Lägenheterna i sig är ganska standard, men skaplig hyra, vill jag minnas att min polare sa.

På Nyhem/ Nyatorp finns mycket blandat lägenheter och hus. De bygger en hel del nya hyresrätter där, samt en del nyproducerat. Jag har aldrig upplevt Nyhem som stökigt (KAOZ alltså). Nyhems torg (typ Willys, pizzeria, gym, blomsteraffär, etc) utgör väl ett slags nav för stadsdelen.

Var ska man bo öster om Nissan? Bra fråga! Furet/ Frennarp är till 90 % villor. Väldigt lugna områden (så tryggt som det kan vara, år 2024?)
Vallås är kanske lite som Linehed; villadelen är OK, lägenhetsdelen är KAOZ!!
Snöstorp + Brogård är nästan bara villor, men också lugna områden.

Som sagt, mina personliga åsikter. Andra kanske tycker annat, men det kan kanske ge en liten hint
Citera
2024-02-19, 13:31
  #18
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Mina föräldrar bor i Halmstad sedan 10 år tillbaka och dom trivs. Men sen finns de väll de områden man alltid ska undvika.

Hade dom lätt att komma in i samhället eller hänger dom med övriga inflyttade ?🤔
Citera
2024-02-19, 20:48
  #19
Avstängd
Nosstocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Hade dom lätt att komma in i samhället eller hänger dom med övriga inflyttade ?🤔

Va? Mina föräldrar bor inte i Halmstad.
Citera
2024-02-20, 14:21
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstock
Va? Mina föräldrar bor inte i Halmstad.

Du skrev det i tråden 2019 men dom kanske flyttat sen dess.
Citera
2024-02-20, 14:27
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hansomgillarglass
Linehed kan egentligen delas upp i lägenhetsdelen och villadelen. Villadelen är ganska tjusigt med en stor samling småhus och smågator, ganska lugnt.

Antar att du menar Gustavsfält. Ganska lugnt men nästan hälften är invandrare, det är många gånger hårt arbetande och ärliga invandrare från Linehed som får det bra ställt och vill köpa hus, ungarna slipper byta skola.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback