Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-25, 13:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumperk
Måste vara tokigt svårt att få tag i ett jobb i Göteborg....

AF äger dig om du är inskriven där, du ska söka jobb 8h per dag om jag inte är fel ute.

exakt sen finns ju det 10k cv inlämningar till burger king i liseberg fan va skoj aså...
Citera
2017-10-25, 13:23
  #14
Medlem
Det är hårt att vara arbetslös, det är ytterst få som lyckas hitta ett jobb via AFM. Mitt tips är att istället söka jobb på andra sätt. Har sett annonser om att Max anställer folk, det kanske är något för t.s eller är burger king crčme ā la crčme i snabbmatsindustrin?
Citera
2017-10-25, 13:25
  #15
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
lag paragraf och kapitel ge mej dom nu som rättfärdigar det
Man kan inte bemöta myndigheter i Sverige på det sättet och förvänta dig annat än mothugg och problem.
Citera
2017-10-25, 13:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Man kan inte bemöta myndigheter i Sverige på det sättet och förvänta dig annat än mothugg och problem.

men rätt ska vara rätt hur annars ska vi ha någon stabil kärna i samhället som man kan hänvisa till annars blir det kaos va är då skillnaden mellan ett djurisk rike och civiliserat så att säga
Citera
2017-10-25, 13:41
  #17
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
men rätt ska vara rätt hur annars ska vi ha någon stabil kärna i samhället som man kan hänvisa till annars blir det kaos va är då skillnaden mellan ett djurisk rike och civiliserat så att säga
Det är din bedömning. Men AF bör man hålla sig vän med om man behöver a-kassa eller ett jobb.
Komma där och vara jobbig är fel taktik.
Citera
2017-10-25, 13:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är din bedömning. Men AF bör man hålla sig vän med om man behöver a-kassa eller ett jobb.
Komma där och vara jobbig är fel taktik.

va är strategin då bara sitta där o be och uppföra sig som en toffla lär mej då om du vet
Citera
2017-10-25, 13:51
  #19
Medlem
pillenottens avatar
AF enda egentliga funktion är att vara kontrollorgan för stävja fusk med A-kassa och andra bidrag, samt att sätta långtidsarbetslösa i åtgärdsprogram för att snygga till statistiken inför kommande valår - att du skulle få ett riktigt jobb den vägen är inte speciellt sannolikt - men om dom tycker du är en jobbig jävel kommer dom att dränka dig i skitjobbsförslag som du är tvungen att söka och tacka ja till.
Citera
2017-10-25, 13:55
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumperk
Måste vara tokigt svårt att få tag i ett jobb i Göteborg....

AF äger dig om du är inskriven där, du ska söka jobb 8h per dag om jag inte är fel ute.

Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
exakt sen finns ju det 10k cv inlämningar till burger king i liseberg fan va skoj aså...

Ber så hemskt mycket om min sarkasm var otydlig, ska vara tydligare nästa gång.
Citera
2017-10-25, 13:56
  #21
Medlem
trickydicks avatar
Senast jag besökte AF för nått år sedan, så trodde jag att jag gått fel och hamnat på en flyktingförläggning.
Citera
2017-10-25, 14:00
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
AF enda egentliga funktion är att vara kontrollorgan för stävja fusk med A-kassa och andra bidrag, samt att sätta långtidsarbetslösa i åtgärdsprogram för att snygga till statistiken inför kommande valår - att du skulle få ett riktigt jobb den vägen är inte speciellt sannolikt - men om dom tycker du är en jobbig jävel kommer dom att dränka dig i skitjobbsförslag som du är tvungen att söka och tacka ja till.


du ser ju hur jag uppför mej på forumet så det blir säkert det sista alternativet aja skitsamma ska gå på löpbandet nu vill man va ett rövhål så får man va det sverige är ju ett frittland
Citera
2017-10-25, 14:03
  #23
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
du ser ju hur jag uppför mej på forumet så det blir säkert det sista alternativet aja skitsamma ska gå på löpbandet nu vill man va ett rövhål så får man va det sverige är ju ett frittland
- jo, jag tror inte folk förstår hur det kostar på att vara ett arsel!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback