Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-11-03, 13:57
  #73
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Krävs väldigt mycket för att klassas som våldtäkt? Eh va? Du bor inte här i feminismens Nordkorea alltså där allt är våldtäkt? Där våldtäkt inte ens kräver våld längre?
Nåväl våldtäkt faller under allmänt åtal så du behöver inte vänta på hennes ok för att anmäla det här och du vet ju bättre än henne så bara kör över henne, hell är ju så män gör liksom....

Kan berätta en liten historia för dig ts om en tjejkompis, hon blev gruppvåldtagen men när det fysiska hade läkt så tyckte hon inte det var så farligt, hon sprang på 3 stolpskott och var på fel plats på fel tillfälle ansåg hon men folk ville konstant sätta på henne offerkoftan och pratade bara om hur dåligt hon måste må och hur synd det var om henne men personligen kände hon inte alls så utan hon blev istället tokig av att inte känna som folk ville att att hon skulle känna, hon trodde det var något fel på henne känsloliv så våldtäkten gjorde inte henne sjuk utan folks absurda projiceringar gjorde henne sjuk. Min poäng är helt enkelt att folk är olika så sluta sitta där och tryck dina åsikter i ansiktet på folk, säger hon nej så gäller nej och då bör du respektera det.

Hon förnekade sitt trauma, kan garantera att hon dock kommer bryta ihop någon gång, kanske har hon inte insett traumat ens, det är väldigt vanligt vid våldtäkt och andra trauma. Soldater som har varit och dödat eller andra trauma. Det förstör dock människan och även om man aldrig kan bli frisk igen kan man fungera OM man går i korrekt terapi. KBT är inte korrekt då det är raka motsatsen till korrekt terapi

Att du kallar allt för våldtäkt får stå för dig, jag går på offrets version. Att resten av världen förnekar något betyder inte att resten av världen har rätt. Sverige har rätt
Citera
2017-11-03, 14:03
  #74
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
Hon förnekade sitt trauma, kan garantera att hon dock kommer bryta ihop någon gång, kanske har hon inte insett traumat ens, det är väldigt vanligt vid våldtäkt och andra trauma. Soldater som har varit och dödat eller andra trauma. Det förstör dock människan och även om man aldrig kan bli frisk igen kan man fungera OM man går i korrekt terapi. KBT är inte korrekt då det är raka motsatsen till korrekt terapi

Att du kallar allt för våldtäkt får stå för dig, jag går på offrets version. Att resten av världen förnekar något betyder inte att resten av världen har rätt. Sverige har rätt

Nej det kommer hon inte efter 10 år och det kan jag garantera som känner henne du däremot verkar vara väldigt autistisk, sluta projicera, det finns ingen mall, du har extremt fel. Sluta bara prata med henne för du gör mer skada än nytta och att du inte fattar det själv gör dig direkt farlig, låt henne va för annars driver du henne mot självmord.
Citera
2017-11-03, 14:10
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej det kommer hon inte efter 10 år och det kan jag garantera som känner henne du däremot verkar vara väldigt autistisk, sluta projicera, det finns ingen mall, du har extremt fel. Sluta bara prata med henne för du gör mer skada än nytta och att du inte fattar det själv gör dig direkt farlig, låt henne va för annars driver du henne mot självmord.

kommer aldrig sluta försöka hjälpa. människor. Jag vet att KBT är extremt populärt och det skrämmer mig som fan.
Du vet inte ens om den personen du talar om egentligen är ett vrak på insidan. Hon är dock förstörd för alltid. MEN hon kan hjälpa andra genom att hjälpa själv. OCH rätt terapi kommer göra henne faktiskt bättre. KBT gör det inte.

I mitt fall snackat vi inte om gruppvåldyäky men det är eTT stort trauma ändå. saken med trauma är att det är bra lurigt. Även människor utan trauma behöver ofta bearbeta saker. Trauma är bara en krydda på det.


Killen i mitt fall ligger nu hos polisen och även om han aldrig blir dömd har jag gjort allt jag kan, vilket gör att jag kan leva med mig själv.
Citera
2017-11-03, 14:19
  #76
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finablonda
kommer aldrig sluta försöka hjälpa. människor. Jag vet att KBT är extremt populärt och det skrämmer mig som fan.
Du vet inte ens om den personen du talar om egentligen är ett vrak på insidan. Hon är dock förstörd för alltid. MEN hon kan hjälpa andra genom att hjälpa själv. OCH rätt terapi kommer göra henne faktiskt bättre. KBT gör det inte.

I mitt fall snackat vi inte om gruppvåldyäky men det är eTT stort trauma ändå. saken med trauma är att det är bra lurigt. Även människor utan trauma behöver ofta bearbeta saker. Trauma är bara en krydda på det.


Killen i mitt fall ligger nu hos polisen och även om han aldrig blir dömd har jag gjort allt jag kan, vilket gör att jag kan leva med mig själv.

Fast du hjälper inte, du projicerar dina tankar på andra och skadar därmed andra människor, det är uppenbart att du saknar empati nog för att sätta din in i någon annans situation så därför får du lära dig att säga så lite som möjligt angående andras människors känsloliv eftersom du inte förstår dig på det. Jo det vet jag sanslöst mycket mer om än du som bara sitter och gissar och tror att människor fungerar efter samma mall allihop, det är både barnsligt och korkat.

Du har gjort mer än du borde gjort och det kan tveklöst slå tillbaka otroligt jävla fel på dig, din tjejkompis tar livet av sig eftersom du tvingar henne att gå igenom allt igen, snubben blir tvärförbannad och hämnas på henne så fort han kommer ut osv osv. Du får som sagt lära dig att hålla käft för din slutledningsförmåga suger.
Citera
2017-11-03, 15:19
  #77
Avstängd
Då dör jag som en hederligalning människa
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback