Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-02-14, 11:27
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du kan köpa lite nytt fogbruk och färga upp den med typ titanoxid ger en vit färg, det borde funka bra.
Finns diverse färgämnen du kan köpa i färg/bygg-handeln för att blanda in i olja, färg och bruk.
Sedan drar du på ett tunt lager bruk över det hela efter du fuktat fogarna först och torkar av efter en stund med en fuktig svamp. Du behöver inte göra det märkvärdigare och mer komplext än så.

Antar du inte bor i någon sketen kulturminnesskyddad byggnad så du är tvungen att kontakta länsstyrelsen/byggnadsnämnden först innan du typ ens får spika in en spik i en vägg för att sätta upp en tavla...
Nej men då får det vara, om jag ju ändå ska riva bort det inom närmsta åren . Tänkte alltså mer på en snabblösnig, för en mer tillfällig uppfräschning. Finns ju pennor m.m för kakelfogar i köket.
Citera
2018-02-15, 23:02
  #50
Medlem
Har följt tipsen här och hällt ut rengöringsmedel på (delar av) golvet, låtit det ligga och gotta sig några timmar, för att därefter spola bort med duschen. Det har gett resultat, även om det finns en del ställen där det inte verkar bita. Dessa får jag väl ta med trasa gissar jag.

Men jag har inte använt klorin, utan mildare rengöringsmedel. Av det jag läser om klorin på flaskorna så verkar det väldigt starkt. Finns det inte risk att golvet skadas om jag häller ut det och låter det ligga där? Eller är de rentav klorin plus dusch som får bort den mer hårt sittande smutsen?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback