Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 01:23
  #157
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag firar inte Internationella Kvinnodagen.
Det är inte en dag där man firar - det är en dag där man uppmärksammar kvinnors situation nationellt och globalt.
Jag firar inte heller 1:a maj - det är en dag där man uppmärksammar orättvisor och kampen för rättvisa villkor för arbetare.
Mmmm, vad är det du lider av då?
Och vad är det de stackars arbetarna tycker är orättvist i världens mest jämställda land?
Hade bättre betyg och högre utbildning hjälpt dem att ta sig ur sin självpåtagna offerroll?

Det kommer en tid i varje människas liv, då man får börja ta eget ansvar för sitt liv.
I Sverige verkar den åldern närma sig 45.
Citera
2024-03-12, 08:11
  #158
Medlem
I mitt hem så 'firar' vi enbart mor- och farsdagen. Frukost på sängen som ett litet engagerande skådespel för barnen mest.

Kvinnodagen, vilket jävla trams. Fira halva jordens befolkning enbart utifrån vad de har fått mellan benen i genlotteriet? Störtlöjligt.
Citera
2024-03-12, 09:25
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Idag är det den 8 mars, den internationella kvinnodagen. Hur firar du den?

Jag firar inte alls, men så här firade Jämställdhetsmyndigheten:

Hånet: Jämställdhetsmyndigheten uppmärksammar kvinnodagen med beslöjad kvinna

https://samnytt.se/hanet-jamstalldhe...eslojad-kvinna

Det är ganska uppenbart att feminismen är rena motsatsen till jämställdhet, och att islamism och sharialagar är något för dagens unga svenska kvinnor att räkna med. Bra jobbat, you go girl!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback