Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-04-18, 09:27
  #73
Medlem
EnSpeciellMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Absolut inte, vad tusan får dig att tro det?
Är det någon här som påstår att den verkligen vet saker, så är det du. Sedan anklagar du mig för att vara fundamentalist enbart för att jag vill veta vad du stödjer dina påståenden på. Illa.

Kan du istället förklara för mig hur du utan att skämmas med säkerhet kan påstå att du vet en massa om exempelvis tankeläsning när du uppenbart inte kan presentera några evidens? För mig är det helt enkelt en tro du har.

Man behöver inte värdera tro, men är det en förnuftig troende så säger den att det den påstår är just en tro.

Väldigt väl uttryckt där!

Jag tror på tex en allsmäktig Gud och vissa övernaturliga fenomen men skulle aldrig presentera dessa som vetenskap eller evidensstött utan just som en tro.
Citera
2018-05-21, 12:50
  #74
Medlem
TwoThousands avatar
Har läst varenda tanke som ställts på detta forum med folket jag skrivit med, och ibland är det inte en massa trevligheter till information.

Vi vill inte ens att andra ska veta om det så dom fortsätter med att inte förstå någonting alls!
Citera
2024-01-25, 15:44
  #75
Medlem
superguds avatar
Kan man läsa tankar bör man inte utöva sin förmåga, telepati är en kränkning att likställa med våldtäkt.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback