Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-14, 14:27
  #1297
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag vet män som har ringt till nationella hjälplinjer och fått bra stöd.


Det kallar jag slöseri med resurser. Det är ju vi kvinnor som har tillräckligt gott självförtroende för att ha nytta av stödet. En osäker och fjantig karl, har ju ändå så pass låga tankar om sig själv, så endast negativ behandling lämpar sig för honom.

Låt oss därför inte slösa skattepengar på sådant trams, tack !
Citera
2020-12-15, 20:05
  #1298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det kallar jag slöseri med resurser. Det är ju vi kvinnor som har tillräckligt gott självförtroende för att ha nytta av stödet. En osäker och fjantig karl, har ju ändå så pass låga tankar om sig själv, så endast negativ behandling lämpar sig för honom.

Låt oss därför inte slösa skattepengar på sådant trams, tack !

Är du igång igen?

Alla människor behövs. Och klart vi ska hjälpa och stötta varandra. Vi människor är beroende av varandra. Kanske får du barn med en "osäker och fjantig karl" här framöver, vem vet? Han kanske dessutom blir en riktigt bra far till er gemensamma avkomma. Bra då att han fick hjälp från nationella hjälplinjer när han behövde det.
Citera
2020-12-16, 08:13
  #1299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det kallar jag slöseri med resurser. Det är ju vi kvinnor som har tillräckligt gott självförtroende för att ha nytta av stödet. En osäker och fjantig karl, har ju ändå så pass låga tankar om sig själv, så endast negativ behandling lämpar sig för honom.

Låt oss därför inte slösa skattepengar på sådant trams, tack !


“The purpose of life is finding the largest burden that you can bear and bearing it.”

― Jordan B. Peterson
Citera
2020-12-16, 08:15
  #1300
Avstängd
Min kvinna är fysisk när hon är arg, svårt att veta hur man ska bete sig, bara vara lugn, se ned i marken, rida ut stormen, inte slå tillbaka för då blir hon ännu agressivare och fysisk.
Citera
2020-12-16, 08:22
  #1301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmannen
Min kvinna är fysisk när hon är arg, svårt att veta hur man ska bete sig, bara vara lugn, se ned i marken, rida ut stormen, inte slå tillbaka för då blir hon ännu agressivare och fysisk.

Så länge ni inte har barn så kör på.
Citera
2020-12-16, 09:40
  #1302
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmannen
Min kvinna är fysisk när hon är arg, svårt att veta hur man ska bete sig, bara vara lugn, se ned i marken, rida ut stormen, inte slå tillbaka för då blir hon ännu agressivare och fysisk.


Duttig vovve. En undergiven man är en bra man, och det har du klokt upptäckt. Nu kan du sätta på kaffe åt mig, och sedan får du städa upp i huset.
Citera
2020-12-16, 12:02
  #1303
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Duttig vovve. En undergiven man är en bra man, och det har du klokt upptäckt. Nu kan du sätta på kaffe åt mig, och sedan får du städa upp i huset.

Hehe vad du är rolig bf, allways puts a smile on my face liksom.
Men så här är det. Att typ koka kaffe, städa och sånt behöver inte vara nåt undergivet beteende från mannens sida. Tvärtom, det kan ju vara en hjälpande hand om kvinnan är en busy bee i perioder. Det kan vara utbildning, jobb, barnafödande etc. Kvinnor har många fler uppgifter i livet än män. Dominant kan man vel vara i sängen isåfall, om det finns såna behov.
Det är mäns uppgift i livet att se till att deras kvinnor mår bra, och det här kommer från en konservativ och alt annat än undergiven man..

När det kommer till «män» som eventuellt skulle uppleva våld från sina kvinnor.. «grow a pair» liksom.
Väx upp för helvete.
Citera
2020-12-16, 17:53
  #1304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmannen
Min kvinna är fysisk när hon är arg, svårt att veta hur man ska bete sig, bara vara lugn, se ned i marken, rida ut stormen, inte slå tillbaka för då blir hon ännu agressivare och fysisk.

Gå därifrån direkt om du kan och anmäl henne för polisen. Dokumentera det som har hänt/händer med datum och tid, inklusive bilder på ev skador och blåmärken. Så ska du inte ha det, så ska ingen ha det!

Tar de dig inte på allvar så anmäl igen och igen tills du hittar någon som gör det. Skäms inte, om inte annat så behövs statistik på allvar över sånt här, annars är det bara anekdoter som kan bortses ifrån.

Hon ska söka hjälp för sin aggressivitet och om du känner att du inte kan leva utan henne, ska du inte ta henne tillbaka förrän hon har lärt sig strategier för att handskas med sin bristande självkontroll så att du kan känna dig helt trygg och säker i ditt eget hem. Fysiskt våld är inte något som du ska stå ut med och inte heller psykiskt.

Du är värd bättre. Kom ihåg det.
Citera
2020-12-16, 18:32
  #1305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Gå därifrån direkt om du kan och anmäl henne för polisen. Dokumentera det som har hänt/händer med datum och tid, inklusive bilder på ev skador och blåmärken. Så ska du inte ha det, så ska ingen ha det!

Tar de dig inte på allvar så anmäl igen och igen tills du hittar någon som gör det. Skäms inte, om inte annat så behövs statistik på allvar över sånt här, annars är det bara anekdoter som kan bortses ifrån.

Hon ska söka hjälp för sin aggressivitet och om du känner att du inte kan leva utan henne, ska du inte ta henne tillbaka förrän hon har lärt sig strategier för att handskas med sin bristande självkontroll så att du kan känna dig helt trygg och säker i ditt eget hem. Fysiskt våld är inte något som du ska stå ut med och inte heller psykiskt.

Du är värd bättre. Kom ihåg det.

Du skrev precis det jag hade tänkt skriva till Ringmannen, fast mycket bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback