Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 17:30
  #1
Medlem
AA-suiteds avatar
Ännu ett till sommarpåhitt av Swedish Match. Tror ni den blir bra? Har någon sett denna och hunnit testa? Hur smakar den? Betyg?

https://www.swedishmatch.se/kop-snus...s-summer-2018/

Citat:
Ursprungligen postat av Swedish Match
GENERAL GASTRONOMY SERIES SUMMER 2018
General Gastronomy Series Summer 2018 är ett portionssnus inspirerat av svenska örter som tagits fram i samarbete med krögaren Karl Ljung.

Karl Ljung är en passionerad krögare och snusare. Vi på Swedish Match har tillsammans med honom tagit fram en snuslinje som vi kallar för General Gastronomy Series, med inspiration från gastronomins värld.

– Detta är det första portionssnuset i serien. Vi jobbade hårt för att få det att hamna så nära en lössnusupplevelse som möjligt, säger Karl Ljung.

General Gastronomy Series Summer 2018 har tagits fram i samarbete mellan Karl Ljung och Swedish Match master blender Lars Öberg och har en tydlig smakinriktning.

– Smaken på snuset är inspirerad av svenska örter, som höjer den mörka tobakskaraktären, säger Karl Ljung.

Resultatet är alltså ett snus med mörk och kryddig tobakskaraktär och en smak inspirerad av svenska örter. Örtinslagen är tydliga; timjan och muskot märks, ihop med salvia och en liten aning granskog.

__________________
Senast redigerad av AA-suited 2018-05-26 kl. 18:05.
Citera
2018-05-26, 20:27
  #2
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Namnet var ju lite finurligt. Det första jag kom att tänka på var sjukhustermen gastroskopi, och samtidigt är det lite ironiskt i och med att nikotin tillsammans med kaffe har en tendens till att sätta i gång tarmsystemet.

Jag har inte provat snuset; nästa gång jag besöker någon butik ska jag kika efter dosan dock. Jag älskar nyheter!
Citera
2018-05-27, 00:26
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Namnet var ju lite finurligt. Det första jag kom att tänka på var sjukhustermen gastroskopi, och samtidigt är det lite ironiskt i och med att nikotin tillsammans med kaffe har en tendens till att sätta i gång tarmsystemet.

Jag har inte provat snuset; nästa gång jag besöker någon butik ska jag kika efter dosan dock. Jag älskar nyheter!
Geneal Gastroskopi hade varit finurligt ja men gastronomy är som du säkert redan vet gastronomi. Alltså matkultur eller i detta fall kanske läran om hur saker bör smaka.
Citera
2018-05-27, 00:54
  #4
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Geneal Gastroskopi hade varit finurligt ja men gastronomy är som du säkert redan vet gastronomi. Alltså matkultur eller i detta fall kanske läran om hur saker bör smaka.

Jadå, det förstod jag, men likväl sammankopplar jag just första- och andrastavelsen (gast-ro) med sjukhusbesök, fast det förtäljer väl bara mer om mig som individ än något annat i och med mina egna erfarenheter av just mag- och tarmundersökningar.

Hur som helst ska det bli spännande att testa detta snus. Jag provade GP’s sommarvariant i går och har använt lite av den i dag också med gott resultat. Över lag finner jag General i sin helhet vara ett synnerligt välsmakande snus, så den här är jag spänd på!
Citera
2018-08-08, 15:01
  #5
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jadå, det förstod jag, men likväl sammankopplar jag just första- och andrastavelsen (gast-ro) med sjukhusbesök, fast det förtäljer väl bara mer om mig som individ än något annat i och med mina egna erfarenheter av just mag- och tarmundersökningar.

Hur som helst ska det bli spännande att testa detta snus. Jag provade GP’s sommarvariant i går och har använt lite av den i dag också med gott resultat. Över lag finner jag General i sin helhet vara ett synnerligt välsmakande snus, så den här är jag spänd på!
Även jag drog kopplingen till tarmsjukdomar. Gastronomi är ju annars ett ord som har ytterst begränsad användning av vanliga döda. Något av en tabbe av Swedish Match.

Kommer tillbaka till Sverige i slutet av månaden, tror ni den finns kvar att testa då? Ingen på FB som har testat och kan ge en kort recension?
Citera
2018-08-09, 03:38
  #6
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Även jag drog kopplingen till tarmsjukdomar. Gastronomi är ju annars ett ord som har ytterst begränsad användning av vanliga döda. Något av en tabbe av Swedish Match.

Kommer tillbaka till Sverige i slutet av månaden, tror ni den finns kvar att testa då? Ingen på FB som har testat och kan ge en kort recension?

Tack för att du citerade mig och påminde mig om denna dosa! Jag har fortfarande inte ens funderat på att köpa den, men ska ta och skriva upp det på en lapp och leta igenom butikerna i morgon eller på fredag efter den.

Återigen - tack! Mitt minne har svikit mig helt i denna fråga.
Citera
2019-08-06, 01:51
  #7
Medlem
AA-suiteds avatar
Går denna att hitta i dagsläget? Var förjävla god men nu är den försvunnen och avliden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback