Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-02, 09:08
  #337
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Automo
Min instintiva tanke kring män som går till prostituerade är att det bottnar i ren svaghet. En genväg för att få det som egentligen kräver navigation genom en hotfull värld. Majoriteten av män har rädsla inför denna värld. Några få lyckas bemästra den och är de som har tillgång till majoriteten av det sociala spelet inklusive sex. De flesta viker av från den så fort de hittar första bästa partner de kan ursäkta sig med. Några väljer att naivt fortsätta stampa vatten genom att fokusera på annat istället och intala sig diverse dumheter. De som är kvar är de som känner tomhet och vissa väljer att fylla den med destruktiva beteende så som att gå till prostituerade. Och evolutionen fortgår.

Detta är en förenkling, världen är för stor för att detta ska vara hela sanningen. Prostitution återfinns i alla läger. Bör prostitution vara lagligt? Jag vet faktiskt inte. Bör man se det som vilken annan transaktion som helst? Nej. Sex har för stor roll i den mänskliga existensen för att man ska kunna vara så pragmatisk i frågan.

1) Ja eftersom män riskerar att åka på #metoo och våldtäktsanklagelser är det klart att de köper sex istället. Det skulle jag också göra i deras situation.

2) För oss som har haft en normal sexuell utveckling är sex som att äta. Mat har också en stor roll i den mänskliga existensen men ingen vill förbjuda restauranger. Tvärtom att gå på restaurang ses lite lyxigt av många. Varför skulle inte sexköp vara samma sak? Like vardagslyx typ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback