Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-25, 22:22
  #1
Medlem
Hej,

Jag tar MC-kort som privatist och inbromsningar är något jag måste förbättra. Jag känner till Kramers bana vid backaplan men underlaget inspirerar inte direkt självförtroende samtidigt som den är kort, där jag inte kommer upp i 90 innan det är dags att hoppa på bromsarna.

Finns det någon bana inom Göteborg, eller strax utanför där man kan öva inbromsningar säkert? Alltså helst platt underlag men en lång påfart där man kan komma upp i fart samt göra sig bromsberedd innan det är dags.
Citera
2018-08-26, 08:30
  #2
Medlem
Manöverbanan i Tuve. Där tränar man på högfartsbanan/lågfartsbanan likt trafikverkets uppkörningsprov samt raksträcka för inbromsning där du kommer upp i över 100 utan problem.
Citera
2018-09-07, 22:00
  #3
Medlem
kleijons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WcLasT
Manöverbanan i Tuve. Där tränar man på högfartsbanan/lågfartsbanan likt trafikverkets uppkörningsprov samt raksträcka för inbromsning där du kommer upp i över 100 utan problem.

Är den inhägnad och låst?

Det finns en uppritad bana i Stenkullen, på Storhagenvägen.
Har varit där nu i veckan och övat.
Citera
2018-09-08, 01:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kleijon
Är den inhägnad och låst?

Det finns en uppritad bana i Stenkullen, på Storhagenvägen.
Har varit där nu i veckan och övat.

Den ska väl vara inhägnad och låst, det är en automatgrind med tagg på kodlås men den är oftast vidöppen. Det är någon hästrelaterad verksamhet längre in på vägen också. Konor och markeringar i backen är uppritat. Åk dit o testa. Så vitt jag vet finns inga förbudsskyltar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback