Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-21, 13:45
  #10609
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Anmäl. Kommersiell tvätt är inte tillåten i bostäder. Men det kan även vara så att han använder torktumlaren för att torka t ex marijuana så en anmälan till Störningsjouren är väldigt rimlig.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tack för svar, har gett han en lapp. Låter lite mindre på natten, men är inte rimligt att det ska låta hela dagarna fram till 24:00 sånt smällande ljud. Helt klart något väldigt suspekt. Kan nog vara torktumlare och marijuana ska ringa störningsjouren härnäst å se.

Ni är ju dummare än tåget 😆
För helvete, ingen torkar gräs i en torktumlare
Citera
2024-03-21, 21:07
  #10610
Medlem
Att det ska vara tyst mellan 22 och 06 07 brukar det vara, och så får man varning för att man stökat runt tycker grannarna för att gå iväg till jobbet. är det rätt?
Citera
2024-03-21, 21:31
  #10611
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Att det ska vara tyst mellan 22 och 06 07 brukar det vara, och så får man varning för att man stökat runt tycker grannarna för att gå iväg till jobbet. är det rätt?
På vilket sätt stökar du runt tycker grannarna och vid viken tid?
Citera
2024-03-21, 21:35
  #10612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
På vilket sätt stökar du runt tycker grannarna och vid viken tid?
lagar gröt och spolar för att gå till jobbet, halv sju
Citera
2024-03-21, 21:47
  #10613
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
lagar gröt och spolar för att gå till jobbet, halv sju
Nej, det är inte rätt att klaga. Du måste få röra dig i din lägenhet för att fixa i ordning, även om du börjar jobba tidigt. Det är ju ofta tyst vid den tiden, både i huset och utomhus så allt hörs mycket lättare då, och särskilt när man spolar, tyvärr. Problemet kan ligga i att det är tunna väggar som gör det lyhört.

Har du förklarat för grannarna om dina arbetstider och att du inte har något val. Att du måste vara uppe vid den tiden för att du har ett jobb att sköta?
__________________
Senast redigerad av exoticspice 2024-03-21 kl. 22:16.
Citera
2024-03-21, 22:10
  #10614
Avstängd
Måste man verkligen spola i toan om man t ex går upp mitt i natten och pissar? Jag tycker inte det. Hos mig är det lyhört och därför låter jag bli att spola vid sådana tillfällen men har en kärringjävel utan vett till granne som spolar så fort hon bara går förbi toan.
Citera
2024-03-21, 23:00
  #10615
Medlem
ursprungsindians avatar
Har en granne som alltid duschar sent om kvällarna så det susar ordentligt i rören. Runt kl. 23 när jag själv precis har lagt mig. I samband med det klampar han också runt med hälarna i parketten och smäller i skåp och dörrar. Hör honom i skrivande stund. Säkert någon industriarbetare som jobbar sent. Trodde alla såna grovjobbare hade omklädningsrum och dusch på jobbet. Han kanske inte törs använda den för han skäms för sin lilla snopp.
Citera
2024-03-21, 23:59
  #10616
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Måste man verkligen spola i toan om man t ex går upp mitt i natten och pissar? Jag tycker inte det. Hos mig är det lyhört och därför låter jag bli att spola vid sådana tillfällen men har en kärringjävel utan vett till granne som spolar så fort hon bara går förbi toan.

Använda vatten och avlopp brukar vara tillåtet att göra dygnet runt. Så är det iallafall hos min värd. Men bara för det så behöver man ju inte duscha eller diska mitt i natten om man verkligen inte måste. Spola i toan gör jag däremot dygnet runt oavsett. Antar att du då inte heller tvättar händerna med tvål och vatten efter toabesök mitt i natten? Inte direkt fräscht.
Citera
2024-03-31, 12:36
  #10617
Medlem
Vad gör jag åt mitt kioskmongo till granne

Jag bor i ett lägenhetskomplex i centrala Malmö och lite stök är en naturlig del av detta, vilket jag kan foga mig i. Har dock en granne som nu gått över gränsen

Vet inte om han har någon bordell i sin lägenhet men varje helg håller han i alla fall mycket högljudda tillställningar som håller på till 6-8 på morgonen. Det är ett gammalt hus och väldigt lyhört, och förutom hög musik skriker han och hans kortege oavbrutet under kvällens gång. Har knackat på flertalet gånger och sagt till på skarpen, men detta har inte ens haft minimal effekt.

Igår blev dock droppen. Klockan 5:40 flyger jag upp ur sängen av att någon aggressivt rycker och bankar på dörren och ringer på klockan. Kollar ut genom nyckelhålet och där står en kille i långt skägg och lortig flanellskjorta som skriker att han ska döda mig om jag inte öppnar. Skriker i panik tillbaka att han kan fara åt helvete men han ger sig inte. Efter ca 6-7 minuter av att han står och skriker och sparkar på dörren hör jag min granne ropa på honom och det visar sig att det är hans jävla kukhuvud till polare som gått fel på dyngen. Som grädde på moset fortsatte de vara högljudda i ytterligare 2 timmar till

Blev inte många timmars sömn efter detta adrenalinpåslag och jag är nu fast bestämd att något behöver göras. Finns det något sätt att få idioten vräkt?
Citera
2024-03-31, 12:38
  #10618
Medlem
Pillar43s avatar
Ring störningsjouren varje gång det händer.
Citera
2024-03-31, 12:40
  #10619
Medlem
Belters avatar
Finns det inte en regel om att det ska vara tyst efter kl 22.00 i ett lägenhetshus?
Citera
2024-03-31, 12:40
  #10620
Medlem
Varför ringde du inte polisen? Han hotade dig och stod och banka på din dörr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback