Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-16, 17:27
  #61
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Ok så en drömmande man med ett barns romantisering till världresor ska alltså bygga en båt (utan erfarenhet för båt bygge), segla över halva jorden (utan kunskap om segling), och gräva guld i Afrika (utan kunskap om detta heller)? Ojojoj
Och svt gör ett reportage som antagligen uppmuntrar och ger han ännu mer eld på kvarnen att forsätta med detta idiotprojekt som antagligen (om han genomför båtbygget) kommer leda han till döden, smart och genomtänkt av alla parterna

Svt är så genomsyrade av allas lika värde, alla skall med och rädslan för att kränka någon, att de inte ens ifrågasätter rena dumheter!
Citera
2018-12-16, 17:44
  #62
Medlem
Alt 1 totaltrollning
alt 2 avancerat självmord
alt 3 stort missförstånd där han egentligen menar att han ska segla i virtual reality
Citera
2018-12-16, 18:28
  #63
Medlem
ArtFevers avatar
Låter som det blir den andre båtfarande John detta år som går en tidig död till mötes.
Citera
2018-12-16, 20:01
  #64
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Tre lådor av tunn, billig plywood. Det är alltså inte ens riktig marinplywood. Kommer att lösas upp av vatteninträngning om den inte spricker av ett litet vågsvall innan.

Gräsklipparmotorer som drivning. Har nån funderat på hur mycket bränsle, olja och reservdelar han behöver ha med sig? Motorerna kommer ändå inte att hålla länge, särskilt inte i marin miljö. Segelbåt är det enda som funkar för längre småskaliga havsresor.

Herregud, ni fattar väl att allt är ett skämt! Killen trollar media och kommer att gå ut med snart.

Prylarna han visar upp är sånt han råkade ha liggande i ladan.
Citera
2018-12-16, 20:14
  #65
Avstängd
Orkar inte kolla filmen. Är det marin plyfa han fått tag på?
Citera
2018-12-16, 20:21
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Orkar inte kolla filmen. Är det marin plyfa han fått tag på?

Nej, ser ut att vara vanlig billig från byggmax.

Nästa problem om vår modige sjöfarare skulle lyckas ta sig till Ghana för att gräva guld är Ghanas myndigheter.

https://iclg.com/practice-areas/mini...haptercontent7

Om jag inte tolkar 3.4 fel så för inte utlänningar gräva guld, om de nu inte investerar minst 10 milj. USD först.
Citera
2018-12-16, 21:15
  #67
Medlem
Pust !

Jag blev glad när jag såg filmen, han kommer att få ge upp efter en sjömil (1852 meter) !

Förhoppningsvis blir det inga personskador, bara han håller sig nära land och kan simma in igen.


Jag har (om det nu verkligen är på allvar, vilket jag har svårt att tro) aldrig sett ett så genomuselt förarbete någonsin. Det är närmast omöjligt att rada upp alla fel han gör i förberedelsen på sin 1200 mil långa "båt"(!)-resa, så jag radar upp det han gjort rätt (baserat på filmen jag sett och det korta radioklippet).

1, Det var en fin machete !
2, .....


Antagligen är det ett konstprojekt, alternativt ett test för att se hur vännerna och familjen reagerar.
Tanken ska alltså (enligt mig) vara att det SKA vara så fullständigt horribelt uselt planerat, med sällsynt korkade materialval, motorer och övrig bestyckning.....att även en person som aldrig ens sett havet ska säg "det där kommer inte funka, den (eller "det där") är inte sjödugligt"

....Och då har jag inte ens tagit in resmålet och syftet med resan (gräva guld i Ghana). Det känns nästa dumt att ta upp resmålet som sådant eftersom han kommer kunna gå hem på fem minuter när resan tar slut ! (om än lite blöt).
Citera
2018-12-16, 21:24
  #68
Avstängd
Bara han inte får vatten på så är det inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Nej, ser ut att vara vanlig billig från byggmax.

Nästa problem om vår modige sjöfarare skulle lyckas ta sig till Ghana för att gräva guld är Ghanas myndigheter.

https://iclg.com/practice-areas/mini...haptercontent7

Om jag inte tolkar 3.4 fel så för inte utlänningar gräva guld, om de nu inte investerar minst 10 milj. USD först.
Citera
2018-12-16, 22:36
  #69
Medlem
Hur ska han frakta in pråmarna in i ”jungelen” så han kan bo i ett träd i dom?
Citera
2018-12-17, 00:20
  #70
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Pust !

Jag blev glad när jag såg filmen, han kommer att få ge upp efter en sjömil (1852 meter) !

Förhoppningsvis blir det inga personskador, bara han håller sig nära land och kan simma in igen.


Jag har (om det nu verkligen är på allvar, vilket jag har svårt att tro) aldrig sett ett så genomuselt förarbete någonsin. Det är närmast omöjligt att rada upp alla fel han gör i förberedelsen på sin 1200 mil långa "båt"(!)-resa, så jag radar upp det han gjort rätt (baserat på filmen jag sett och det korta radioklippet).

1, Det var en fin machete !
2, .....


Antagligen är det ett konstprojekt, alternativt ett test för att se hur vännerna och familjen reagerar.
Tanken ska alltså (enligt mig) vara att det SKA vara så fullständigt horribelt uselt planerat, med sällsynt korkade materialval, motorer och övrig bestyckning.....att även en person som aldrig ens sett havet ska säg "det där kommer inte funka, den (eller "det där") är inte sjödugligt"

....Och då har jag inte ens tagit in resmålet och syftet med resan (gräva guld i Ghana). Det känns nästa dumt att ta upp resmålet som sådant eftersom han kommer kunna gå hem på fem minuter när resan tar slut ! (om än lite blöt).

Exakt. Han har gjort allting medvetet extra fel och ändå nappar nån korkad SVT-journo!

Sedan kommer säkert in nåt pucko i tråden och tror på idén...
Citera
2018-12-17, 00:56
  #71
Medlem
Niskalaukauss avatar
Det här måste vara en bluff.

Men för er som inte sett filmen The Mercy så gör det. Den handlar om det första GGR tävlingen o engelsmannen Donald Crowhurst. En man med drömmar som sätter sig i en situation där han inte borde vara.
Citera
2018-12-17, 08:02
  #72
Medlem
Alt 1 totaltrollning
alt 2 avancerat självmord
alt 3 virtaul reailty
4 Konstprojekt/feminism

Bra tänkt, lägger det med feminism
Då tanken säkert är att det ska komma kvinnliga räddare och visa alla vita cis män att de kan


Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Antagligen är det ett konstprojekt,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback