Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-22, 13:34
  #1
Medlem
adolf512s avatar
Telia kommer snart höja priset på mitt abbonemang till 159 sek/månad, för det får jag bara 1GB snabb surf och därefter stryps det till 15KB/s

Har inte riktigt koll på exakt vad som ingår för övrigt men använder typ bara surfen ändå (när jag inte kör på wifi).
Citera
2019-01-22, 13:43
  #2
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Telia kommer snart höja priset på mitt abbonemang till 159 sek/månad, för det får jag bara 1GB snabb surf och därefter stryps det till 15KB/s

Har inte riktigt koll på exakt vad som ingår för övrigt men använder typ bara surfen ändå (när jag inte kör på wifi).

Byt till Fello. De går i Telias nät. Perfekt intelligent kundtjänst.

99kr/mån för fria samtal och meddelanden, samt 1GB eller 2GB (student, 55+). De har naturligtvis andra abonnemang också. Kolla på fello.se

Sök på nätet efter Fello tipslänk, så kan du få halva priset de fyra första månaderna.
Citera
2019-01-22, 14:02
  #3
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Byt till Fello. De går i Telias nät. Perfekt intelligent kundtjänst.

99kr/mån för fria samtal och meddelanden, samt 1GB eller 2GB (student, 55+). De har naturligtvis andra abonnemang också. Kolla på fello.se

Sök på nätet efter Fello tipslänk, så kan du få halva priset de fyra första månaderna.
Hur blir det när man har förbrukat sin surf?
Citera
2019-01-22, 14:15
  #4
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Telia kommer snart höja priset på mitt abbonemang till 159 sek/månad, för det får jag bara 1GB snabb surf och därefter stryps det till 15KB/s

Har inte riktigt koll på exakt vad som ingår för övrigt men använder typ bara surfen ändå (när jag inte kör på wifi).

Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Byt till Fello. De går i Telias nät. Perfekt intelligent kundtjänst.

99kr/mån för fria samtal och meddelanden, samt 1GB eller 2GB (student, 55+). De har naturligtvis andra abonnemang också. Kolla på fello.se

Sök på nätet efter Fello tipslänk, så kan du få halva priset de fyra första månaderna.
Eller så väljer man Hallon.
4Gb surf/månad som kan sparas/föras över till nästa månad.
49 kronor de första 3 månaderna, sedan 99 kronor/månad.
https://www.hallon.se/mobiltelefoni
Citera
2019-01-22, 14:19
  #5
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Eller så väljer man Hallon.
4Gb surf/månad som kan sparas/föras över till nästa månad.
49 kronor de första 3 månaderna, sedan 99 kronor/månad.
https://www.hallon.se/mobiltelefoni
Hallon/Vimla lockar med sina priser. Synd bara sen när man väl har ett problem, då deras kundtjänst är fruktansvärt undermåliga. Har för mig att man bara kan mejla...?
Citera
2019-01-22, 14:23
  #6
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Hallon/Vimla lockar med sina priser. Synd bara sen när man väl har ett problem, då deras kundtjänst är fruktansvärt undermåliga. Har för mig att man bara kan mejla...?
Nej, dom har en chatt som man kan använda tex. Har haft Hallon i flera år och aldrig haft något som helst problem. Har använt deras chatt och det funkade hur bra som helst.
Citera
2019-01-22, 14:41
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Hur blir det när man har förbrukat sin surf?
Man får ett sms som påtalar att man har förbrukat månadens surfpott och om man svarar så kan man lägga till ytterligare surf mot en kostnad. Den surf man inte förbrukat en månad sparas givetvis till nästa och man kan bygga en buffert på 25GB.
Citera
2019-01-22, 15:25
  #8
Medlem
adolf512s avatar
Vad är kriterierna för att räknas som student? (påbörjade en kurs i höstas, droppade ut).
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Man får ett sms som påtalar att man har förbrukat månadens surfpott och om man svarar så kan man lägga till ytterligare surf mot en kostnad. Den surf man inte förbrukat en månad sparas givetvis till nästa och man kan bygga en buffert på 25GB.
Jobbigt att inte kunna fortsätta surfa med låg hastighet men nu kör jag mestadels med wifi så det kanske inte spelar någon större roll.

Det positiva med att byta är att jag kommer få 4GB surf till lägre pris.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2019-01-22 kl. 15:27.
Citera
2019-01-22, 15:59
  #9
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Hur blir det när man har förbrukat sin surf?

Hos Fello så spar man surfen upp till 25GB. Potten försvinner inte när man byter storlek på månadspotten.
Man kan alltså börja med en månad med största potten för att ha en marginal, sen byta ner till lämplig storlek för en själv.
Med hallon tappar man hela sparade surfpotten när man byter till mindre månadspott.
Citera
2019-01-22, 16:07
  #10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Vad är kriterierna för att räknas som student? (påbörjade en kurs i höstas, droppade ut).

Jobbigt att inte kunna fortsätta surfa med låg hastighet men nu kör jag mestadels med wifi så det kanske inte spelar någon större roll.

Det positiva med att byta är att jag kommer få 4GB surf till lägre pris.
För att räknas som student så bör man kunna uppvisa/ange ett giltigt studentkort eller mecenatkort.
Telias snigelhastighetsband är väl så långsamt att det är plågsamt att läsa mail ens.
Citera
2019-01-22, 18:44
  #11
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Telias snigelhastighetsband är väl så långsamt att det är plågsamt att läsa mail ens.
15KB/s funkar för det mesta, använde det ett tag som enda internet.

Men numera blir det knappt att jag ens använder upp 1GB som ingår.
Citera
2019-01-22, 19:28
  #12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
15KB/s funkar för det mesta, använde det ett tag som enda internet.

Men numera blir det knappt att jag ens använder upp 1GB som ingår.
Då räcker det ju med fello's minsta abonnemang och skulle du behöva mer en månad så tar du från sparade potten eller fyller på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback