Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 12:26
  #7441
Medlem
Crapmagics avatar
Outro tävling! med välkända låtar från redaktionens personliga favorit fattabur

One hit wondern Franz Ferdinans döds-sonaten i fyra akter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Franz_Ferdinand
Den var jävligt enkel!
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-23 kl. 12:35.
Citera
2024-04-23, 12:34
  #7442
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Missade det, vad handlade det om?
Det minns jag såklart inte, det enda jag som blodhund detekterar är själva sublerings tillfällena, så du får spola tillbaka bandet och kolla upp det om du vill

Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jaså, det säger du.
Jag måste nu avbryta måndagens repris pga av övertriggning, för om du lyssnar lite noga så säger dom i ett ämne "röstade personer på SD i fiskebäck-kil? sedan en distraherande mellanfråga (samma tillvägagångssätt hela tiden) fram till själva smygåsikten! människor från fiskebäckskil borde deporteras till (Erik) Haag"'

https://storage.googleapis.com/gcp-b...y_31993937.jpg som den här tråden brukar säga
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-23 kl. 13:07.
Citera
2024-04-23, 14:29
  #7443
Medlem
Kotte456s avatar
Lite toligt när dom i ett avsnitt nyss med Babben Larsson hade som störningsljud en smyg?inspelad snutt med Babben talandes rikssvenska, utan minsta lilla gotlandsdialekt. Inte lätt att ha byggt sin karriär som gotlänning.
Lite som han bögen Mark Leevengod och hans finlandssvenska. (Kanske hör hemma i skvallertråden om Babben?)
__________________
Senast redigerad av Kotte456 2024-04-23 kl. 15:11.
Citera
2024-04-23, 16:53
  #7444
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Från början av säsongen sa jag att Jerka behövde en bättre lagkompis än Tom, att det var orättvist att han fick Tom igen, nu tänker jag snarare tvärtom att Tom behöver en bättre lagkompis, Jerka är kungen av halsbrytande tavlor i det här programmet
Jo Tom är oväntat vass på vissa områden faktiskt. Visst har han en hel del luckor men kan också en del lite svårare frågor som man mer förknippar med sådana som Johar och Erik Haag att kunna.

Jerka är annars en perfekt deltagare för Alla Mot Alla. Bjuder på sig själv och visar känslor i buren. Raka motsatsen till en sådan som Henke Larsson som satt där som en död fisk som man fick en känsla av att han inte ville vara där och så snabbt som möjligt ville komma därifrån.
Citera
2024-04-24, 17:16
  #7445
Medlem
drinksareonmes avatar
Mus-lim gick inte riktigt hem..
Lite kul att dom försökte försvara det med att faktiskt är en ordvits.
Citera
2024-04-24, 22:06
  #7446
Medlem
Crapmagics avatar
"Män som upplevde en luddig seger för patriarkatet
när sexköparyoga blev canceled "
_______________________
Redaktionen anser att Anna Lind har en igenkänningsbar röst när ska dom
inse att medelålders kvinnor är i stort sätt omöjliga att gissa ifall det inte finns
nått särskilt

Vi ska även kunna gissa Daniel Nannskogs skratt, lägg ner grenen
____________________
Det är lite märkligt att det är två riksdagspartier som dominerar frågorna
det är Miljöpartiet vs SD och inte mycket däremellan
_______________________
PÅ AA mötet hade jag man istället för Pippirull kunnat svara PKK ifall det inte
vore för deras kompis Mårten Andersson nämndes
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-24 kl. 23:03.
Citera
2024-04-24, 23:24
  #7447
Medlem
Crapmagics avatar
Det är inte ofta ett avsnitt genererar två massposter för mig! hatten på

Kvällens andra antifascistiska fråga löd
Vi ska gissa Cindy Lauper citat som används inom kvinnofelsrörelsen och ett och
annat feministiskt slagord, vad gissade ni andra?
"Girls just wanna have fun"?
"Boy Blue"?

Jag tycker det var uppiggande att David tänkte lika nedlåtande som jag, och bara
lät låten stå för sig själv utan att ändra i texten att han råka var sådär ärlig
var en enorm ATP-poäng förlust för honom i den tingeltangelvärld David huserar
____________

Det hade kunnat bli kul när dom skulle gissa stavningen på Joars namn, där
skulle dom skrivit Dwayne eller nått liknande, allt för att skoja om att dom
inte ens känner igen Joar, han är ingenting för dem förutom när han är absolut närvarande
_______________
Tredje antifascistiska frågan som ska leda till Rickard Jomshofs avskyvärda
åsikter genom googeträffar på Riaz namn löd (edit!, det behövdes inte, för det stod i Fredriks manus ikväll att han skulle säga vad agendan bakom frågan var)

Var känner vi igen Daniel Riazat?
Där hade rätt svar varit: Er ideologiska själsfrände tänk att få säga det i studion
__________________
Tog ni andra den klockrena siluetten i UP, när Linda Hurtig avgjort i damfotboll
___________________
Fel text av Babben & David, Berghagens låt går faktiskt "jag har köpt mig en nazis...ackustisk gittar!"
______________
Gissa Hahaha kursivet, skriver man inte bara haha med text? de tär väl olika emojis för olika mobilmärken
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2024-04-25 kl. 00:22.
Citera
2024-04-25, 02:03
  #7448
Medlem
Crapmagics avatar
Jerka orkar i vanlig ordning inte orka tänka ända fram (eller som Filip skulle ha sagt: han är sladdrig!) landskapsrelaterad hund, är Sibirien ett landskap framför ett svenskt landslag

Alla hundar som är gråa spetsar är bergis en Huskey!

Visst är det lite kul iaf att Emma är 1.80 cm lång, och ser ut
att vara ett halv huvud längre än Joar när han sitter brevid henne, skäms han inte?
Citera
2024-04-26, 12:21
  #7449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är inte ofta ett avsnitt genererar två massposter för mig! hatten på

Kvällens andra antifascistiska fråga löd
Vi ska gissa Cindy Lauper citat som används inom kvinnofelsrörelsen och ett och
annat feministiskt slagord, vad gissade ni andra?
"Girls just wanna have fun"?
"Boy Blue"?

Jag tycker det var uppiggande att David tänkte lika nedlåtande som jag, och bara
lät låten stå för sig själv utan att ändra i texten att han råka var sådär ärlig
var en enorm ATP-poäng förlust för honom i den tingeltangelvärld David huserar
____________

Det hade kunnat bli kul när dom skulle gissa stavningen på Joars namn, där
skulle dom skrivit Dwayne eller nått liknande, allt för att skoja om att dom
inte ens känner igen Joar, han är ingenting för dem förutom när han är absolut närvarande
_______________
Tredje antifascistiska frågan som ska leda till Rickard Jomshofs avskyvärda
åsikter genom googeträffar på Riaz namn löd (edit!, det behövdes inte, för det stod i Fredriks manus ikväll att han skulle säga vad agendan bakom frågan var)

Var känner vi igen Daniel Riazat?
Där hade rätt svar varit: Er ideologiska själsfrände tänk att få säga det i studion
__________________
Tog ni andra den klockrena siluetten i UP, när Linda Hurtig avgjort i damfotboll
___________________
Fel text av Babben & David, Berghagens låt går faktiskt "jag har köpt mig en nazis...ackustisk gittar!"
______________
Gissa Hahaha kursivet, skriver man inte bara haha med text? de tär väl olika emojis för olika mobilmärken

Obegripligt att de inte tog Johar!? Men det stämmer väl som F&F sa, att de har huvudena för högt uppe i sina egna rövar för att ta in något alls om omvärlden. Förvånar mig dock att Babben inte kunde det. Tycker det här till vanlig hyfs att kunna folks namn och de har ju både haft med honom i Bäst i test och tävlat mot honom i Alla mot alla + då att han ju är rätt så välkänd.
Citera
2024-04-27, 19:27
  #7450
Medlem
Limma skinkbits avatar
Har det någon gångtidigare hänt att en levande person i momentet Lever den jäveln avlider mellan inspelningstillfället och då programmet sänds?
Nu hände det i avsnittet den 18 april med Bea och Josefin mot Tara och Kristoffer. Anna-Greta Leijon dog den 11 april.
Citera
2024-04-28, 08:37
  #7451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Har det någon gångtidigare hänt att en levande person i momentet Lever den jäveln avlider mellan inspelningstillfället och då programmet sänds?
Nu hände det i avsnittet den 18 april med Bea och Josefin mot Tara och Kristoffer. Anna-Greta Leijon dog den 11 april.
Minns något om Kjell Espmark, men det var inte lever den jäveln-momentet utan kanske ett chicken race (?) där de skulle nämna akademiledamöter. Espmark hann dö mellan inspelning och sändning.
Citera
2024-04-28, 10:03
  #7452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Har det någon gångtidigare hänt att en levande person i momentet Lever den jäveln avlider mellan inspelningstillfället och då programmet sänds?
Nu hände det i avsnittet den 18 april med Bea och Josefin mot Tara och Kristoffer. Anna-Greta Leijon dog den 11 april.

Madeleine Albright våren -22
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback