Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-04-05, 02:06
  #25
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Casio fyrkants klockor är höjden av kult och sigma vibes. Föredrar varianterna i metal. Innanmätet är väl detsamma eller stort sett detsamma.

Köpte en a1000 med pärlemor som är lite större. Så jävla nöjd, kommer nog aldrig gå med en annan klocka i mit liv.
__________________
Senast redigerad av Obekvamstamning 2023-04-05 kl. 02:09.
Citera
2023-04-05, 02:16
  #26
Medlem
PeterForsmans avatar
När man går från "aldrig hört talas om" till "måste ha en!" på lika många minuter som det tar att läsa en kort tråd på Flashback.
Citera
2023-04-07, 01:58
  #27
Medlem
Har alltid en plats i hjärtat på mig var min första klocka fick den av store brorsan när jag var 6-7 år gammal
Citera
2024-04-14, 05:38
  #28
Medlem
MarcDorcels avatar
Valet föll på en Casio F-91W då jag tyckte att den såg riktigt lattjo ut jämfört med F105.

Kanske inte främst därför som man vill ha en F-91W utan för att den är pålitlig och funktionell.

https://www.theguardian.com/artandde...sters-al-qaida
Citera
2024-04-14, 09:07
  #29
Medlem
Körde med den där förut men har uppgraderat till en g-shock med solcell ("Tough Solar") och radiokorrigering mot atomuret i Darmstadt.

Fördelarna är: Batteriet tar aldrig slut, alltid Fröken Ur-tid på handleden och automatisk sommar/vintertid.

Inget himlastormande men jag tyckte de extra funktionerna var värda pengarna.

Lämnar man en okorrigerad klocka ifred ett halvår diffar den med någon minut mot Fröken Ur. En minut hit eller dit har stor betydelse om man ska springa efter olika allmänna transportmedel.

Komplett överlägsen ett mekaniskt ur i alla avseenden utom ett extremt preppingscenario där EMP slagit all elektronik.

Men jag undrar hur mycket man bryr sig i vad klockan är i en sådan situation.
Citera
2024-04-17, 14:44
  #30
Medlem
David Banners avatar
Bara för 3 år sen såldes F91W på Amazon för 100:- inkl. frakt.

Som sagt är det en prisvärd digitalklocka. Håller tiden bättre än valfri Rolex.

Batteriet håller i 4-5 år. Det enda minuset med F91W är att armbandet slits ner snabbt och att "glaset" dvs plastskärmen lätt blir repig.
Citera
2024-04-18, 02:27
  #31
Medlem
MarcDorcels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Bara för 3 år sen såldes F91W på Amazon för 100:- inkl. frakt.

Som sagt är det en prisvärd digitalklocka. Håller tiden bättre än valfri Rolex.

Batteriet håller i 4-5 år. Det enda minuset med F91W är att armbandet slits ner snabbt och att "glaset" dvs plastskärmen lätt blir repig.
Köpte min F91W på Zalando när jag ändå köpte lite kläder.

https://www.zalando.se/casio-f-91w-1...w-0024-99.html
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback