Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-02, 19:00
  #13
Medlem
Adelaides avatar
Är det mycket party i Virsbo?
Citera
2020-06-16, 11:00
  #14
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är det mycket party i Virsbo?
Fest varje kväll!
Citera
2021-10-15, 08:47
  #15
Medlem
Kan bara berätta att det tvåbenta svinet som nämns, fortfarande leker ”bypolis”! I modern tid hade han kallats idiot….
Har också hört att de (de är två, galningar) har hittat nya moboffer. De patrullerar även i närliggande byar.
Tror nog att de ska akta sig.
Bor elakingar där..
__________________
Senast redigerad av Alternativeger 2021-10-15 kl. 09:13. Anledning: Ändring
Citera
2021-11-22, 15:30
  #16
Medlem
ChiCoLas avatar
Hur fan är det att bo där ? Måste vara sjukt segt att hitta någon att ligga med . Om man ligger med någon har den personen förmodligen legat med ens storasyskon / småsyskon
Citera
2021-11-26, 11:01
  #17
Medlem
Alessia.Osvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Jag kommer ifrån Virsbo och är uppvuxen där, och besökte mina föräldrar i helgen

Virsbo är otroligt mysigt, jättefint där speciellt på sommaren och det var fantastiskt att växa upp där.
Men det kan finnas en och annan full finne (jag är själv finne ) på fredagarna, men annars är det en lugn by.

Bor några knarkare och invandrare vid Persbovägen.
Finns en hel del WTn där också men nästan alla är trevliga!

Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Hoppas du trivs i Virsbo, en jättemysig by är det verkligen. Fint på sommaren speciellt.

Kan finnas väldigt mycket nyfikna människor så var beredd på att bli uttittad.

Varför är det mysigt där?
__________________
Senast redigerad av Alessia.Osvensk 2021-11-26 kl. 11:04.
Citera
2022-04-19, 18:39
  #18
Medlem
ChiCoLas avatar
Om man bor där , hur träffar man typ ett ligg ? Alla måste väl varit med alla? Eller åker man till Ramnäs och sura på hemmafest, eller pendlar virsbofolket till Västerås för att festa ?
Citera
2022-04-21, 17:45
  #19
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Lite småkärvt enligt mina erfarenheter. Orten har en hel del filmiska kvaliteter. Det känns som att man kommer till en sådan där amerikansk tv-serie eller film som utspelar sig i amerikansk träskmark med tillhörande karaktärer. Å andra sidan är det verkligen ur-Sverige. Det kräver nog lite karaktär att vara nyinflyttad där, skulle jag tro.

Jag ser att jag själv har nominerat orten i så väl tråden "Sveriges mest öde tätort" som "Sveriges Twin Peaks". Kort sagt. Du bör avundas.
Du känner verkligen till varenda ort i landet, hur är det möjligt??
Citera
2022-05-22, 21:51
  #20
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Om man bor där , hur träffar man typ ett ligg ? Alla måste väl varit med alla? Eller åker man till Ramnäs och sura på hemmafest, eller pendlar virsbofolket till Västerås för att festa ?

Virsbo är större än Ramnäs så där är det nog ännu svårare, men Virsbofolket åker till Västerås för att gå på krogen. Men det är många som har hemmafester där
Citera
2022-05-23, 16:06
  #21
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Virsbo är större än Ramnäs så där är det nog ännu svårare, men Virsbofolket åker till Västerås för att gå på krogen. Men det är många som har hemmafester där

Där ser man.
Man verkar kunna få hus billigt där iaf.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-17-18688035

Hus nära skolan för under 1,5. Det får man ju knappt en parkeringsplats för någon annanstans
Citera
2024-03-17, 16:11
  #22
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Om man bor där , hur träffar man typ ett ligg ? Alla måste väl varit med alla? Eller åker man till Ramnäs och sura på hemmafest, eller pendlar virsbofolket till Västerås för att festa ?

Virsbofolket hatar Surahammar och vill hellre tillhöra Fagersta som ligger närmare. Det är som att de känner sig "koloniserade" av Sura.
Citera
2024-03-20, 07:45
  #23
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Virsbofolket hatar Surahammar och vill hellre tillhöra Fagersta som ligger närmare. Det är som att de känner sig "koloniserade" av Sura.

Jaha. Jag förstår att skolan nu verkar lagt ner , och att eleverna får åka till Fagersta. Så det år där virsboiterna festar .

Hur är det att bo där nu ? Är det någe drag i byn ?
Citera
2024-03-20, 07:57
  #24
Medlem
Virsbo har varit och är ett förhållandevis väldigt lungt samhälle. På senare år har dock Västerås kommun deporterat lite "slödder" dit men de ställer inte till speciellt mycket besvär. Det har också varit en annan form av inflyttning av personer med högst tveksam bakgrund inom den kriminella världen. Den person som refereras till i tråden har med ålderns rätt inte utmärkt sig på samma sätt som för ett tiotal år sedan.

Sammanfattningsvis kan sägas att Virsbo är en idyllist bruksort med både för och nackdelar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback