Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 08:53
  #109
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsnark
Helt olika för mig varje gång, kan ta 2st blåa och känna mig riktigt mysig i flera timmar, världen blir felfri. Men sedan ta resten av samma karta + en del alkohol och känner mig som mest lite runt om fötterna… käka 9st för 4 timmar sen och 12 till för snart 2 timmar sen… ska bli kul med skola imorgon, 18 år på 65kg, fattar inte denna drogen…
Haha det blir nog inte mycket till skola för din del. Ring och sjukanmäl dig istället.
Citera
2022-08-19, 19:58
  #110
Medlem
lmgcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Har du ingen ångest eller typ social fobi, så är det nog inte mycket effekt att hurra över. Men lider du av de sakerna så är det guld värt.


J a det är medicin som enbart hjälper sjuka.
Citera
2022-08-19, 20:08
  #111
Avstängd
Jag har GAD och social fobi, även en autistisk stämpel jag själv känner mig väldigt tveksam till.
Mår fantastiskt bra på de flesta benso förutom lorazepam som jag alltid brukar känna mig låg av.
Känner dock att det finns en euforisk kvalité på vissa som går utöver det, som flunitrazepam och klonazolam.
Citera
2024-01-24, 21:34
  #112
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Tar man tillräckligt med bensodiazepiner så får man ju ofta fram ett euforiskt rus, liksom när man dricker väldigt mycket alkohol, den effekten tror jag de flesta får även om de inte skulle lida av depression eller ångest. Det är dock såklart de som redan har ångestproblematik innan som känner och får ut mest effekt av bensodiazepiner.


inte jag. Jag blir ”skön” av opiater, av
Cannabis av mdma

Men av benzo blir jag bara trött på ett inte skönt vis. Oavsett sort. det är bra för att sova av - noll värde rekreationellt

Det verkar vara större variation på huruvida man finner effekten av benzo
Njutbar eller ej. Än av andra droger .


Jag gillar inte alkohol heller. Det hänger kanske ihop. är kanske så att vissa njuter mer via GABA receptorerna än andra..
Citera
2024-01-24, 21:48
  #113
Medlem
blue-rats avatar
Man måste ta mycket för att det ska hända nåt. Och då tar man så mycket att man blir bäng. Nä tacka vet jag oxy. Fast har inte tagit på flera år. Men jag tror att vissa har mer höghet på benzo än mig.
Citera
2024-01-31, 04:17
  #114
Avstängd
Nu hatar jag själv alkohol men alkohol är tio gånger roligare och skönare än benso.
Kan verkligen se framför mig kidsen idag fixa xanor eller roppar, och tror de ska hardcore knarka - sen sitter de där smått efterblivna och sega. Någon har somnat.

Blanda förövrigt aldrig alkohol och benso du kommer vakna upp med en styckad kropp i din lägenhet.

De enda gångerna benso kan kännas skönt är när man har dödsångest eller panikattack, att känna att det lindras med benso kan helt klart upplevas som behagligt.
Citera
2024-02-09, 03:06
  #115
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Förstår inte hur folk kan få ett "rus" på Benso.
Har använt det ganska regelbundet halva mitt liv nu och då har jag ätit precis alla som gått att få på recept i Sverige. Även ätit många av de RC Benso som funnits och dom enda jag fått nått direkt rus på är Flubromazolam, Flualprazolam samt Etizolam. Alla andra jag använt eller fortfarande använder får jag bara medicinska effekter av, som ångestdämpning, lugn och antidepressivitet. Men på vissa som folk verkar älska här på Flash såsom Alpra och Klona känner jag inte ens något medicinskt. Har stoppat i mig 7 - 8mg Alpra som mest och som mest typ 14mg Klona men känner konstigt nog mer på en 5:a Stesolid eller en 15mg Oxa. Har även Flunitrazepam på licens vilket påstås vara en av de starkaste benson på marknaden och den använder jag för att sova men tar jag den dagtid så får jag inget rus utan blir bara seg och sliten men sover gott det gör jag på den.

Så Benso förstår jag inte hur man kan "flumma" på.
Men grattis till er som lyckas!

/Mvh
Citera
2024-02-09, 03:34
  #116
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det som är skönt är att slippa ångesten en stund. Ingen aning vad ångest är egentligen men gissar att det är elektriska signaler som löper amok i nervsystemet. Känns som det.
Citera
2024-02-10, 18:18
  #117
Medlem
Som dom flesta säger, totalt värdelöst om man inte lider av något psykiskt. Noll eufori och 100% trötthet, vilket iofs kan vara härligt om man har svårt att sova etc.

Dessutom sitter ju skiten i systemet hur länge som helst, så har man jobb och körkort är man en vandrande måltavla i flera veckor.
Citera
2024-02-10, 19:41
  #118
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slana
Som dom flesta säger, totalt värdelöst om man inte lider av något psykiskt. Noll eufori och 100% trötthet, vilket iofs kan vara härligt om man har svårt att sova etc.

Dessutom sitter ju skiten i systemet hur länge som helst, så har man jobb och körkort är man en vandrande måltavla i flera veckor.

Har man ångest, oro mm så är det som du säger väldigt hjälpsamt. Men om du tar tex Diazepam eller Kloanzepam som är muskelavslappnande så kan det (iaf enligt mig själv) vara trevligt att ta även om man inte har någon psykisk ohälsa. Även Lorazepam kan vara trevlig med dess hypnotiska och sederande effekt.

Gällande halveringstiden så skiljer den ju sig extremt mellan olika bensodiazepiner. Du har Alprazolam på 6h och Diazepam har mellan 20-40h halveringstid. Alpra är ute på några dagar ur urinet och ännu snabbare ur blodet om du tänker gällande körkort.
Citera
2024-02-11, 14:38
  #119
Medlem
eldrattans avatar
Som det har nämnts fungerar det väldigt bra vid ångest och liknande. Annars var det typ enbart alpra som fungerade utan att ha behov för mig. Riktig alpra då såklart. Jag blev iaf pigg av den. Riktigt pigg, nästan speedad. Kunde shoppa loss rejält på diverse nätsidor efter en näve alpra på den tiden det begav sig.
Citera
2024-02-11, 15:06
  #120
Medlem
hetabengts avatar
funkar bra vid AT efter tjack....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback