Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 09:28
  #445
Medlem
Hej,

Jag har gått på Saxenda i två veckor och är uppe i dos 1,2. I går började jag må illa och kräktes samt fick diarré. Ingen dos förändring utan det var 1,2 fortfarande som jag gått på i 4 dagar. Är det normalt att det kommer så plötsligt fast jag gått på samma dos i 4 dagar?

Jag får också de sjukaste raparna som är mycket vidriga.

Har någon tips på hur jag ska göra? Vill verkligen att detta ska fungera.

Tack!
Citera
2024-05-04, 09:46
  #446
Medlem
Hej!
Hoppar också in i tråden och hoppas på att kunna följas åt med er andra i Saxenda-resan.

Kort om mig. Kvinna 180cm i 35-årsåldern. Har tävlat i idrott, tränat hårt och alltid varit i fin form fram tills en utmattningsdepression för 10 år sedan med medicinering och försämrade levnadsvanor. Därpå en covidinfektion med kvarvarande luftvägsproblem och nu slutligen en jobbig graviditet med illamående, foglossning och vätskesamlingar som resulterat i en hög viktuppgång som slitit på min kropp. Sista vikten innan förlossningen var på 134kg.

9/4 Läkarsamtal och provtagning. Alla prover såg bra ut. Vikt 117kg. BMI 36,1.

Påbörjade en LCHF kost samma dag för att dra ner på kolhydrater och minska sockertrigget.


30/4 Påbörjar Saxendabehandling.

Tog sprutan på kvällen. Ingen bra idé, fick svåra sömnrubbningar! Har nu under 4 dagar tidigarelagt sprutan några timmar för varje dag för att slutligen komma till att kunna injicera på morgonen.

Jag känner stor skillnad. Sötsuget är borta, känner ingen hunger. Ingenting smakar heller så där gott så att hjärnan går igång och suktar efter mer, om ni fattar vad jag menar. Utan jag kan smaka något gott och sedan vara nöjd med några tuggor. Känslan är magisk!

Har hittills inga problem med magen. Har haft lite huvudvärk bara. Men känner en pigghet med sprutan som jag dragit nytta av när jag tidigarelagt injiceringarna nu sista dagarna.

Provade väga mig på min egna våg igår 3/5 då vägde jag 114kg.

Ska komma igång med mer fysisk aktivitet nu. Cykla till jobbet, gymma, långpromenader med barnvagn etc. Jag är hittills positiv och har blicken framåt!

Edit: rättade datum
__________________
Senast redigerad av tr0llm0r 2024-05-04 kl. 09:49.
Citera
2024-05-06, 18:25
  #447
Medlem
Snowstompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Hej!!

Har alla fått Saxenda på recept?? Eller har ni köpt det någon annanstans??

Recept, via Kry
Citera
2024-05-08, 10:45
  #448
Medlem
8 dagar med sprutan. Ökade alltså igår till 1,2. Än så länge känner jag ingen effekt eller några symptom/, biverkningar och vikten har typ stått stilla.

Jag har fått utskrivet via vanlig läkare på VC.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback