Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-27, 20:32
  #193
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du har svårt att se hur det kan bli en katastrof när miljontals människor med helt olika kulturer än den svenska strömmar in i landet?
Jag har svårt att se att du kan ha läst vad jag svarade på. Och ser ingen koppling.
Har det varit lagstadgat? Hur kan då överheten ha dolt information?
Varför svarade du inte på det?

Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Så lyder hela propositionen, och det är ju bara att se dig omkring i dagens Sverige så kan du se hur väl det har fungerat.

Och med tanke på ditt inlägg så måste jag väl hjälpa dig sätta in allt detta i rätt kontext: Skattefinansierad invandring (främst asylinvandring).
Propositionen är ett dråpslag mot de som hävdar att överheten smusslat.
Den handlar ju om att invandrare och minoritetsgrupper märks mer, eftersom de skall få mer offentlig information.

Detta ledde bla till nyheter på serbokroatiska i radion. Så nog märktes invandringen mer pga detta.
Citera
2019-06-28, 00:43
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Jag har svårt att se att du kan ha läst vad jag svarade på. Och ser ingen koppling.
Har det varit lagstadgat? Hur kan då överheten ha dolt information?
Varför svarade du inte på det?

Mitt inlägg gällde följande du skrev (alltså inte om folket var förda bakom ljuset):

Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
1968 fick (S) egen majoritet. Dvs över 50%. Folket hade stor förtroende för dom.
Länken ang 1975 innehöll lag ändring om att man kunde få tolk om man inte förstod svenska och skulle vittna i rätten. Jag har lite svårt att se katastrofen med det.

Och då undrade jag alltså hur du inte kan se propositionen från 1975 som katastrofal, när du samtidigt borde känna till att den skattefinansierade asylinvandringen av folk med främmande kulturer fullkomligt exploderade efter riksdagens beslut att Sverige skulle bli mångkulturellt.

Vidare ville jag förtydliga att det handlade om något mer än "tillgång till tolk".

Jag förstår att man kan hävda att folket hade tillgång till den här informationen, och att de på så sätt har röstat för massinvandring och mångkultur. Men det var alltså inte den diskussionen jag syftade på med mitt inlägg.
Citera
2019-06-28, 13:03
  #195
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Nej, HMF handlar om grovt missaktande eller hetsande budskap som framförs till en större publik. I privata sammanhang är allt tillåtet. Att folk ändå inte kritiserar invandringen mer beror på likgiltighet eller nöjdhet.


Du måste vara en av de främsta regimfellaterna här på flashback. Hmf är en gummiparagraf som kan tolkas nästan hursomhelst och dessutom beroende på vem som sagt något. Den är givetvis till för att tysta kritiker och att den är medvetet luddigt utformad ligger i linje med den rättsnihilism som såssesvinen började införa redan på 1950-talet genom Uppsalaskolan.
Citera
2019-09-30, 21:29
  #196
Medlem
Vedklyvens avatar
Per Svensson angriper i dagens DN ett av sina hatobjekt, Alice Teodorescu.
"Teodorescu ändrade Göteborgs identitet.Tog GP från liberal till nyfrälst kulturhöger med populistiska inslag"

Per Svensson är inte bara dum i huvudet. Han är avundssjuk och hatisk mot mediemänniskor som lyckats bättre och blivit populärare än han själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback