Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-11, 21:44
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Gedigen sammanfattning, tack för den.

Sprint är Sveriges stora bekymmer helt klart. Dock tycker jag att återväxten på herrsidan ser ganska bra ut så där tror jag vi kommer få fram utövare som kommer prestera fint på Europanivå. På Damsidan ser det däremot betydligt sämre ut. Ingen där jag ser kunna nå Europaeliten inom en överskådlig framtid förutom Tilde Johansson i korta häcken om hon skulle fortsätta satsa på det. Får hoppas några tjejer utvecklas rejält de kommande åren.

För deppiga ska vi dock inte vara då Sverige, som du skriver, faktiskt går plus i många grenar i jämförelse med 2015. Totalt sett har utvecklingen faktiskt gått åt rätt håll.

Man får samtidigt komma ihåg att herrsidan också tidigare haft en hel del habila sprinters, även under 2000-talet, så det är snarast att vi ska tillbaka dit igen än att göra hela nya upptäckter. Vet inte vad jag ska säga om damsidan, problem nummer ett är väl att var och varannan tjej som närmar sig 11.50 / 23.50 går sönder. Och att supertalangen Ekelund totalt gick in i väggen, det är såklart oerhört kostsamt för en sån talang får vi knappast fram mycket oftare än en gång per kvartssekel. Nu är det dock så att vi efter Irene egentligen inte fått fram en enda stor sprinttalang. Kan man lösa skadeproblematiken går det nog att förbättra resultaten lite även med nuvarande talangpool.
Citera
2019-08-11, 22:42
  #410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, lycka till liksom.

Men alltså. Dawlson och Almgren? Sverige har fyra andra på plats som är bättre: Kadestål, Widlund, Kramer och Berglund.
Och Joel Groth som fick hoppa in i går i korta stafetten. Men han var kanske redan hemskickad?
Citera
2019-08-12, 09:22
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kille912
Montler och Delryd i fin form hade ju kunnat tillföra massor. Vi kan ju konstatera att Melker gjorde en kanontävling och att Armand som bäst hade kunnat ta en poäng mer än honom. Så just Armand hade ju inte kunnat ge så mycket extra. Iofs hade hans deltagande kanske bidragit till truppen i helhet, att den setts som mer seriös. Men Melker ersatte honom ypperligt

En sak jag tycker saknas hos många svenskar är inställningen. Antar att Thorneklint har ett finger med i spelet. Så himla många svenskar är nöjda bara de får vara med. Allt är bra, ingen kritik osv. Skulle vilja få in en ny förbundskapten som kan lyfta laget mer. Alldeles för många som är långt ifrån sina säsongsbästan osv. Väldigt få personliga rekord i de senaste mästerskapen osv.
Melker gjorde nästan bort sig åter igen. Det han är bra på är att bli skadad, inte dyka upp på tävlingar, dyka upp på tävlingar för att inte starta, riva ut sig på ingångshöjden, slutföra tävlingar med minst antal hopp (oavsett placering) samt se allmänt eländig och bajsnödig ut.
Citera
2019-08-12, 16:33
  #412
Medlem
FNLSs avatar
Det kunde vart värre. Vi kunde ha anmält en diskusreserv till stafetten.
Citera
2019-08-12, 21:28
  #413
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska splittider

Kimumba 54.5 (4)
Killander 54.5 (6)
Lilja 54.77 (6)
Hjelmer 52.14 (4)

Sigurdsson 47.8 (4)
Ekelund-Arenander 46.0 (1)
Dawlson 48.10 (6)
Almgren 50.22 (6)
Citera
2019-08-12, 22:22
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Svenska splittider

Kimumba 54.5 (4)
Killander 54.5 (6)
Lilja 54.77 (6)
Hjelmer 52.14 (4)

Sigurdsson 47.8 (4)
Ekelund-Arenander 46.0 (1)
Dawlson 48.10 (6)
Almgren 50.22 (6)
Intressant. Då förstår jag varför Almgren inte är bättre på åttahundra. Hans tid motsvarar cirka 51.0 med start från block. Annars har han väl ett gammalt pers på under 48.0.
Citera
2019-08-13, 13:39
  #415
Medlem
Alkibiadess avatar
Superligan om två år kommer att avgöras i Minsk vilket innebär att Vitryssland som arrangörsnation får en friplats i Superligan. Nio lag kommer alltså att tävla i superligan och tre lag kommer att åka ur. Lite tveksamt att fixa en friplats i superligan sådär när de sportsliga resultaten inte räcker till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback