Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-08-09, 21:20
  #61
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Utan en lösning som Sandboxie kan LibreWolf inte radera saker som "tar sig förbi" dess säkerhet.

Du är antagligen den enda som använder LibreWolf på valfri sida du går in på. Om du vill smälta in och bli svår att spåra, använd Brave.

Du antyder för mycket, vart fick du det ifrån? Många gör nog säkert det med LibreWolf. Är man smart så använder man en dator (bärbar i mitt fall) för privata saker och en annan (min stationära) för allt annat, om inte så kör man såklart två olika webbläsare.

Om du är så "nojig" (inget fel med det) så kan du lika gärna boota upp Tails eller Qubes OS på en daglig basis.
Citera
2023-08-10, 10:05
  #62
Medlem
Pecka-s avatar
Jag tycker Safari är den bästa webbläsaren till Mac. Den drar väldigt lite ström, är snabb och integrerad med Keychain. Sen kanske den inte har alla finesser som andra webbläsare har men den duger åt mig.
Citera
2023-08-10, 12:13
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag tycker Safari är den bästa webbläsaren till Mac. Den drar väldigt lite ström, är snabb och integrerad med Keychain. Sen kanske den inte har alla finesser som andra webbläsare har men den duger åt mig.

Jag körde förr FireFox, men efter att ha gått över till Mac 2008 så har det bara varit Safari, just för det du nämner, då jag bara kört MacBook Pro sen 2008 och då är ju det viktigare med strömsnåla grejor
Citera
2023-08-10, 13:32
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag tycker Safari är den bästa webbläsaren till Mac. Den drar väldigt lite ström, är snabb och integrerad med Keychain. Sen kanske den inte har alla finesser som andra webbläsare har men den duger åt mig.
Så är det. Safari är bra skit. Problemet är att den är locked-in till Apples skräp. Om du någonsin byter till Android/Windows/ChromeOS/whatever så är Keychain bara en börda.

Jag kör med Bitwarden själv för att väga upp för det.
Citera
2024-04-12, 03:08
  #65
Medlem
flashbacknunnas avatar
Brave samt DuckDuckGo
Citera
2024-04-21, 15:02
  #66
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
+1

Har kört Mac sen 2013 och aldrig använt någon annan webbläsare än Safari.

Samma här. Safari på alla enheter.
Citera
2024-04-21, 22:20
  #67
Medlem
Enterprises avatar
Brave till vardags. Jag använder enbart Safari som ”extra” webbläsare. Chrome använder jag enbart på mobilen.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback