Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-10-05, 22:43
  #49
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Eh, nej.
Okej du kan ha rätt det finns nog ingen riktig skyldighet att ett land måste ta emot flyktingar då vi inte heller får något ekonomiskt stöd då många andra länder faktiskt har vägrat.
Konstigt bara är att SD är dom enda som är emot denna utveckling med att vi tar emot så mycket invandrare som blir en belastning för kommunerna!

Nåväl tillbaka till Erixon så lyckas jag faktiskt inte hitta så speciellt mycket som hon egentligen åstadkommit som kommunpolitiker annat än att hon skrev om att
"gravida som snusar borde bli tvångsomhändertagna"
Att hon har en hel del skinn på näsan kan jag däremot inte förneka men det är ändå ingen person som jag i dagsläget kan tänka mig att rösta på i alla fall!
Citera
2019-10-05, 23:19
  #50
Medlem
Klosss avatar
Hennes största tillgång är att hon förmår svara med ett sådant lugn när journalister och meningsmotståndare försöker snärja henne i intervjusituationer. Det inger förtroende. Klart tjejen är begåvad.
Citera
2019-10-05, 23:32
  #51
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hennes största tillgång är att hon förmår svara med ett sådant lugn när journalister och meningsmotståndare försöker snärja henne i intervjusituationer. Det inger förtroende. Klart tjejen är begåvad.
Ja mer begåvad än Annie Lööf tvivlar jag inte på att hon är men frågan är bara i vilka frågor!

Jag skulle inte bara rösta på en politiker enbart för att dom är för att minska invandringen till Sverige utan jag vill se mer satsningar på vanligt folk i form av välfärd.

Det är bara den där snus grejen som jag känner igen henne i från arnars inte så mycket annat tyvär.
Citera
2019-10-05, 23:38
  #52
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Ja mer begåvad än Annie Lööf tvivlar jag inte på att hon är men frågan är bara i vilka frågor!

Jag skulle inte bara rösta på en politiker enbart för att dom är för att minska invandringen till Sverige utan jag vill se mer satsningar på vanligt folk i form av välfärd.

Det är bara den där snus grejen som jag känner igen henne i från arnars inte så mycket annat tyvär.
Jaha? Jag skiter väl i vad du vill rösta på om du ens du bor i Sölvesborg. Hon för sig väl i sina framträdanden och sedan får väl folk ha sina politiska uppfattningar hur som.
Citera
2019-10-06, 08:12
  #53
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Okej motivera gärna!
Rent teoretiskt så kan ju Sverige neka men det kommer våra politiker inte att göra i dagsläget.
Lyder inte Sverige vad EU och FN säger så kan dom straffa oss med böter.

Sossarna tillsammans med Miljöpartiet har ju inte bara tagit emot kvotflyktingar utan även tagit emot andra invandrare som kommit hit och fått flyktingstatus som sen kan resa hem till sina hemländer på semester som vi skattebetalare betalar!

I år så ska Sverige ha tagit emot 5000 kvotflyktingar vilket bestämts från EU kommissionen.

Motivera gärna? Sverige har massinvandring därför att det är vad Sveriges politikerkår har bestämt sig för att så ska det vara.

Är du också en sådan där som aldrig kan ta eget ansvar för vad du själv ställer till med?

"Böter". Man står upp för sitt land och ber EU dra åt helvete. Det är vad de östeuropeiska länderna gör och de är EU-medlemmar de också.
Citera
2019-10-06, 12:42
  #54
Medlem
Jag är grymt imponerad av hur Louise med eventuella samarbetspartners agerar i Sölvesborg. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka om att det hade handlat om någon annan kommun än Sölvesborg så hade media passat på att skriva elakheter om de kommunala SD-topparna och Jimmie sina vana troget "huggit kniven i ryggen" på kommunföreträdarna på grund av negativa SD-skriverier. Louise är väl den ende som är immun på den punkten i och med att hon är gift med Jimmie. SD-ledningen med Jimmie och Mattias Karlsson har ju sedan länge som jag ser det länge prioriterat den egna totala kontrollen före allt annat.
Citera
2019-10-07, 18:26
  #55
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Motivera gärna? Sverige har massinvandring därför att det är vad Sveriges politikerkår har bestämt sig för att så ska det vara.

Är du också en sådan där som aldrig kan ta eget ansvar för vad du själv ställer till med?

"Böter". Man står upp för sitt land och ber EU dra åt helvete. Det är vad de östeuropeiska länderna gör och de är EU-medlemmar de också.

Jo jag vet att sveriges politiker kår har bestämt sig för massinvandring som dessutom får flykting status sen många år tillbaka och Jag tycker att Sverige borde också ha gjort som andra länder att tagit böter i stället.
Men vad är det som gör denna kvinna Louise Erixon så speciell tycker du?

Nej jag är mån om att ta mitt ansvar i dom lägen jag kan.
Däremot så känner jag inte till denna Erixon så speciellt bra!
__________________
Senast redigerad av Musik.mannen 2019-10-07 kl. 18:29.
Citera
2021-02-07, 21:09
  #56
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Louse Erixon, kommunstyrelsens ordförande i Sölvesborg. Ingen med intresse för samhällskunskap kan ha missat vem hon är.

Det som gör henne intressant är att hon är totalt motarbetad av exempelvis gammelmedia och dom som tidigare styde kommunen, för att hon sätter Sölvesborgs invånare först vilket borde vara en självklarhet.

Andra kommunpolitiker fokuserar på skrytbyggen som ekonomin inte räcker till, fylla kommunen med flyktingar som kommunen inte har råd med osv.

Lyckas Louse Erixon med sitt uppdrag och får sin kommun att växa och blomstra utan skrytbyggen och arbetslösa nysvenskar, så kommer det hända något i Sverige. Sölvesborg är viktigt för hela Sveriges framtid och det tror jag Louse är mycket väl medveten om. Därför som media slår på hårt och gör allt dom kan för att krossa henne.
Haaaaaahhhahahaaaha hon är är ju "Komunstyrelsen ordförande" och tycker att andra ska kunna svenska, något hon själv inte klarade hhhaaahaaa

https://pbs.twimg.com/media/EtkZvkEW...g&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/EtpNvbEX...pg&name=medium
Citera
2021-02-08, 02:28
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Haaaaaahhhahahaaaha hon är är ju "Komunstyrelsen ordförande" och tycker att andra ska kunna svenska, något hon själv inte klarade hhhaaahaaa

https://pbs.twimg.com/media/EtkZvkEW...g&name=900x900

https://pbs.twimg.com/media/EtpNvbEX...pg&name=medium
Fast det betyder ju inte att hon inte kan svenska, det står ju att hon var skoltrött också och en av de saker med skolan för de i hennes ålder var att just svenska var djävligt tröttsam sista tre åren i grundskolan handlade i princip om att läsa en bok och sedan skriva en recension om den, sen i gymnasiet när eleverna trodde att det var slut med detta så vad hände jo ni får välja en av dessa tre böcker och sedan skriva en recension om den.. Det kanske skulle ha varit mindre tröttsamt om eleven fått välja bok själv istället för att läsa Moberg,Strindberg etc etc böcker som en tonåring knappast har intresse av eller ens begriper innebörden av.
Citera
2021-03-11, 20:26
  #58
Medlem
WhyYouGehs avatar
Någon som har länk till facebook-inlägget som hon anmälde idag för hets mot folkgrupp och förtal?
Citera
2021-09-15, 23:55
  #59
Medlem
Krimkolls avatar
Hon har ju lyckats riktigt riktigt bra i Sölvesborg med styret av kommunen. Hon är väldigt populär, mycket mer än vad som märks i media där man lyfter fram negativa personer åt vänster. Sverigedemokraterna kommer bli största parti i Sölvesborg helt överlägset, skulle inte förvåna mig om det blir över 35% eller liknande. Mycket tack vare henne personligen eftersom hon har gjort det så bra och är så populär i Sölvesborg.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback