Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-18, 11:15
  #4069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeFromOpression
Ozzy sjunger dåligt. Opera får mig att må illa. Rap borde vara en skam för svarta. Iron Maiden borde behållit sångaren före Bruce Dickinson och punkaktiga soundet. Elvis sjunger som om han vill gråta, fy fan.

Opera och Elvis har jag inget emot, men i övrigt håller jag med. Ozzys sång gör sig bra i en del låtar, men på det stora hela bör Black Sabbath hedras och bli ihågkomna för musiken, inte sången.
Citera
2024-04-18, 15:09
  #4070
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikeypikey
En annan åsikt jag har är att Santana är en av världens mest överskattade gitarrister. Han har ingen ton och kan bara harva runt lite i ren mollskala helt utan syfte eller koll.
Numera kanske, men i yngre dagar (åtminstone fram till dess han fyllde femtio) var han storartad både som gitarrist och bandledare.
Citera
2024-04-19, 21:04
  #4071
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Opera och Elvis har jag inget emot, men i övrigt håller jag med. Ozzys sång gör sig bra i en del låtar, men på det stora hela bör Black Sabbath hedras och bli ihågkomna för musiken, inte sången.

Ozzy har väl en röst som man antingen älskar eller hatar. Själv gillar jag hans röst och anser den vara en viktig del i Sabbaths sound. Har mycket svårt att tänka mig en annan sångare på deras tidiga skivor. Det lät ju t.ex väldigt fel när Dio skulle sjunga Ozzy-låtar.
Citera
2024-04-20, 19:48
  #4072
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Om det är kontroversiellt går ju att fundera på, men en sak jag har svårt att begripa är hur fans idag kan ha sådant tålamod till band de en gång i tiden älskade. Ska ge några exempel.

En ny Metallica-skiva ses alltid som en stor grej i hårdrocksvärlden, trots att VÄLDIGT många är överens om att det var LÄNGE sedan de levererade på skiva. Dessutom möts de av kritikstorm mer eller mindre varje gång de släpper något nytt. För långa låtar med ostadig uppbyggnad, oinspirerande riff och texter, otajt, framstressade wah wah-solon, etc, etc. Allt detta skriver folk om så fort Metallica ger ifrån sig något. Men likväl köper och lyssnar folk på deras skivor ändå.
Älskar fansen de gamla skivorna så mycket att de tålmodigt väntar på att de ska göra något vettigt igen?

Mötley Crüe återförening (efter kontraktet som revs) var en kommersiell succé och turnén i USA generade hur mycket pengar som helst. Detta trots att bandet nuförtiden är ett av de största skrattobjekten bland hårdrockare, iallafall när det gäller deras liveframträdandet och i synnerhet Vince Neils sånginsats.

Och sist men inte minst... Skid Row. Den stora majoriteten är överens om att bandets glasdagar är förbi och att bandet inte riktigt levererat sedan Sebastian Bach lämnade. T.o.m. sista skivan med honom på sång lämnade många besvikna. Likväl hoppas folk fortfarande på att bandet en dag ska återförenas med Bach, trots att båda parterna numera är skuggor av sig själva.

Om ett band slutar leverera och gör mig besviken gång på gång, så slutar jag följa dem istället för att vänta på något bra. Det finns så mycket annan musik där ute som är värd uppmärksamheten istället.
Citera
2024-04-20, 20:53
  #4073
Medlem
Adelaides avatar
J Mascis är en av världens bästa gitarrister.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback