Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 13:35
  #133
Medlem
Massonites avatar
JA
Jag ser skillnaden , det går inte längre att öppna denna , som är från 3 dagar sedan.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...Y&opi=89978449

Jag ska kontakta polisen angående mordet på M/S Viking sally 1987.
Nu åker HH .. mitt minne sviktar inte.
Citera
2024-04-14, 16:12
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tackafan
Dansk man frikänd för färjemord



Fallet verkar förbli ouppklarat.

Källa: https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rld...ord-1.50394215
Mordet är uppklarat men Herman Himle gick fri.
Citera
2024-04-14, 16:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
JA
Jag ser skillnaden , det går inte längre att öppna denna , som är från 3 dagar sedan.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...Y&opi=89978449

Jag ska kontakta polisen angående mordet på M/S Viking sally 1987.
Nu åker HH .. mitt minne sviktar inte.
Ja gör gärna det. Bra om mördaren får ett straff.
Citera
2024-04-16, 08:07
  #136
Medlem
Massonites avatar
Polisen är informerad
Idag kl 08.00

Gjorde även en begäran om att informera polisen i Åbo (Finland) samt Vig (Danmark).
Citera
2024-04-16, 09:11
  #137
Medlem
Massonites avatar
Mantåg - Staketet på båtens reling.
Mitt handavtryck borde även vara släpat/draget i en rörelse på (staketet där man håller händerna) något mer akter ut på styrbords sida. Det var där min hand drogs i blodet. Jag har överlämnat information som är mycket detaljerad nu.
Citera
2024-04-17, 20:40
  #138
Medlem
Massonites avatar
Ja , jag såg när Klaus blev mördad
Det var HH som högg med det T formade tillhygget.

Jag befann mig 15 - 20 meter ifrån dem.


Jag kan vittna
Mvh Massonite
Citera
2024-05-06, 16:29
  #139
Medlem
Om du såg han göra det varför berättade du inte direkt när det hände? Dömmer inte är nyfiken bara
Citera
2024-05-06, 21:34
  #140
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Om du såg han göra det varför berättade du inte direkt när det hände? Dömmer inte är nyfiken bara
För det första - visste inte att ett mord begicks samtidigt som jag var där - samt det var ingen som frågade om jag sett något - hade de frågat så hade jag troligtvis talat om vad jag såg.
För det andra - var smått förbannad av att okända folk drog tag i mig inte en gång utan två.
För det tredje - jag var yngre (kopplade att det var bråk eftersom jag såg och hörde) , fast trodde inte att någon mördats , utan trodde den ena fick stryk bara och sedan var allt bra igen.
När jag skulle upp på däcket för att hjälpa de skadade ( när jag tvättat min hand ) - då såg jag de svenska scouterna springa före mig upp på däcket - minns att jag tänkte - bra - då får de hjälp , jag behövs inte.
Samtidigt ...... alltså anledningen till att jag var på båten - jag var med min familj mamma och pappa påväg till Åland på semester. Som ett barn tänker man inte att någon mördas på båten .. för mig var det dessutom ett äventyr att vara där uppe för att titta på utsikten.

Jag har lämnat mina uppgifter till Polisen.

Frågan jag fick är - vad har du gjort varpå jag slet mig ur min jeansjacka vänder mig om och argt säger till de 3 svenska scouterna - vad fan gör ni själva ? Sen kom polisen och frågade vem jag var , varför jag var på båten , var jag bor ... och,att de ville testa min hand mot mitt handavtryck jag smaschade upp.. .
__________________
Senast redigerad av Massonite 2024-05-06 kl. 22:34.
Citera
2024-05-07, 07:10
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
För det första - visste inte att ett mord begicks samtidigt som jag var där - samt det var ingen som frågade om jag sett något - hade de frågat så hade jag troligtvis talat om vad jag såg.
För det andra - var smått förbannad av att okända folk drog tag i mig inte en gång utan två.
För det tredje - jag var yngre (kopplade att det var bråk eftersom jag såg och hörde) , fast trodde inte att någon mördats , utan trodde den ena fick stryk bara och sedan var allt bra igen.
När jag skulle upp på däcket för att hjälpa de skadade ( när jag tvättat min hand ) - då såg jag de svenska scouterna springa före mig upp på däcket - minns att jag tänkte - bra - då får de hjälp , jag behövs inte.
Samtidigt ...... alltså anledningen till att jag var på båten - jag var med min familj mamma och pappa påväg till Åland på semester. Som ett barn tänker man inte att någon mördas på båten .. för mig var det dessutom ett äventyr att vara där uppe för att titta på utsikten.

Jag har lämnat mina uppgifter till Polisen.

Frågan jag fick är - vad har du gjort varpå jag slet mig ur min jeansjacka vänder mig om och argt säger till de 3 svenska scouterna - vad fan gör ni själva ? Sen kom polisen och frågade vem jag var , varför jag var på båten , var jag bor ... och,att de ville testa min hand mot mitt handavtryck jag smaschade upp.. .
Okej jag fattar. Måste vara jobbigt för dig att fundera på detta. Jag lyssnar på en podd om fallet just nu när man får höra om dom 3 svenska scouterna och att dansken var den 4e personen på plats men förmodligen gömde han sig bara där, hans mål var förmodligen att råna dom men att scouterna störde honom i det. Hoppas polisen lyssnar på dig
Citera
2024-05-08, 21:14
  #142
Medlem
Massonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Okej jag fattar. Måste vara jobbigt för dig att fundera på detta. Jag lyssnar på en podd om fallet just nu när man får höra om dom 3 svenska scouterna och att dansken var den 4e personen på plats men förmodligen gömde han sig bara där, hans mål var förmodligen att råna dom men att scouterna störde honom i det. Hoppas polisen lyssnar på dig

Obs. Jag var helt själv uppe på däcket kvällen innan , jag gick fram och tillbaka , vid en tidpunkt strax innan solen går ner såg jag det tyska paret , de satt vid en bänk , efter ett tag rullade de ut sovsäckarna ... jag tänkte ... jag går ner till våran hytt för att sova , kl var runt 22.30.

Tidig morgon gick jag upp på däcket igen .. jag såg det tyska paret .. jag störde dem inte utan gick runt uppe på däck , ca en timma .... sedan såg jag H.H bråka med Klaus .. såg hur han slog med det T formade föremålet.

Jag vände om och gick runt på däcket , tills HH drog tag i mig .... det var ca 1 timma .. innan de svenska scouterna sprang upp på däcket .. (så säg ungefär 1 timma och 20 minuter ... sedan HH släppt mig gick han också fram och tillbaka uppe på däcket ca 40 minuter ...

Så .. 2 timmar hade gått innan de svenska scouterna kom upp ... jag var som sagt nere i våran hytt och tvättade min hand .. men när jag skulle upp på däcket igen ... det var då jag såg dessa 3 scouter springa upp till däcket ... då stoog HH .. ca 5 meter ifrån mig och den hytten vi (min familj hade) - jag sa högt bra , nu får de hjälp ........... HH tittade på mig och sprang upp - efter de 3 svenska scouterna. . .

HH hade en ljus skorta på sig när han drog tag i mig uppe på däcket efter han hade begått gärningen , en skjorta med stor krage. Fast när han var där med scouterna i trappan upp mot däcket - han (HH var då bar på överkroppen).

Ps. Nee det är inte jobbigt att prata om det.
Jag minns juh ..
__________________
Senast redigerad av Massonite 2024-05-08 kl. 21:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback