Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-07, 19:34
  #1
Medlem
Hur många stör sig på alla dessa ”goda” upprop?
Som t ex ”Rösta ej på SD (idrottsprofiler)”, ”Vad som helst, men aldrig SD”, ”Vart är Sverige på väg?”, ”Låt de unga stanna”, ”Sverige räcker till för oss alla” m fl, m fl.
Om ni nu är av annan åsikt, låter ni då dessa upprop bara passera?
Gör någon som jag, sparar ner alla undertecknarnas namn, för att sedan i samband med artistframträdanden, TV-program, utgivning av skivor, böcker, filmpremiärer och liknande kolla av listorna och sedan bojkotta aktuella artister/skådespelare?
Tycker mig se ett samband, ju fler goda listor man skriver under, desto större är chansen till TV-framträdande.
Kombinationen ”komiker”/undertecknare av fina upprop, verkar vara ett bra spår till programledarskap i TV.
Hur seriöst är TV4:S nyhetsprogram när Malou von Sivers, Jenny Strömstedt o Steffo Törnqvist skrivit under en ”god” lista?
Har virrpannorna Pernilla Wahlgren och Siw Malmqvist en aning om vilka upprop de skrivit under, om man skulle fråga dem?
2019-11-07, 21:35
  #2
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNubb
Hur många stör sig på alla dessa ”goda” upprop?
Som t ex ”Rösta ej på SD (idrottsprofiler)”, ”Vad som helst, men aldrig SD”, ”Vart är Sverige på väg?”, ”Låt de unga stanna”, ”Sverige räcker till för oss alla” m fl, m fl.
Om ni nu är av annan åsikt, låter ni då dessa upprop bara passera?
Gör någon som jag, sparar ner alla undertecknarnas namn, för att sedan i samband med artistframträdanden, TV-program, utgivning av skivor, böcker, filmpremiärer och liknande kolla av listorna och sedan bojkotta aktuella artister/skådespelare?
Tycker mig se ett samband, ju fler goda listor man skriver under, desto större är chansen till TV-framträdande.
Kombinationen ”komiker”/undertecknare av fina upprop, verkar vara ett bra spår till programledarskap i TV.
Hur seriöst är TV4:S nyhetsprogram när Malou von Sivers, Jenny Strömstedt o Steffo Törnqvist skrivit under en ”god” lista?
Har virrpannorna Pernilla Wahlgren och Siw Malmqvist en aning om vilka upprop de skrivit under, om man skulle fråga dem?

Jag såg namnet på en person jag känner lite på en sådan lista och frågade honom/henne om det. Jag minns inte ordagrant vad han/hon svarade, men det var något i stil med: "Jag är väl egentligen inte så insatt i frågan, men vad fan ska man göra när någon trycker en lapp under näsan på en och ber mig skriva under? På lappen står namnet på mina chefer, kollegor och kommande uppdragsgivare. Det är rätt svårt att vägra skriva under i ett sådant läge. Hur många jobb skulle jag få då i framtiden? Jag vill ju inte bli arbetslös eller förlora större delen av min bekantskapskrets. Jag har jobbat stenhårt för att nå dit jag är nu, jag tänker inte sabotera det för en sådan skitsak. Dessutom, vem fan bryr sig om vad jag skriver under eller inte. Folk byter väl knappast åsikt i en fråga för att de ser mitt namn på någon jäkla lista."
2019-11-08, 04:58
  #3
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag såg namnet på en person jag känner lite på en sådan lista och frågade honom/henne om det. Jag minns inte ordagrant vad han/hon svarade, men det var något i stil med: "Jag är väl egentligen inte så insatt i frågan, men vad fan ska man göra när någon trycker en lapp under näsan på en och ber mig skriva under? På lappen står namnet på mina chefer, kollegor och kommande uppdragsgivare. Det är rätt svårt att vägra skriva under i ett sådant läge. Hur många jobb skulle jag få då i framtiden? Jag vill ju inte bli arbetslös eller förlora större delen av min bekantskapskrets. Jag har jobbat stenhårt för att nå dit jag är nu, jag tänker inte sabotera det för en sådan skitsak. Dessutom, vem fan bryr sig om vad jag skriver under eller inte. Folk byter väl knappast åsikt i en fråga för att de ser mitt namn på någon jäkla lista."
Karriär karriär, det enda vi har här, karriär karriär, ingen karaktär, karriär karriär, pengar har jag kär, karriär karriär, enda som finns här, karriär karriär, familjen, en barriär, FÖR?

Just det, karriär karriär.

Tråkigaste landet i världen.
2019-11-08, 05:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Karriär karriär, det enda vi har här, karriär karriär, ingen karaktär, karriär karriär, pengar har jag kär, karriär karriär, enda som finns här, karriär karriär, familjen, en barriär, FÖR?

Just det, karriär karriär.

Tråkigaste landet i världen.
Och det är därför Sverige går under.
Det är fantastiskt att se hur idioterna drabbas nu av dagliga bombningar och skjutningar samtidigt som ungdomarna knarkar sig fördärvade och polisen bötar svenne som kör för fort till jobbet. Det värmer i bröstet; jag har haft rätt i alla dessa år och nu får ni betala. Sverige ska gå under och det finns inget ni kan göra åt det.

En lista med upprop gör varken till eller från.
2019-11-08, 05:17
  #5
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNubb
Hur många stör sig på alla dessa ”goda” upprop?
Som t ex ”Rösta ej på SD (idrottsprofiler)”, ”Vad som helst, men aldrig SD”, ”Vart är Sverige på väg?”, ”Låt de unga stanna”, ”Sverige räcker till för oss alla” m fl, m fl.
Om ni nu är av annan åsikt, låter ni då dessa upprop bara passera?
Gör någon som jag, sparar ner alla undertecknarnas namn, för att sedan i samband med artistframträdanden, TV-program, utgivning av skivor, böcker, filmpremiärer och liknande kolla av listorna och sedan bojkotta aktuella artister/skådespelare?
Tycker mig se ett samband, ju fler goda listor man skriver under, desto större är chansen till TV-framträdande.
Kombinationen ”komiker”/undertecknare av fina upprop, verkar vara ett bra spår till programledarskap i TV.
Hur seriöst är TV4:S nyhetsprogram när Malou von Sivers, Jenny Strömstedt o Steffo Törnqvist skrivit under en ”god” lista?
Har virrpannorna Pernilla Wahlgren och Siw Malmqvist en aning om vilka upprop de skrivit under, om man skulle fråga dem?

De listor du nämner är det väl inget fel på? Om det görs för att få fart på karriären så är det naturligtvis fel men även kändisar kan ha en humanistisk inställning. Rätt självklart egentligen. Egentligen märkligare att inte alls signa någon av de listor du nämner.
2019-11-08, 05:52
  #6
Medlem
Letrangeres avatar
Upprop är för helvete när man ropar upp någon/några.

Anders? Bettan? Cecilia? David? Erik? Fredrik? Gunnar? Helen? osv.
2019-11-08, 06:49
  #7
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
De listor du nämner är det väl inget fel på? Om det görs för att få fart på karriären så är det naturligtvis fel men även kändisar kan ha en humanistisk inställning. Rätt självklart egentligen. Egentligen märkligare att inte alls signa någon av de listor du nämner.

Fast grejen är väl att det egentligen bara är betydelselösa floskellistor som bara skrivs under för att det låter gott, ofta också tydligt hycklande.

Ta det där klimatuppropet om att inte flyga som exempel, många kändisar och journalister som ville glänsa där men det visade sig vara personer som flyger mer på ett år än vad ett helt bostadsområde med Svenssons gör under en hel livstid.

Dom flyger på weekendresor och all möjligt onödigt och det fanns tom dom som taggade och twittrade om hur illa flygandet är, precis när dom själva landat från sin flygresa.

Någon menade också att Stefan Löfven måste bli en diktator och köra över det svenska folket för att rädda miljön.

Så den där goda människan som vill rädda miljön och därmed förbjuda svenska folket att flyga bland annat, flyger själv till olika lyxiga resmål konstant.

All godhet som dessa goda människor kommer på ska alltid bara gälla alla andra. Alla andra ska betala för deras godhet inom migrationen och alla andra ska betala för deras godhet inom klimatfrågan osv.
2019-11-08, 10:46
  #8
Medlem
Bret-Harts avatar
TS har en poäng där men å andra sidan brukar jag inte betala så mycket för ny kultur av olika slag då jag oftast inte är intresserad av det från första början men det kan variera, men visst handlar det om karriär och att ställa sig in tveklöst
2019-11-08, 16:39
  #9
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNubb
Hur många stör sig på alla dessa ”goda” upprop?
Som t ex ”Rösta ej på SD (idrottsprofiler)”, ”Vad som helst, men aldrig SD”, ”Vart är Sverige på väg?”, ”Låt de unga stanna”, ”Sverige räcker till för oss alla” m fl, m fl.
Om ni nu är av annan åsikt, låter ni då dessa upprop bara passera?
Gör någon som jag, sparar ner alla undertecknarnas namn, för att sedan i samband med artistframträdanden, TV-program, utgivning av skivor, böcker, filmpremiärer och liknande kolla av listorna och sedan bojkotta aktuella artister/skådespelare?
Tycker mig se ett samband, ju fler goda listor man skriver under, desto större är chansen till TV-framträdande.
Kombinationen ”komiker”/undertecknare av fina upprop, verkar vara ett bra spår till programledarskap i TV.
Hur seriöst är TV4:S nyhetsprogram när Malou von Sivers, Jenny Strömstedt o Steffo Törnqvist skrivit under en ”god” lista?
Har virrpannorna Pernilla Wahlgren och Siw Malmqvist en aning om vilka upprop de skrivit under, om man skulle fråga dem?

Vilken knepig tråd...?

Med undantag för SD förstår jag nästan ingenting av vad du vill komma åt ...
Folk i allmänhet och kändisar i synnerhet ska ge fan i att skriva under behjärtansvärda upprop eller annat stöd till svagare människor, ämnen, grupper som kan uppfattas som något gott?

Hur fan ska jag hålla koll på Siw Malmqvists åsikter så att jag kan bojkotta henne?
Och hur vet jag att hon är en virrpanna?

2019-11-15, 13:40
  #10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sådana här trådar lämpar sig bättre för Politik: inrikes.

Tråd låst.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback