Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-24, 14:02
  #277
Avstängd
skratt....ställe utan invandrare i stockholm....glöm det...det är ju sveriges rövhål nu.
Citera
2022-04-24, 14:12
  #278
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
De områden du listar är bra, men så sjukt dyrt att jag måste ta en bolån till kontantinsatsen. Kolla söder ut ist, Aspudden, hägerstensåsen, Sköndal eller Trångsund.
Korrekt ! Lägg till Årsta.... Palmyra /kebaben är det enda stället araberna finns.
Citera
2022-04-24, 15:25
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Korrekt ! Lägg till Årsta.... Palmyra /kebaben är det enda stället araberna finns.

Sant, och Sveriges bästa kebab. Synd för dem att två små svin är nästan dörr i dörr, smör och bröd slår alltid kebab ju.
Citera
2022-04-24, 17:34
  #280
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burnpower
Sant, och Sveriges bästa kebab. Synd för dem att två små svin är nästan dörr i dörr, smör och bröd slår alltid kebab ju.
Japp så är det ! Har ätit kanske 20 ggr på Två små svin. Alltid lika gott
Citera
2023-11-26, 19:40
  #281
Medlem
Enskede hehe med Dalen. Annars svenskt. Blandat är väl ok men inte kriminella.
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
Med risk för att upprepa mig från andra snarlika trådar, så finns det nog platser där du inte ser speciellt många invandrare, om det nu är en viktig parameter. Hägersten t ex. Men det bygger ju på att du lever i din lilla bubbla och inte behöver röra dig många meter hemifrån. Hur skyddad än en viss stadsdel är i Stockholm så är det ändå bara några hundra meter till en plats som upplevs som betydligt ruffigare. Om vi snackar inom tunnelbane/pendelnätet alltså.

Annars finns det ju en del förorter som hamnar lite utanför spårvägsnätet och därmed upplevs ungefär som vilken lite sömnig småstad som helst. Om man nu vill åt det. Vårsta är en sån plats t ex.

Men du måste ändå åka till Södertälje, Salem eller Tumba om du ska handla mat. Och där finns ju gott om invandrare kring centrum och kollektivtrafik.

Och sen om dina barn ska gå i gymnasiet så måste de sannolikt göra det i någon av alla invandrartäta knutpunkter.

Så helt fredad blir du inte i Stockholm skulle jag säga. Men om du tvunget ska bo i Stockholm ändå, så får du väl satsa på typ Hägersten eller Enskede.
Citera
2024-02-05, 16:59
  #282
Medlem
Så vart ska man härnäst? I dagsläget bor vi vid telefonplan och trivs väl, lugnt, skönt och mest småbarnsfamiljer! Vi hade gärna flyttat till större i området runt telefonplan, midsommarkransen, aspudden. Antingen en tre i nämnda områden eller eventuellt börja kika på radhus. Lidingö är väll det som lockar mest men det är i dagsläget för dyrt för radhus, en trea hade dock funkat men då kan vi lika gärna stanna kvar runt telefonplan.

Vad för trevliga radhusområde finns det? Vi prioriterar trygghet, närhet till natur samt bra förskolor/skolor i omrödet. Att det är omogent och segregerade bryr jag mig föga om, lika så om folk röstar rött eller blått. Närhet till stan är ju alltid ett plus. Vällingby känns spontant ok, speciellt prismässigt men det är delar av stockholm jag i princip aldrig varit i.
Citera
2024-02-05, 21:34
  #283
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Så vart ska man härnäst? I dagsläget bor vi vid telefonplan och trivs väl, lugnt, skönt och mest småbarnsfamiljer! Vi hade gärna flyttat till större i området runt telefonplan, midsommarkransen, aspudden. Antingen en tre i nämnda områden eller eventuellt börja kika på radhus. Lidingö är väll det som lockar mest men det är i dagsläget för dyrt för radhus, en trea hade dock funkat men då kan vi lika gärna stanna kvar runt telefonplan.

Vad för trevliga radhusområde finns det? Vi prioriterar trygghet, närhet till natur samt bra förskolor/skolor i omrödet. Att det är omogent och segregerade bryr jag mig föga om, lika så om folk röstar rött eller blått. Närhet till stan är ju alltid ett plus. Vällingby känns spontant ok, speciellt prismässigt men det är delar av stockholm jag i princip aldrig varit i.

Visinge Täby, lugnt radhusområde med egen station på Roslagsbanan. Nära skolor och ett kort cykelavstånd från Täby centrum.
Citera
2024-02-06, 10:40
  #284
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Djursholm.
Citera
2024-02-11, 19:52
  #285
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Så vart ska man härnäst? I dagsläget bor vi vid telefonplan och trivs väl, lugnt, skönt och mest småbarnsfamiljer! Vi hade gärna flyttat till större i området runt telefonplan, midsommarkransen, aspudden. Antingen en tre i nämnda områden eller eventuellt börja kika på radhus. Lidingö är väll det som lockar mest men det är i dagsläget för dyrt för radhus, en trea hade dock funkat men då kan vi lika gärna stanna kvar runt telefonplan.

Vad för trevliga radhusområde finns det? Vi prioriterar trygghet, närhet till natur samt bra förskolor/skolor i omrödet. Att det är omogent och segregerade bryr jag mig föga om, lika så om folk röstar rött eller blått. Närhet till stan är ju alltid ett plus. Vällingby känns spontant ok, speciellt prismässigt men det är delar av stockholm jag i princip aldrig varit i.

Per Albin radhusen i Bromma är perfekt er..
Citera
2024-02-22, 10:16
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Och du tror folk vill berätta för dig vilka områden som är helt fria utav invandring? Personligen så skulle jag hålla sånt område hemligt.. vi vill inte att det ska komma ut. Det finns några få smultronställen kvar i Sverige. Men dom platserna håller man för sig själv.
jag bor i en container i uppsala med 4 tjejer och 3 transvestiter emellanåt kom hit.
kommer nån galen med blå hanfdskar och yxa och ska mörda lugnt annars demonbesatta kvinnor som har med sig sin a barn
Citera
2024-02-22, 10:19
  #287
Medlem
[quote=53280|87341241]Per Albin radhusen i Bromma är perfekt er.
Citera
2024-02-24, 08:26
  #288
Medlem
Om vi säger det till dig så kommer dessa hyenor flockas som parasiter till just det stället. Ständigt på flykt är dessa parasiter. Och dom ska göra en U-sväng och flytta hem till länder där deras folk bor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback