Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-21, 22:53
  #1
Medlem
Ja vad tycker ni fb:are här, vill ha ett stadigt och rubust ur. Kompass ett måste.

Tissot t-touch? Bra ur?
Citera
2020-01-22, 00:34
  #2
Medlem
boredjonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Ja vad tycker ni fb:are här, vill ha ett stadigt och rubust ur. Kompass ett måste.

Tissot t-touch? Bra ur?
https://youtu.be/ULFPPgRNxdU
Citera
2020-01-22, 23:54
  #3
Medlem
Luftwaffless avatar
För 10 papp för du en fullspäckad Casio som har mer än bara kompass.
Citera
2020-01-23, 00:06
  #4
Medlem
Tissoten har några funktioner som är enkla att nå.
Citera
2020-01-23, 00:25
  #5
Medlem
Luftwaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Ja vad tycker ni fb:are här, vill ha ett stadigt och rubust ur. Kompass ett måste.

Tissot t-touch? Bra ur?

Har du några fler preferenser att gå på förutom kompass & robust?
Citera
2020-01-24, 18:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffles
Har du några fler preferenser att gå på förutom kompass & robust?

Ett ur för skogen, jakt fiske och sånt. Men vill ha kvalitet. Blir antagligen en montblanc den med kompass och de 2 jordhalvorna roterande
Citera
2020-01-24, 18:09
  #7
Medlem
https://www.esquire.com/uk/style/wat...-mens-watches/

Nummer 24 på den listan.
Citera
2020-01-24, 18:14
  #8
Medlem
Ja jag vet att det här med budget för klockor inte är min grej. Så det är ot
Citera
2020-01-25, 14:49
  #9
Medlem
Luftwaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Ett ur för skogen, jakt fiske och sånt. Men vill ha kvalitet. Blir antagligen en montblanc den med kompass och de 2 jordhalvorna roterande

Då måste du nog definiera vad kvalitet betyder. En Casio G-SHOCK eller ProTrek kommer garanterat matcha eller överträffa vilken annan klocka om det är driftsäkerhet/hållbarhet du är ute efter, säkerligen i frågan funktioner med. Men det låter som du vill ha en quartz/mekanisk hybrid som inte ser ut som en legobit på armen, har jag rätt? Utseendet spelar en stor roll i det hela?
Citera
2020-01-29, 11:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffles
Då måste du nog definiera vad kvalitet betyder. En Casio G-SHOCK eller ProTrek kommer garanterat matcha eller överträffa vilken annan klocka om det är driftsäkerhet/hållbarhet du är ute efter, säkerligen i frågan funktioner med. Men det låter som du vill ha en quartz/mekanisk hybrid som inte ser ut som en legobit på armen, har jag rätt? Utseendet spelar en stor roll i det hela?

Helt riktigt. Köpte en Tudor black bay när jag var inne o kikade i butiken. Så utseende o känsla är viktiga, lutar åt en Mont blanc men inte hittat nån återförsäljare i närheten och vill känna på en innan man beställer. Såna där leksaks klockor har jag sen jag var liten så det räcker. Inte för det är nåt fel på dem rent funktionellt. Men men.
Citera
2020-01-29, 12:36
  #11
Medlem
Luftwaffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roidhunter
Helt riktigt. Köpte en Tudor black bay när jag var inne o kikade i butiken. Så utseende o känsla är viktiga, lutar åt en Mont blanc men inte hittat nån återförsäljare i närheten och vill känna på en innan man beställer. Såna där leksaks klockor har jag sen jag var liten så det räcker. Inte för det är nåt fel på dem rent funktionellt. Men men.

Grattis till nya klockan.

Men du, vad hände med kravspecen?

"vill ha ett stadigt och rubust ur. Kompass ett måste."
"Ett ur för skogen, jakt fiske och sånt."

Du gick och köpte en dykarklocka? Snygg iofs men kompass har den väl inte?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback