Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-01, 14:42
  #265
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Tack för det. Jag kan inte annat än hålla med. Jag har inte kommit fram till vad som är riktig form av feminism och inte. Men jag ser däremot vid det här laget vad som inte leder till bra resultat för kvinnokampen. Det känns som att feminister delas in i fack efter vad för gren vi tillhör, och då ska vi alla vara, tycka och helst se likadana ut. Men feminister är ju olika människor som alla andra, även om en ideologi förenar oss i grunden. Vissa feminister är argare än andra och det är dessa som hörs. Jag håller inte med om allt som sägs bara för att det kommer från en annan feminist. Ibland kan jag hålla med om sakfrågan men ta avstånd ifrån hur det framförs. Toxisk feminism ställer jag mig inte bakom. Det är inte min feminism, då jag inte ser att det leder till något bra. Men det betyder inte att jag är mindre radikal. 😉
Jag vill helst inte tycka något eller sticka ut, men jag är för könsapartheid och är gärna radikal.



Hur går det med det där?
Vad går din feminism ut på?
För jämställdhet?
Jag har ett förslag. Det kallas att vara för jämställdhet eller egalitarianism på "finspråk".
Humanism funkar också. De är för alla människors lika rätt.
En feminist är bara för kvinnors rättigheter. På bekostnad av barns och mäns rättigheter.
Bevisa att jag har fel, om du tycker det.
Citera
2020-04-01, 14:54
  #266
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag vill helst inte tycka något eller sticka ut, men jag är för könsapartheid och är gärna radikal.



Hur går det med det där?
Vad går din feminism ut på?
För jämställdhet?
Jag har ett förslag. Det kallas att vara för jämställdhet eller egalitarianism på "finspråk".
Humanism funkar också. De är för alla människors lika rätt.
En feminist är bara för kvinnors rättigheter. På bekostnad av barns och mäns rättigheter.
Bevisa att jag har fel, om du tycker det.

Ja vad går den ut på? Det går inte ut på att ni män ska utrotas iallafall. 🤭 Och heller inte på att ni ska få det sämre. Utan att vi ska få det lika bra. Var det ett bra svar?
Citera
2020-04-01, 15:00
  #267
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Ja vad går den ut på? Det går inte ut på att ni män ska utrotas iallafall. 🤭 Och heller inte på att ni ska få det sämre. Utan att vi ska få det lika bra. Var det ett bra svar?
Det tycker jag väl, men den hållningen är inte särskilt radikal.
Säg mig, passar något av de alternativen jag föreslog att kalla sig lika bra eller bättre på dig än feminist i så fall?
Feminismen bygger nämligen på tron att det finns en könsmaktsordning där män systematiskt och institutionellt förtrycker kvinnor.

Ingen har visat några som helst bevis för detta, speciellt inte i Sverige eller västvärlden, men det är "sanningen" de håller sig till.
Citera
2020-04-01, 15:13
  #268
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det tycker jag väl, men den hållningen är inte särskilt radikal.
Säg mig, passar något av de alternativen jag föreslog att kalla sig lika bra eller bättre på dig än feminist i så fall?
Feminismen bygger nämligen på tron att det finns en könsmaktsordning där män systematiskt och institutionellt förtrycker kvinnor.

Ingen har visat några som helst bevis för detta, speciellt inte i Sverige eller västvärlden, men det är "sanningen" de håller sig till.

Jaså, du vill avfeminista mig? Det går jag icke med på. Jag måste inte hata män för att vara feminist. I nuläget behöver jag inte ens hata män som hatar mig för att jag är feminist. Jag ser inte vad för förändring det skulle leda till. Ja det finns en könsmaktsordning som kallas patriarkat. Men det handlar inte om enskilda män, utan om strukturer. Orsaken att jag tycker att jag är radikalfeminist är för att jag mest passar in i den gruppens övertygelser, med några undantag. Tex "alla män har en kollektiv skuld". Det har dom inte enligt mig. Många män är bra från start, och ska inte skuldbeläggas för andras skit. Nästa fråga? 😊
Citera
2020-04-02, 19:10
  #269
Medlem
För att de välkomnar hit våldtäktsmän med öppna armar så att tjejer som inte är feminister känner sig otrygga. För feministerna vill väl bli våldtagna av dem, varför annars välkomna hit dem?

+ att de sällan är rationella och tar reda på primär, grundad fakta. De har en åsikt utan belägg, ”men min kompis sa att det va så...”

De främjar nakenhet när man bör främja att endast vilja visa upp sig för sin käraste. De normaliserar bort all självrespekt som en gång i tiden fanns.
__________________
Senast redigerad av Bellsiii 2020-04-02 kl. 19:36.
Citera
2020-04-03, 06:20
  #270
Medlem
Anledningen feminister är illa omtyckta är för att de jobbar intensivt för att sänka kärleksnivån mellan män och kvinnor.

De försöker alltså få kvinnor att ogilla män allt mer.

De är inte de enda som jobbar på detta men det är klart den grupp med mest påverkan.

1. Universiteten och även skolor blir allt mer inriktade på att skapa hat mot män eftersom andelen feminister ökar.

2. Feminister och LGBT jobbar allt mer inom filmindustrin för att få kvinnor att ogilla män.

Här är ett exempel: https://www.lifesitenews.com/news/ga...nitoring-group

The report also further broke down the percentages of homosexuals serving in various production positions. Homosexuals occupy 14.9 percent of all senior production staff, with 20.6 percent acting as producers and a whopping 26.3 percent serving as series producers, more than four times the actual proportion of the homosexual population within the UK.

26% av de som producerar serier är LGBT och den andelen ökar alltmer.

3. Ju mer feministerna får inflyttande desto lägre födelsetal. Statistik från USA:

https://www.cdc.gov/nchs/data/nvsr/n...r68_13-508.pdf

"2018. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,791,712 11.6 59.1
2017. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,855,500 11.8 60.3
2016. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,945,875 12.2 62.0
2015. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,978,497 12.4 62.5
2014. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,988,076 12.5 62.9
2013. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,932,181 12.4 62.5
2012. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,952,841 12.6 63.0
2011. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,953,590 12.7 63.2
2010. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3,999,386 13.0 64.1
Non-Hispanic, single race2
White:
2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1,956,413 10.0 56.3
2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1,992,461 10.2 57.2
2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2,056,332 10.5 58.8
Black:
2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 552,029 13.6 62.0
2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 560,715 13.9 63.1
2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 558,622 14.0 63.3
American Indian or
Alaska Native:
2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29,092 12.2 57.7
2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29,957 12.6 59.5
2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31,452 13.3 62.7
Asian:
2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240,798 13.2 55.6
2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249,250 13.8 58.0
2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254,471 14.6 61.1
Native Hawaiian or Other
Pacific Islander:
2018 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9,476 16.6 73.0
2017 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9,426 16.7 72.8
2016 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9,342 16.8 72.9
Hispanic3
2018. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 886,210 14.8 65.9
2017. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 898,764 15.2 67.6
2016. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 918,447 16.0 70.6 "

Ju mer hat som feministerna kan sätta in i kvinnor desto färre barn blir. Feministerna påverkar alla raser eftersom de agerar i skolan och media.

Fast den ras de påverkat mest är vita som har lägst födelsetal.

4. Sen har vi den mentala hälsan som också försämras mer och mer. Min åsikt är att det beror på att feministerna försöker allt mer få kvinnor att ogilla män. Detta leder i slutändan till att den mentala hälsan försämras. Feministerna sitter samtidigt i Regeringen och har som uppdrag att få den mentala hälsan bättre , men samtidigt verkar gruppen feminister för att försämra den mentala hälsan.


Hur ska man vända detta ?

Det som man skulle kunna göra vore att utbilda om situationen. Fast man får gå förbi Universiteten för de är så indoktrinerade av feminism så att de kan knappast ändra sig snabbt. Göra tester på dessa utbildade personer och se vilka som verkligen är lämpliga till att ha ledande positioner. Sedan successivt bemanna media speciellt offentlig med personer som är mer lämpliga.

Det som är helt avgörande är chefer som kan tänka och förstår situationen.
Citera
2020-04-05, 09:47
  #271
Medlem
Feminister skapar ett helvete. Den här artikeln hittade jag på en annan plats på flashback.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...ar-sjalvmorden

Att just medelålders vita män tar livet av sig beror på att feministerna har inriktat sitt hat mot dem.

Att stödja feministerna är som att stödja nazisterna fast i själva verket värre eftersom , nazisterna har ingen makt i varken media eller skolväsendet ,det har därmed feministerna ,de dominerar media och skolan.

Feministerna dödar med ord och teorier.

Kvinnor borde fatta detta !
Citera
2020-04-05, 09:50
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

Begreppet är numera helägt av kulturmarxisterna och ett vänsterprojekt.

Jämställdhet är inte feminism.

Feminism är ett vänsterprojekt som för dem som vill tro på det.
Citera
2020-04-05, 09:52
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Ja vad går den ut på? Det går inte ut på att ni män ska utrotas iallafall. 🤭 Och heller inte på att ni ska få det sämre. Utan att vi ska få det lika bra. Var det ett bra svar?

Då är du inte feminist.

Du är för jämställdhet.
Citera
2020-04-05, 09:59
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Feminister skapar ett helvete. Den här artikeln hittade jag på en annan plats på flashback.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...ar-sjalvmorden

Att just medelålders vita män tar livet av sig beror på att feministerna har inriktat sitt hat mot dem.

Att stödja feministerna är som att stödja nazisterna fast i själva verket värre eftersom , nazisterna har ingen makt i varken media eller skolväsendet ,det har därmed feministerna ,de dominerar media och skolan.

Feministerna dödar med ord och teorier.

Kvinnor borde fatta detta !

Klart de fattar. Det är deras mål.

Problemet är att om den vita mannen är problemet för feminismen, så tror de på fullt allvar att männen i Asien och Mellanöstern och Afrika är för feminism?

Haha.
Citera
2020-04-05, 10:04
  #275
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Då är du inte feminist.

Du är för jämställdhet.

Jaha. Kunde ingen sagt det tidigare? Då har jag ju jobbat ner mig i onödan med andra ord.

Skämt åsido. Vad är feminism för dig? Feminismen är för jämställdhet.
Citera
2020-04-05, 10:24
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Jaha. Kunde ingen sagt det tidigare? Då har jag ju jobbat ner mig i onödan med andra ord.

Skämt åsido. Vad är feminism för dig? Feminismen är för jämställdhet.

Feminismen är kapad. det har du väll själv märkt som TERF du är ju inte feminism enligt andra feminister, du lever i relation där dina egna ideer om feminism, i praktiken, delas av en utalad antifemist (enligt egen utsago .

Så det som finns kvar är ju att segmentera ut din egna personliga feminism, som kanske inte är utformad i annat än egna moroliska och etiska definitioner av att vara en shysst människa, att vara femenist innebär lika lite att man är det (shysst människa) som om man är nazist.

Annars får du gärna beskriva på vilket sätt du som feminism verkar för att förändra lagstiftningen vad gäller kvinnokampen (inte din personliga definition utan feminismens),
kvinnors rösträtt,
kvinnors rätt till preventilmedel,
kvinnors rätt till lika lön för lika arbete
givetvis obegränsad rätt till skola och högre lärosäten

Du får gärna fylla på med motsvarande "jämstäldhetsfrågor" som du verkar för inom "din feminism".
Reflektera gärna över om det är jämstäldhet eller inte. Jag tror nämligen att alla är överns om att ovan punkter (hämtade främst ur first wave feminism) handlar om det.

Medans att kvotera in kvinnor, att exkludera män och att "skära pitten av dem" inte handlar om jämstäldhet, hur många ggr man än skriver feminism framför, eller efter?
__________________
Senast redigerad av slö 2020-04-05 kl. 10:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback