Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-08, 00:21
  #1
Medlem
SkattefriZons avatar
Logiskt att man som alt-höger ser kristna som samarbetspartners i den politiska kampen tycker jag. Med alla dessa muslimer som kommer in i vårat land och ställer till skit.

Mer och mer fanatiskt kristna kommentarer dyker upp bland våra underbara alternativa medier och folk verkar gilla det.

En av dom bästa sakerna med Sverige är att vi inte tror på sagofigurer.
Vi svenskar är extremt icke religiösa och det är en otroligt unik sak vi har i det här landet.

Vad tcker ni som är alt-höger om att fanatiska kristna håller på att blir en stor del av rörelsen?

Jag hatar det personligen.
__________________
Senast redigerad av SkattefriZon 2020-03-08 kl. 00:27. Anledning: Startade för många meningar med ordet men och störde mig på det
Citera
2020-03-08, 00:28
  #2
Medlem
SkattefriZons avatar
Alternativ för sverige finns.
NMR är ju pyttesmå
Citera
2020-03-08, 10:30
  #3
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Logiskt att man som alt-höger ser kristna som samarbetspartners i den politiska kampen tycker jag. Med alla dessa muslimer som kommer in i vårat land och ställer till skit.

Mer och mer fanatiskt kristna kommentarer dyker upp bland våra underbara alternativa medier och folk verkar gilla det.

En av dom bästa sakerna med Sverige är att vi inte tror på sagofigurer.
Vi svenskar är extremt icke religiösa och det är en otroligt unik sak vi har i det här landet.

Vad tcker ni som är alt-höger om att fanatiska kristna håller på att blir en stor del av rörelsen?

Jag hatar det personligen.
Radikala religiösa och radikala politiker är 100% samma sak.
Ni är precis lika blinda, tror jag. Jag kan inte se minsta skillnad på er.
Citera
2020-03-08, 10:38
  #4
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Så här ser jag på politik och religion.
Det är ren cirkus. Pajasar som kastar tårta på varandra.

Det är ingen som helst skillnad på dessa två.
Dom fyller samma funktion. Att folk ska sitta snällt och titta.

Din präst och din politiska ledare är exakt samma sak.
Dom spelar sitt spel, du lyssnar och tror eller inte tror.

Det spelar ingen roll om du tror eller inte tror.
Du gör samma sak ändå.

Precis som Kristna och ateister. Dom är exakt lika dana. Dom gör samma saker.
Citera
2020-03-09, 08:07
  #5
Medlem
Men de nordamerikanska altrightarna har väl inte många anhängare i Europa. Här går vi direkt på samhällsfrågorna utan vare sig Althusser eller andra franska filosofer. Synd att jänkarna inte kan tänka själva.
Citera
2020-03-13, 17:26
  #6
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Logiskt att man som alt-höger ser kristna som samarbetspartners i den politiska kampen tycker jag. Med alla dessa muslimer som kommer in i vårat land och ställer till skit.

Mer och mer fanatiskt kristna kommentarer dyker upp bland våra underbara alternativa medier och folk verkar gilla det.

En av dom bästa sakerna med Sverige är att vi inte tror på sagofigurer.
Vi svenskar är extremt icke religiösa och det är en otroligt unik sak vi har i det här landet.

Vad tcker ni som är alt-höger om att fanatiska kristna håller på att blir en stor del av rörelsen?

Jag hatar det personligen.
Svaret på din fråga är att religionens ljus är en mer förenande kraft än att enas under en politisk ideologi Om vi leker med tanken att NMR tar över sverige och driver ut blattarna, hur ska dom då skapa någon slags känsla av gemenskap bland folket bara genom dyrkandet av staten och ateism? Det går inte. Religion är ett jättebra kontrollmedel eftersom det är sanningen och handlar om individens hela verklighetsupfattning, snarare än något så meningslöst som att väga ekonomiska modeller mot varandra.
Citera
2021-02-19, 02:44
  #7
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Logiskt att man som alt-höger ser kristna som samarbetspartners i den politiska kampen tycker jag. Med alla dessa muslimer som kommer in i vårat land och ställer till skit.

Mer och mer fanatiskt kristna kommentarer dyker upp bland våra underbara alternativa medier och folk verkar gilla det.

En av dom bästa sakerna med Sverige är att vi inte tror på sagofigurer.
Vi svenskar är extremt icke religiösa och det är en otroligt unik sak vi har i det här landet.

Vad tcker ni som är alt-höger om att fanatiska kristna håller på att blir en stor del av rörelsen?

Jag hatar det personligen.

Det är kristna som röstar upp sådana kommentarer. Nationalistiska rörelser som inte håller tätt mot kristna kommer inte att växa.
Citera
2021-04-09, 12:18
  #8
Medlem
Sankronizers avatar
Våra traditioner och kultur är kopplad till kristendomen.
Jag, en icke troende nationalist, ser mest bara positiva saker med ett kristet återtåg till sverige.
Högre moral, mindre dekadens, sunt förnuft och starkare kärnfamiljer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback