Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-13, 20:58
  #1897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Nåt stämmer inte det är helt klart

Hon är kass just nu helt enkelt. Men roten till problemet tror jag beror på att hon verkar varit utfryst från laget sedan start då hon börjat konkurrera om platser och stört tjejgänget. Jag tror Hanna kan vara en riktig jävla kärring vad gäller intriger m.m.
Citera
2023-01-13, 21:07
  #1898
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nej den är synnerligen adevkat och det kommer jag bevisa när jag lägger fram mina "mätvärden" senare.

Helt utan värde. Tag bara en och samma sprinttävling där tiderna mellan heaten kan skifta enormt mycket genom att det är taktikkörning. Den enda gång tiden har någon betydelse är i prologen och när man ska vara lycklig förlorare. Ägna dig åt något vettigt för en gångs skull i stället för att lägga tid på det där tjafset. Löp en ost, en billig ost och tugga långsamt.
Citera
2023-01-13, 21:33
  #1899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt utan värde. Tag bara en och samma sprinttävling där tiderna mellan heaten kan skifta enormt mycket genom att det är taktikkörning. Den enda gång tiden har någon betydelse är i prologen och när man ska vara lycklig förlorare. Ägna dig åt något vettigt för en gångs skull i stället för att lägga tid på det där tjafset. Löp en ost, en billig ost och tugga långsamt.

Det finns väl inget mer vettigt i världen än att motbevisa och få tyst på dig?
Citera
2023-01-13, 21:45
  #1900
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns väl inget mer vettigt i världen än att motbevisa och få tyst på dig?

Jag förstår att du upplever det jobbigt att inte få husera fritt med dina vansinniga teorier. Jag har redan visat varför tiden är oväsentlig, men jag är inte överraskad att du inte förstår.
Citera
2023-01-13, 21:57
  #1901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag förstår att du upplever det jobbigt att inte få husera fritt med dina vansinniga teorier. Jag har redan visat varför tiden är oväsentlig, men jag är inte överraskad att du inte förstår.

Det är ju lite tack vare "vansinniga teorier" folk bli bäst i världen. Följer man standardmallen så blir man bara en medelmåtta. Gör man som du, enbart ifrågasätter allt utan att pröva förblir man enbart en sardonisk bakåtsträvare.
Citera
2023-01-13, 22:21
  #1902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tror Hanna kan vara en riktig jävla kärring vad gäller intriger m.m.

Så är det nästan helt säkert. Jag vill minnas en riktigt oskön intervju med Hanna, där hon antydde att de inte behövde Stina eftersom de redan hade "världens bästa landslag", eller nåt i den stilen. Underförstått då med henne själv i centrum, som den obestridda drottningen, olympiamästarinnan, fjärde stafettsträckan, idolen vars ord är lag för tonårstalangerna, osv.

Jag tror det finns två faktorer. För det första finns det nog en viss fientlighet sporterna emellan. Från längdåkningens håll finns det en bild av skidskyttet som b-skidåkning med ett adderat arenamoment (som om sporten skulle vara helt godtyckligt hopplockad, likt nordisk kombination, och inte vara en delikat sammansmältning av kondition, precision och psyke). Tycker generellt sett att längdsfären är klart mindre sympatisk, men uppenbarligen är skidskyttar knappast helt oskyldiga. Från skidskyttets håll verkar det finnas en sektmentalitet, att den som inte är skidskytt från grunden aldrig kommer att bli helt accepterad som en "riktig" skidskytt. Det är någon som kommer för pengarna eller därför att de tror att deras överlägsna skidåkning är tillräcklig.

Den andra faktorn är mer direkt, och jag tror att det är den som är mest relevant för Hanna. Hon vill stå i centrum. Hon älskade att vara Sveriges skidskyttedrottning. När Stina bytte sport fanns det bara två namn i den svenska skidvärlden som var obestridligen större än Hanna själv - Charlotte Kalla och Stina Nilsson. Att Kalla skulle byta sport var ju otänkbart, men när Stina gjorde det och fick all uppmärksamhet så kom häxan i Hanna fram.

Allt det här var ju dessutom innan Elvira slog igenom och blev den nya stjärnan, vilket numera är obestridligt. Elviras uppgång sammanfaller mycket väl med Hannas egen nergång i självförtroende. Den mentala instabiliteten har alltid funnits där. Svarta änkan. Den gemensamma nämnaren i Nelin-Ponsiluoma-affären. Hennes framtid som skidskytt beror på om hon kan acceptera att vara en "Tarjei", ta sina 1-2 segrar om året och kämpa om tredjeplatsen i världscupen. Jag tror även att det är bättre för laget. Elvira är helt utan liknande drama och divalater.
__________________
Senast redigerad av Totentanz 2023-01-13 kl. 23:19.
Citera
2023-01-13, 22:59
  #1903
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är ju lite tack vare "vansinniga teorier" folk bli bäst i världen. Följer man standardmallen så blir man bara en medelmåtta. Gör man som du, enbart ifrågasätter allt utan att pröva förblir man enbart en sardonisk bakåtsträvare.

Nej om man skulle göra som jag och se konsekvenserna i dumma beslut och åsikter så hade vi exempelvis inte haft skenande elpriser.

Din idé är så korkad att jag faktiskt blir överraskad att du inte, med den information jag gav dig, långsamt retirerar.
Citera
2023-01-13, 22:59
  #1904
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om både skidskyttet och längdskidåkningen går åt helvete finns det ju alltid ett tredje sista alternativ som inte kan gå fel:

Citera
2023-01-13, 23:02
  #1905
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Så är det nästan helt säkert. Jag vill minnas en riktigt oskön intervju med Hanna, där hon antydde att de inte behövde Stina eftersom de redan hade "världens bästa landslag", eller nåt i den stilen. Underförstått då med henne själv i centrum, som den obestridda drottningen, olympiamästarinnan, fjärde stafettsträckan, idolen vars ord är lag för tonårstalangerna, osv.

Jag tror det finns två faktorer. För det första finns det nog en viss fientlighet sporterna emellan. Från längdåkningens håll finns det en bild av skidskyttet som b-skidåkning med ett adderat arenamoment (som om sporten skulle vara helt godtyckligt hopplockad, likt nordisk kombination, och inte vara en delikat sammansmältning av kondition, precision och psyke). Tycker generellt sett att längdsfären är klart mindre sympatisk, men uppenbarligen är skidskyttar knappast helt oskyldiga. Från skidskyttets håll verkar det finnas en sektmentalitet, att den som inte är skidskytt från grunden aldrig kommer att bli helt accepterad som en "riktig" skidskytt. Det är någon som kommer för pengarna eller därför att de tror att deras överlägsna skidåkning är tillräcklig.

Den andra faktorn är mer direkt, och jag tror att det är den som är mest relevant för Hanna. Hon vill stå i centrum. Hon älskade att vara Sveriges skidskyttedrottning. När Stina bytte sport fanns det bara två namn i den svenska skidvärlden som var obestridligen större än Hanna själv - Charlotte Kalla och Stina Nilsson. Att Kalla skulle byta sport var ju otänkbart, men när Stina gjorde det och fick all uppmärksamhet så kom häxan i Hanna fram.

Allt det här var ju dessutom innan Elvira slog igenom och blev den nya stjärnan, vilket numera är obestridligt. Elviras uppgång sammanfaller mycket väl med Hannas egen nergång i självförtroende. Den mentala instabiliteten har alltid funnits där. Svarta änkan. Den gemensamma nämnaren i Nelin-Ponsiluoma-affären. Hennes framtid som skidskytt beror på om hon kan acceptera att vara en "Tarjei", ta sina 1-2 segrar om året och kämpa om tredjeplatsen i världscupen. Jag tror även att det är bättre för laget. Elvira är helt utan liknande drama och divalater.

Kanske denna intervju du tänker på?
https://www.sportbibeln.se/skidor/ha...cka-ned-henne/

Känns som att du har rätt i din analys. Har svårt att se att Stina kommer nå några andra nivåer än den hon är på nu. Loppet är nog kört.
Citera
2023-01-13, 23:18
  #1906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Kanske denna intervju du tänker på?
https://www.sportbibeln.se/skidor/ha...cka-ned-henne/

Känns som att du har rätt i din analys. Har svårt att se att Stina kommer nå några andra nivåer än den hon är på nu. Loppet är nog kört.

Ja, det var det nog. Tycker inte Hanna är så helylle som hon vill verka. Om detta har någon betydande del i Stinas mediokra utveckling kan jag inte svara på (mitt svar var mer fokuserat på Hannas personlighet än på Stina), men det är ju hursomhelst en god portion skvaller, och knappast den enda förklaringen.

Tragiskt att se ännu en blygsam 35:e-plats i farmarligan idag.
__________________
Senast redigerad av Totentanz 2023-01-13 kl. 23:21.
Citera
2023-01-14, 00:12
  #1907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Tycker inte Hanna är så helylle som hon vill verka. Om detta har någon betydande del i Stinas mediokra utveckling kan jag inte svara på (mitt svar var mer fokuserat på Hannas personlighet än på Stina),

Tragiskt att se ännu en blygsam 35:e-plats i farmarligan idag.

Är man nr 1 i landslaget som Hanna var då så är det väl inte så konstigt om hon ville att fokus skulle ligga på hennes och kanske övriga damlagets prestationer snarare än på en rookie från en annan sport. Gissar att hon ledsnade något på att i intervju efter annan tvingas prata om Stina Nilsson.. Lite förståeligt ändå men hon sa också något i stil med att hon välkomnade konkurrens vill jag minnas. Men misstänker ändå att långtifrån alla inom skidskytte-etablissemanget hade velat se ännu en längdåkare göra entré och sopa banan med deras åkare.
__________________
Senast redigerad av Tedrom 2023-01-14 kl. 01:02.
Citera
2023-01-14, 12:55
  #1908
Medlem
Hoppas hon fortsätter kämpa mot toppen i världscupen.
Finns nog risk att man appar motivationen när man blir berörda sådär
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback