Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-26, 23:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sannolikt ja!

Värre var det när Achmed åkt Uber i Köpenhamn / samt laddat din mobil via mitt kort, han hade tydligen gjort det i 1 år :-). Uber hade så fina regler på den tiden så det räckte tydligen bara säga kortnummer / exp utan CVV för att skapa ett konto hos dem. Fick tillbaka allt men skitsurt bli skimmad och var så pass låga summor 1-300 kr / månad så det tog en stund att märka det.
Citera
2020-04-26, 23:39
  #14
Medlem
falconer8s avatar
Jag har också haft problem med PayPal på sistone. Förde över 650 kronor från mitt vanliga bankkonto till mitt PayPal- konto den 20/4.

Men inte en enda krona blev överförd och idag är det den 26. Jag har kontaktat min bank två gånger men dom kan inte göra något säger dom.

Bara bekräfta att 650 kronor har gått iväg och det konstiga är att bankkontot verkar stämma. PayPals kundtjänst verkar man inte kunna nå nu. Så jag antar att jag kan känna mig blåst på mina pengar.
Citera
2020-04-27, 00:17
  #15
Avstängd
katkafs avatar
Kanske x-box? Lix om finns ju inga idioter som har play station nu för tiden?!!?! : whoco5:
Citera
2020-04-27, 15:22
  #16
Medlem
Pratade precis med Playstations support över telefon i 30 minuter och de sa att det enda sättet för mig att få tillbaka pengarna är att kontakta min bank som även skulle göra en polisanmälan. De kunde heller inte lämna ut vilket konto på Playstation som har tagit emot pengarna genom min Paypal. Finns det något jag kan göra själv för att spåra vem som har köpt via min Paypal? Skulle gärna vilja ta ett snack med mitt ex är om det är hon.

Jag vill liksom inte skriva till henne och anklaga henne för att ha köpt via min paypal när hon inte har gjort det. Skulle jag skriva till henne nu och fråga skulle hon givetvis neka det. Vill ha bevis isåfall att visa i hennes ansikte så hon blir mig återbetalningskyldig och eventuellt en polisanmälan på sig
__________________
Senast redigerad av mcben 2020-04-27 kl. 15:30.
Citera
2020-04-27, 15:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcben
Pratade precis med Playstations support över telefon i 30 minuter och de sa att det enda sättet för mig att få tillbaka pengarna är att kontakta min bank som även skulle göra en polisanmälan. De kunde heller inte lämna ut vilket konto på Playstation som har tagit emot pengarna genom min Paypal. Finns det något jag kan göra själv för att spåra vem som har köpt via min Paypal? Skulle gärna vilja ta ett snack med mitt ex är om det är hon.

Jag vill liksom inte skriva till henne och anklaga henne för att ha köpt via min paypal när hon inte har gjort det. Skulle jag skriva till henne nu och fråga skulle hon givetvis neka det. Vill ha bevis isåfall att visa i hennes ansikte så hon blir mig återbetalningskyldig och eventuellt en polisanmälan på sig


Ja eller så kontaktar du banken och ber om ett nytt kort så är problemet löst sen. Det är ju du som gett ut dina kortuppgifter till exet så skyll dig själv jävla sopa.
Citera
2020-04-27, 16:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcben
Nix, äger inget Playstation alls. Jag vet att mitt ex har använt mitt paypal på hennes Playstation för länge sedan men sen dess har jag bytt lösenord och hon sa även att hon tog bort kontot från hennes Playstation så jag tror inte att det är det.

Gick du även in i inställningarna på ditt PayPalkonto och spärrade det förgodkännande som lagts upp för Sony entertainment? För det är vad som krävs för att hindra dem från att dra pengar via den länken till hennes konto som skapats, att byta lösenord på PayPal bryter inte godkännande för debitering.
Citera
2020-04-27, 18:12
  #19
Medlem
Tycker det verkar som att ditt ex aldrig avregistrerade ditt PayPal-konto från sitt playstation-konto.
Citera
2020-04-27, 18:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Tycker det verkar som att ditt ex aldrig avregistrerade ditt PayPal-konto från sitt playstation-konto.
Kan jag gå närmare på det och se ATT det faktiskt är hon eller måste jag gissa bara? Vill nämligen helst inte kontakta henne utan anledning

Kan man logga ut alla enheter på något sätt?
__________________
Senast redigerad av mcben 2020-04-27 kl. 18:16.
Citera
2020-04-27, 18:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcben
Kan jag gå närmare på det och se ATT det faktiskt är hon eller måste jag gissa bara? Vill nämligen helst inte kontakta henne utan anledning

Tror att du måste kontakta PayPal för det och så får de kontakta Sony. Men tror inte de ger ut användaruppgifter i och med gdpr.

Det bästa du kan göra är att bestrida till Paypal och sen avregistrera ditt kort från paypal.
Citera
2020-04-27, 18:20
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Tror att du måste kontakta PayPal för det och så får de kontakta Sony. Men tror inte de ger ut användaruppgifter i och med gdpr.

Det bästa du kan göra är att bestrida till Paypal och sen avregistrera ditt kort från paypal.
Kontaktade Paypal och de ville inte göra ett smack åt saken. Kontaktade Sony och de bad mig kontakta min bank så de kan göra en eventuell polisanmälan. De sa även att de inte hade några användaruppgifter alls.
Citera
2020-04-27, 18:22
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcben
Kontaktade Paypal och de ville inte göra ett smack åt saken. Kontaktade Sony och de bad mig kontakta min bank så de kan göra en eventuell polisanmälan. De sa även att de inte hade några användaruppgifter alls.

Som jag misstänkte. Alternativt kan du kanske kontakta ditt ex lite snyggt och se om hon kan betala dig och sen ta bort ditt kort från PayPal.
Citera
2020-04-27, 19:48
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Som jag misstänkte. Alternativt kan du kanske kontakta ditt ex lite snyggt och se om hon kan betala dig och sen ta bort ditt kort från PayPal.
Jag hade planerat att aldrig kontakta henne igen, och jag misstänker att om jag frågar så kommer hon blåneka det. Jag vill ha bevis svart på vitt så jag kan sätta dit henne. Hade hoppats på att Sony skulle kunna berätta vilket konto som har tagit emot varan som köptes. Ska jag hota med att om hon inte är ärlig så blandar jag in min bank och då polisen ifall hon inte är ärlig med ifall det är hon?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback