Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-01, 20:45
  #1
Medlem
Jag bodde i UK förra året där jag öppnade HSBC UK konto för att få in min lön.
När jag flyttade hem tänkte jag inte så mycket på det, utan jag förde över lönen hela tiden till annat betalkort och tömde hela HSBC kontot.
Vid senare tillfälle hade jag formenterat telefonen och glömt bort koderna samt blev kontot låst pga misslyckade inloggningar. Har fått besked att jag måste besöka dom och presentera ID/pass för få hjälp.

Nu bor jag även långt från Stockholm, men när jag sökte på HSBC inom Sverige hittar jag "HSBC Global Asset Management", jag undrar om någon här vet om de jobbar med hjälpa mitt ärende? Tänkt isåfall slå pling när de väl har öppet, och hoppas på det går fixa via BankID, annars får jag ta mig till Stockholm eller ja, det kommer nog bli väl UK jag hellre far till om det så väl blir kravet även om det lär vara närmare år dit.

Min tanke var mest när jag pratade med en vän som bosatt i UK och vi kom in på talade om pengar och banker, så är jag osäker om det kostar något att ha öppet mitt bankkonto eller så inget drar därifrån så det blir minus eller annat. Framförallt då jag aldrig heller kommer använda bankkontot då jag inte har tanke på flytta tillbaka.

Försökt söka på deras sida, men de verkar inte ens nämna att man ska kunna skicka kopia på sitt pass och information för få vidare hjälp?
Samt tror jag de har min gamla address.

Har ni förslag eller vetskap inom detta?
Citera
2020-05-01, 20:53
  #2
Medlem
Sonny00s avatar
Firman i Stockholm kan inte hjälpa dig: https://www.assetmanagement.hsbc.se/...t-us#openTab=0
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback