Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-09, 13:27
  #1705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja jag borde förstås ha förutsett att du skulle ändra förutsättningarna när du motbevisades - men, men - man lär sig av sina misstag. (Vissa av oss gör det i alla fall)...
Jag skrev:
Det finns ingen som har hävdat att Henri Paul var macho eller på något sätt hade grandiosa föreställningar om sin egen person. Han var känd som mycket pålitlig, lojal och diskret. Han gillade t.ex. inte att köra bil, men tyckte däremot mycket om att flyga (han hade flyglicens).
Att en 'journalist' helt utan stöd i specifikt vittnesmål eller andra konkreta uppgifter skriver att han hade 'rykte om sig' att vara macho är givetvis inte var som avses.

Självklart avser jag med "ingen som har hävdat" = någon som var personligen bekant med honom.

Att sprida lösa rykten kan vilken dårfink som helst.

Citat:
Själv är jag fullt nöjd med att ha motbevisat det du faktiskt skrev - och jag anser för övrigt att skvallerpress är en precis lika osäker och kass källa som din maniske Dianabesatte australiske författare.
Det förvånar mig inte alls, givet att John Morgan så här långt inte har hävdat någonting som varandes fakta utan att citera primärkälla och förklara varför vs skvallerpressens notoriska förakt för detsamma, väl dokumenterade fakta.

Här är du på hemmaplan.

Självklart så gäller primärkälla, helt oavsett vem det är som presenterar en uppgift som varandes belagd.

Det gäller John Morgan såväl som tabloid-journalisten, mig själv såväl som SnakePlisssken.

Hade du någon sådan? Primärkälla?

Citat:
Det kan gott finnas korn av sanning hos båda källorna även om ingen av dem kan anses pålitlig - John Morgan pga uppenbar besatthet och bias,
Jag har så vitt jag kan påminna mig citerat John Morgan personligen endast ett par tre gånger så här långt och då skriver jag uttryckligen det. Att det är John Morgans personliga tolkning/skattning/tyckande jag går på.

Så, citera gärna något som John Morgan personligen har gett uttryck för som varandes fakta men som saknar källstöd.

Ställ det sedan mot det du citerar från olika 'journalister' här ovan där konkret källstöd helt lyser med sin frånvaro.

Citat:
skvallerpress pga sensationslystnad och ofta obefintlig eller kass källgranskning..
Även skvallerpress kan presentera väl underbyggda påståenden.

Det händer, men vad jag kan se, inte i dina citerade artiklar.

Här ser jag endast helt ogrundade/fabricerade rykten.

Vad tror du, kan någon av dina citerade 'journalister' ha varit någon av de två män som bröt på engelska när de försökte muta en fransk servitör i en restaurang några kvarter från Ritz så att denne 'vittnade' om att Henri Paul samma kväll som kraschen varit där och bjälkat i sig en massa Whiskey?

Samme servitör som därpå direkt polisanmälde mutförsöket.

Vad tror du?
Citera
2021-05-09, 15:33
  #1706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej men jag namnennpä journalisterna som påstår att Henri Paul hade ett rykte om sig att var macho - du vet, det du förnekade att någon påstått...
Att någon påstår att någon påstått något ≠ någon har påstått något.

VEM (namn/ID) har påstått att HP var macho?
Citera
2021-05-09, 16:30
  #1707
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om du inte vet identiteten på de som föregivet hävdar att HP var macho så har du INTE motbevisat att ingen har hävdat att han var det.

Namn/ID eller lägg ner.

Journalisterna som återger påståendet har hävdat det – det står till och med tryckt i ett stort antal tidningar.

A colleague described Mr Paul as a macho man and said he was "over-excited" at being asked to drive the princess again.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/2167228.stm

The 41-year-old had a reputation as a 'macho action man' who also loved being around celebrities and meeting high-profile people in his role.
https://www.thesun.co.uk/news/418714...ris-car-crash/

Men du vidhåller att ingen någonsin har påstått att Henri Paul var macho trots att påståendet framförts och tryckts i ett flertal av världens största tidningar?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-05-09 kl. 16:35.
Citera
2023-05-03, 00:41
  #1708
Medlem
Har jag fel, såg dokumentären, är det inte lite för lägligt att hon dog spektakulärt, arrangerat, hon var för mycket, tog för mycket plats, tänk om hon fanns fortfarande.. lile Charlsen hade tappat glansen… finns ju inte på kartan.. bara en tanke..gillar inte den…
Citera
2023-05-03, 21:17
  #1709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfanforan
Har jag fel, såg dokumentären,
Vilken?

Citat:
är det inte lite för lägligt att hon dog spektakulärt, arrangerat, hon var för mycket, tog för mycket plats, tänk om hon fanns fortfarande.. lile Charlsen hade tappat glansen… finns ju inte på kartan.. bara en tanke..gillar inte den…
Om en make vid upprepade tillfällen hotar sin maka till livet med en 'bilolycka' så finns det all anledning att misstänka just maken om makan senare avlider just i en 'bilolycka', helt riktigt.

Så här långt har jag i tråden visat att föraren av Dianas limo INTE var på fyllan vid tiden för 'bilolyckan'. Att de testade proverna måste ha kommit från en annan kropp.

Visst, det kan ha varit ett oskyldigt misstag, allt annat lika.

Men nu är ju allt, allt annat än lika.

Återkommer i mån av tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback