Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-06-01, 11:20
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Menar du nedan inlägg?



Detta inlägg, liksom det första inlägget, är raderat därför att du diskuterar vad ordet konspiration betyder och att det alltid har funnits konspirationer. Frågan är måhända intressant men diskussionen är off-topic i en tråd som handlar om Covid. I tråden diskuterar vi den specifika konspirationsteorin - vi diskuterar inte konspirationer i allmänhet.
Ja det blir bra, även om det är det återpostade. Som du ser svarar jag även på annat, och tråden handlar om ifall covid är en konspiration, personen jag svarar verkar inte veta vad en konspiration är, men har trillat in i konspirationsforumet, självklart ska man kunna förklara för nån som inte förstår vad det handlar om.

Konspirationsförolämpningar är nått man ser ofta här, om jag inte ska få försvara mig mot dessa förolämpningar med att rätta dem, så bör förolämpningar såklart va ännu mer OT.
Citera
2020-06-01, 11:30
  #26
Avstängd
Antingen är både förolämpningar och försvar tillåtet eller inget av dem. Ni kan inte seriöst mena att det ska va ok att förolämpa mig, men fel av mig att försvara mig. Är det det som är yttrandefrihet på riktigt......
Citera
2020-06-01, 11:56
  #27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashcat
Ja det blir bra, även om det är det återpostade. Som du ser svarar jag även på annat, och tråden handlar om ifall covid är en konspiration....

Och hade du nöjt dig med att bara svara på det som rör trådens ämne så hade inlägget fått vara kvar.

Men eftersom halva inlägget var off-topic blev det raderat som off-topic. Tråden handlar om Covid, tråden handlar inte om vad en konspiration är.

Citat:
Ursprungligen postat av cashcat
... personen jag svarar verkar inte veta vad en konspiration är, men har trillat in i konspirationsforumet, självklart ska man kunna förklara för nån som inte förstår vad det handlar om.

Nej jag anser att en generell diskussion om vad konspirationer är och vad ordet konspiration betyder är off-topic i en tråd som handlar om Covid.

Citat:
Ursprungligen postat av cashcat
... Konspirationsförolämpningar är nått man ser ofta här, om jag inte ska få försvara mig mot dessa förolämpningar med att rätta dem, så bör förolämpningar såklart va ännu mer OT.

Konspirationsförolämpningar? Det var ett spännande ord.
Men ja jag håller med dig om att det ofta förekommer personliga förolämpningar i många trådar och att dessa ibland kan vara off-topic.
Citera
2020-06-01, 12:08
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Och hade du nöjt dig med att bara svara på det som rör trådens ämne så hade inlägget fått vara kvar.

Men eftersom halva inlägget var off-topic blev det raderat som off-topic. Tråden handlar om Covid, tråden handlar inte om vad en konspiration är.



Nej jag anser att en generell diskussion om vad konspirationer är och vad ordet konspiration betyder är off-topic i en tråd som handlar om Covid.



Konspirationsförolämpningar? Det var ett spännande ord.
Men ja jag håller med dig om att det ofta förekommer personliga förolämpningar i många trådar och att dessa ibland kan vara off-topic.
Jag har inte startat en generell diskussion om vad en konspiration är, jag har tagit en förolämpning och med logik vänt den mot den som sa det. Det blir inget att diskutera om det jag sa, det är fakta och går inte säga mot, därmed uppstår alltid en tystnad från den som blir bemött med det. Personen hade inget att tilläga om det jag sa, eller hur? Så på vilket sätt stör det diskussionen snarare än att berika den? Du sidar såklart med den jag sa det till, och det är därför du raderat mitt men inte hans.

Sättigång nu och radera alla konspirationsförolämpningar i forumet om man nu inte får försvara sig mot dem och vända dem mot den som sa det.
Citera
2020-06-02, 19:30
  #29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashcat
Jag har inte startat en generell diskussion om vad en konspiration är, jag har tagit en förolämpning och med logik vänt den mot den som sa det. Det blir inget att diskutera om det jag sa, det är fakta och går inte säga mot, därmed uppstår alltid en tystnad från den som blir bemött med det. Personen hade inget att tilläga om det jag sa, eller hur? Så på vilket sätt stör det diskussionen snarare än att berika den? Du sidar såklart med den jag sa det till, och det är därför du raderat mitt men inte hans.

Sättigång nu och radera alla konspirationsförolämpningar i forumet om man nu inte får försvara sig mot dem och vända dem mot den som sa det.

Om du bara besvarar en förolämpning är det självkkart off topic. Att ditt off topic inte bemöts tillbaka bevisar bara att personen är för smart för att inte dras med i mer off topic. Självklart ska inte heller ditt oemotsagda off topic få vara kvar. Det är ju inte så att du vann en diskussion precis.
Citera
2020-06-05, 12:23
  #30
Moderator
najass avatar
Klagomål och kritik --> Avstängningar och bannlysningar: feedback
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback