Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-30, 23:44
  #1
Medlem
Går i tankarna att köpa en klocka. Står just nu mellan en Georg Jensen Koppel (9495kr) och en Certina DS-2 (4390kr).

Är otroligt dåligt påläst om klockor, är någon av dem en bra klocka? Eller betalar man bara för varumärket? Georg Jensen SER onekligen bra och påkostad ut men vem vet...

Tar tacksamt emot information om dessa två klockorna, annars kom med era synpunkter!
Citera
2020-05-31, 00:58
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Förra sommaren hade de 50% på de GJ-klockorna på deras egen hemsida. Så vänta lite så kanske du har tur.
Citera
2020-05-31, 09:30
  #3
Medlem
Jag hade köpt Certinan! Åtminstone om ser till till priset.
Citera
2020-05-31, 14:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag hade köpt Certinan! Åtminstone om ser till till priset.

Det är 50% på Georg Jensen Koppel så den skulle kosta mig 4700kr ungefär. Fick tips om Raymond Weil men som sagt, jag vet föga mycket om klockor.
Citera
2020-05-31, 18:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det är 50% på Georg Jensen Koppel så den skulle kosta mig 4700kr ungefär. Fick tips om Raymond Weil men som sagt, jag vet föga mycket om klockor.
GJ gör mycket fina skålar osv, men hur det märket är när det kommer till klockor är väl mer tveksamt.. Köper du certinan så får du åtminstone en bra klocka, visste inte ens att GJ sålde klockor.
Citera
2020-05-31, 18:41
  #6
Medlem
reverend.paisleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenguinCommando
GJ gör mycket fina skålar osv, men hur det märket är när det kommer till klockor är väl mer tveksamt.. Köper du certinan så får du åtminstone en bra klocka, visste inte ens att GJ sålde klockor.

Det gör de inte heller. De gör en attraktiv designklocka som de sedan utrustar med ett schweiziskt kvalitetsurverk. Framgår dessutom på GJs hemsida.

RIP
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback