Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-22, 19:26
  #361
Medlem
Alla under terrornivå 4? Jag är dåligt berest men Island känns spontant intressant på många plan, även om jag aldrig varit där. Har funderat på att flytta från Sverige och då är det länder med lägre kriminalitet som lockar. Vacker natur är en fördel också.

Sen som whiskynörd är Skottland lite intressant också nått mindre ställe där även om jag inte är så förtjust i Storbritannien rent politiskt.
Citera
2024-03-13, 14:31
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frigolit-tarzan
Vilket är det bästa landet i europa att leva I? Dessutom om man har hög inkomst (eftersom att det beror mycket på hur skatterna ligger till för en).

Vinner sverige?
😂

Monaco, Luxemburg, schweiz är bäst!

“sverige bäst” 😩fy fan ! Den var bra!!
Citera
2024-03-18, 19:00
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Säger med Danmark.
Har bott i Norge och de är fan 25 år efter Sverige, även om de är begravda i pengar. Sydeuropa är korrupt. Öst kriminellt. I Finland begriper man inte språket, Island för litet folk. Frankrike för invandrat och likt Sverige. Brittiska öarna för tätbefolkade och irländarna har för dåligt med pengar..
Åland är enspråkigt svensktalande.
Citera
2024-03-19, 20:50
  #364
Medlem
Adelaides avatar
Danmark känns överlag mer välmående än Sverige.
Känns mer "europeiskt" snarare än nordiskt.
De är också mer nationalistiska och har mer bevarad historia i sina städer än Sverige där det mesta är byggt på 70-talet.

Storbritannien är nice om man är högavlönad och kan bo i någon attraktiv ort. Knegare och lägre medelklass har det dock sämre ställt än i Sverige.

Ungern är fint och trevligt, men språket och de dåliga lönerna är inte så lockande.
Citera
2024-04-23, 16:24
  #365
Medlem
Schweiz. Hög levnadsstandard plus att du är i typ mitten av Europa så du har nära till att resa till många andra länder
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3274377

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback