Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-04-12, 07:30
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenIsSafe
Funderade själv på att flytta till stockholm en gång i tiden och då kollade jag in just Ursvik. Rutom hela Ursvik har du sveriges allra mest brottsdrabbade kommuner. Eftersom att det är blatte-brott det rör sig om (Ursvik omgiven av negerområden) så är det garanterat olika typer av grova våldsbrott det handlar om främst.

Läste lite i tråden om att man bygger ut kommunikationsvägarna dit med rinkeby? Broar och pendeltåg.

Ge fan i att flytta till stockholm överhuvudtaget. Det är kört.

Sverige rasar. Finland och Norge har haft en helt annan integrationspolitik. De har klarat sig mycket bättre.
Citera
2023-04-13, 02:35
  #26
Medlem
Phyllobatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Funderar på att pocka en nyproducerad lägenhet i stora ursvik.. men tvekar en aning pga bron till rinkeby precis i närheten intill den nya tvärbanestatinen som öppnar inom 1år.. Med tvärbanen förbättras dom usla kommunikationerna avsevärt, med en station till rissne går det rätt snabbt in till stan. Vad säger ni? Kommer rinkebygäng ströva runt på kvällarna och ställa till besvär? eller kan det vara ett ok boende med nya tvärbanan?

De tar sig inte över.

Bron gör att det faktiskt finns skapliga möjligheter att ta sig kollektivt till och från Ursvik.

Ursvik är ett helt okej område. Verkar bo många unga personer där som nyss tagit högskoleexamen, men det är lite blandat. Värt pengarna eftersom att det inte är så värst dyrt. Sen är ju frågan om man vill ha tonåringar et cetera där eftersom att de kan ta sig över.
Citera
2023-04-13, 02:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberslampa
Tja!

Jag har i dagsläget en 1:a i Bromma som jag trivs förhållandevis bra i, men skulle nu vilja flytta närmare familj och vänner i Solna/Sumpan-området. Trivs bra i just Centrala Sundbyberg och vistas där väldigt mycket om dagarna men kötiden (11 år) hos den kommunala förmedlingen Förvaltaren räcker inte riktigt till just nu. Hamnar som allra bäst på plats 10-11 på en motsvarande 1:a i Storskogen/Stadskärnan) så det lär krävas åtminstone några års köande till.

Sparar även till en handpenning till BR parallellt men det lär också ta något år eller två av seriöst sparande innan det är köpläge, och då kanske priserna har stegrat ännu mer. Skulle därför vilja bo i hyresrätt om det är möjligt.

Till saken hör att jag nu verkar ha en reell chans att få en relativt nyproducerad 2:a i Stora Ursvik, och lägenheten i sig verkar fräsch. Dock verkar kommunikationerna rent ut sagt vara skitdåliga, och det ligger lite för nära Rinkeby för att jag ska kunna tänka mig att söka lägenheten utan tvivel.

Vill därför höra från er Flashbackare vad ni har för erfarenheter av Stora Ursvik som område? Är det lugnt, stökigt? Har bron mellan Rinkeby och Ursvik öppnats ännu? Märks det isåfall av? Tack på förhand!

EDIT: Stavfel.
Jobba dej fram med tillräckligt många inlägg så att du kan pma och återkom i pm så fixar det sej. Glöm inte att skänka en tacksamhetens tanke till att FB finns-just saying.
Citera
2024-04-06, 07:10
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nu var det förvisso några år sedan, men jag arbetade i Ursvik under en period. Jag kan inte påstå att närheten till Rissne, Hallonbergen och Rinkeby var något som märktes av eller störde mig.

Det jag tyckte var besvärligast var komiskt nog alla byggnadsarbetare som skrek och gormade på polska. Sedan var kommunikationerna inte de bästa men problemen som du tar upp är inte utmärkande för just Ursvik.

Vilka områden i Stockholm har inte problem med personrån, hundbajs på trottoarer och sönderslagna busskurer egentligen? Sådant förekommer även på Östermalm och i Danderyd.

Det har blivit ännu värre i Ursvik sedan bron till ghettot öponades. Det är fortfarande usla kommunikationer. Tvärbanan öppnar väl typ aldrig? När den öppnar kan man åka till Alvik. Vem fan vill dit och krångla?
Enköpingsvägen har förstörts vid Hornbach så den går från två till en fil åt båda i båda riktningar. Idioter tutar, trängs och krockar där varje dag. Värdelöst för de som bor i Ursvik och kör bil. Vänsterstyret i Sumpan är helt galet.
Det är väldigt lite bajs på trottoarerna på Östermalm och Danderyd jämfört med i Ursvik.
Citera
2024-04-16, 03:11
  #29
Medlem
GammalToaborstes avatar
Pågår det någon white flight nu ifrån nybyggda Ursvik?
Citera
2024-04-16, 07:30
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenIsSafe
Funderade själv på att flytta till stockholm en gång i tiden och då kollade jag in just Ursvik. Rutom hela Ursvik har du sveriges allra mest brottsdrabbade kommuner.

Ursvik ligger i Sundbybergs kommun. Denna kommun omges av Stockholm, Solna och Sollentuna kommun.

Visst, det begås många brott i dessa kommuner, men det är ju ändå väldigt populärt att flytta till dem.
Citera
2024-04-23, 16:07
  #31
Medlem
Det finns väl inte ens en matbutik inom gångavstånd där? Fint område men lite väl nära ghettot.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback