Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-12-12, 18:48
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vem avgör vad som är att vilja väl? Är du en sådan som menar att Nelson Mandela var så god för han ville alla - inklusive boerna - väl?
Sydafrikas apartheid var en av de viktigaste nyhetsinslagen under 70-talet, inslagen programmerade in i svensken att rasism var det värsta som fanns att vara. Nelson Mandelas kamp mot de vita blev det man skulle stödja för att vara pk, det blev ett mantra som matades in i svenskens ryggrad "rasism är det värsta som finns, jag är inte rasist, jag är mot rasism" i en oändlig loop även i tanken.
Och det satte sig i ryggraden, när invandrare flyttade hit blev mantrat ett undergivet beteende mot, svensken blev extra snäll och hjälpsam för att inte invandraren skulle tro att svensken var det värsta som fanns. Invandraren kunnig och tränad i ett mycket hårdare socialt klimat, hårdare statsskick, fräckare med klan och familjeband som högre än kollektivet tog chansen att ta för sig.
Sydafrikas apartheid var en stor pusselbit i att kuva ned svensken till ett motståndslöst och viljelöst våp - det tycker jag är fantastiskt bra!
Citera
2020-12-14, 05:22
  #14
Medlem
Soterns avatar
Märklig tystnad kring detta?
Citera
2020-12-14, 06:00
  #15
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Märklig tystnad kring detta?
Kanske för att det är en höna av en fjäder? Vänsterliberala nyhetsredaktioner är så kåta på att kunna klistra etiketten ”terrorism” på högern för att flytta fokus från islamisterna att man återigen slagit på trumman åt spekulationer?

Vi minns ju alla hur exempelvis ”den nazistiska mordbranden mot en moské” visade sig vara en fritös som någon glömt stänga av. Vi kommer även ihåg besvikelsen hos vänstern när det visade sig att alla bränder på flyktingförläggningarna, där man såg framför sig SD-folk med tändstickor i nattmörkret, i själva verket berodde på att babbarna själva rökte i sängen.

Vänsterliberalerna är svältfödda på så kallade ”högerextrema” attentat. Så svältfödda att man till och med försöker skjuta över Peter Mangs på högerkanten trots att han var betalande medlem i Vänsterpartiet. Klart att man griper efter varje halmstrå även här. Att det sedan uppstår en märklig radiotystnad om fallet indikerar väl att även detta är en stor Nothingburger, som Trump skulle ha uttryckt det.
Citera
2020-12-14, 07:26
  #16
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Kanske för att det är en höna av en fjäder? Vänsterliberala nyhetsredaktioner är så kåta på att kunna klistra etiketten ”terrorism” på högern för att flytta fokus från islamisterna att man återigen slagit på trumman åt spekulationer?

Vi minns ju alla hur exempelvis ”den nazistiska mordbranden mot en moské” visade sig vara en fritös som någon glömt stänga av. Vi kommer även ihåg besvikelsen hos vänstern när det visade sig att alla bränder på flyktingförläggningarna, där man såg framför sig SD-folk med tändstickor i nattmörkret, i själva verket berodde på att babbarna själva rökte i sängen.

Vänsterliberalerna är svältfödda på så kallade ”högerextrema” attentat. Så svältfödda att man till och med försöker skjuta över Peter Mangs på högerkanten trots att han var betalande medlem i Vänsterpartiet. Klart att man griper efter varje halmstrå även här. Att det sedan uppstår en märklig radiotystnad om fallet indikerar väl att även detta är en stor Nothingburger, som Trump skulle ha uttryckt det.


Jag drar mig till minnes den här gamla skrönan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Carlbergska_stiftelsen
Citera
2020-12-14, 11:28
  #17
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag drar mig till minnes den här gamla skrönan:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Carlbergska_stiftelsen
Haha, ja den hade jag nästan glömt. Jösses, man undrar om det handlar om rent önsketänkande eller om journalisterna jobbar efter en taktik som bygger på att om man hela tiden pekar ut en massa felaktiga terrorister så kan man sedan hävda ingen rök utan eld trots att alla utpekanden är bevisade luftslott?
Citera
2020-12-14, 12:26
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Märklig tystnad kring detta?


Också en polis misstänkt i utredningen om förberedelse av ett grovt brott mot hälsa eller liv - kopplingar till ytterhögern

https://yle.fi/uutiset/3-11695995

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...nnassa/8012264
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback