Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-29, 16:40
  #1
Medlem
Regelverket för vad som gäller när man postar i detta forum är glasklart och man försöker sitt bästa för att hålla sig inom ramarna,

Till problemet:

Om någon gör ett OT inlägg i en tråd där man misstänker att syftet med inlägget är att "dränka" tråden med trams så att den egentliga diskussionen hamnar i baksätet så hamnar jag i trubbel många gånger och får mina inlägg borttagna och ibland varningar delas ut.

Saken är den att jag inte ifrågasätter varför jag får mina inlägg borttagna eller åker på varningar. Min poäng är att jag ytterst sällan startar med ett OT inlägg, utan oftast svarar med OT på ett OT inlägg till att börja med.

Hur går det ihop att mitt OT inlägg blir raderat med en varning som följd som är specifikt ett svar på en annan användares (den som kastar första stenen) OT inlägg och detta inlägg får ligga kvar?


Då kan jag bara anta att det inte är samma regler som gäller alla och jag undrar vem jag kan vända mig till om detta?


Tråden "Valfusk? USA-valet 2020 Rapporterade incidenter" fullkomligen drunknar i OT inlägg och personliga påhopp och dessa användare får till synes inga som helst varningar eller får sina inlägg raderade.

Kalla mig för en Nazist, rasist, fascist, trumpist etc.... Det är helt i sin ordning. Men om JAG gud bevare mig skulle ifrågasätta några användare och kalla dessa för "betalda megafoner"? Jag då tar det hus i helvete! För då bryter jag mot "användarens anonymitet", jag har fått en varning pga detta och hur fan man lyckas snickra ihop att huruvida jag spånar på i den tråden vilka dessa användare som bara är intresserade av identitetspolitik och "Cancel Culture" är betalda megafoner bryter mot denna regel?


Vem är det som blir "uthängd" och hur i helvete fungerar det?

Betald megafon = NEJ NEJ NEJ DET FÅR MAN INTE AJ AJ

Rasist,nazist = allt i sin ordning. Det är ju trots allt ytttrandefrihet i detta forum och man måste få tycka vad man vill.
2021-01-04, 16:49
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Regelverket för vad som gäller när man postar i detta forum är glasklart och man försöker sitt bästa för att hålla sig inom ramarna,

Du gjorde dock en tankevurpa när du postade här i delforumet som heter Avstängningar och bannlysningar: feedback och som är till för att ge feedback på...avstängningar och bannlysningar.

Denna tråd låses därför. Har du återstående frågor efter mina svar följer du riktlinjerna för hur man klagar på moderatorsbeslut: (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Till problemet:

Om någon gör ett OT inlägg i en tråd där man misstänker att syftet med inlägget är att "dränka" tråden med trams så att den egentliga diskussionen hamnar i baksätet så hamnar jag i trubbel många gånger och får mina inlägg borttagna och ibland varningar delas ut.

Saken är den att jag inte ifrågasätter varför jag får mina inlägg borttagna eller åker på varningar. Min poäng är att jag ytterst sällan startar med ett OT inlägg, utan oftast svarar med OT på ett OT inlägg till att börja med.

Du menar alltså att du trodde det var ok att bryta mot regelverket om någon annan gjort det tidigare i en tråd? Det är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Hur går det ihop att mitt OT inlägg blir raderat med en varning som följd som är specifikt ett svar på en annan användares (den som kastar första stenen) OT inlägg och detta inlägg får ligga kvar?

Det kan ju vara så enkelt att det inlägg du trodde var OT inte var det?

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Då kan jag bara anta att det inte är samma regler som gäller alla och jag undrar vem jag kan vända mig till om detta?

Vi har ett helt delforum som heter (FB) Klagomål och kritik

Det finns rutiner för just detta: (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Dessa finns i FAQ:EN samt i klistrad tråd i forumdelarna (FB) Klagomål och kritik samt (FB) Flashback

Har du ens försökt att leta själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Tråden "Valfusk? USA-valet 2020 Rapporterade incidenter" fullkomligen drunknar i OT inlägg och personliga påhopp och dessa användare får till synes inga som helst varningar eller får sina inlägg raderade.

Det kan bero på att det inte är mot reglerna att kalla folk öknamn eller personliga påhopp så länge man i övrigt håller sig till ämnet för tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Kalla mig för en Nazist, rasist, fascist, trumpist etc.... Det är helt i sin ordning. Men om JAG gud bevare mig skulle ifrågasätta några användare och kalla dessa för "betalda megafoner"? Jag då tar det hus i helvete! För då bryter jag mot "användarens anonymitet",

Japp, exakt så. Då har du ju förstått verkar det som. Du får alltså kalla folk för vad fan du vill men du får inte skriva nått som kan äventyra anonymiteten. Helt rätt uppfattat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
jag har fått en varning pga detta och hur fan man lyckas snickra ihop att huruvida jag spånar på i den tråden vilka dessa användare som bara är intresserade av identitetspolitik och "Cancel Culture" är betalda megafoner bryter mot denna regel?

Det verkar tämligen klart ja. Men om du fortfarande är undrande så tar du det givetvis med aktuell moderator först. Är inte det hyfsat självklart? Alltså följer instruktionerna: (FB) ·♦·♦·♦ Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator♦·♦·♦·

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vem är det som blir "uthängd" och hur i helvete fungerar det?

Du du påstår saker om givetvis. Det fungerar enligt Flashbacks regelverk.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Betald megafon = NEJ NEJ NEJ DET FÅR MAN INTE AJ AJ

Nej, det är helt rätt, det får du inte påstå om någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Rasist,nazist = allt i sin ordning. Det är ju trots allt ytttrandefrihet i detta forum och man måste få tycka vad man vill.

Exakt! Det är precis så det fungerar.

Och med det så låser vi denna tråd

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback