Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-14, 18:05
  #1921
Medlem
Caloviuss avatar
Någon har dragit in Charles Manson här. Nu kommer det att tjatas om honom i flera dagar, tänker jag.


It's a diversion.
2021-02-14, 18:11
  #1922
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
”Jisses” i den här soppan är du om du på fullt allvar anser att det finns likheter mellan Trump och de där figurerna. Jim Jones var för övrigt kommunist och negerförsvarare så han skulle idag ha varit Demokrat om han inte hade haft insikt nog att skjuta sig själv. Vilka ska vi jämföra Trump med härnäst, Röda Khmererna?

Lugn och fin nu, jag gjorde mig lustig över liknelsen mellan Manson/Jimbo och Trump...
2021-02-14, 18:13
  #1923
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Någon har dragit in Charles Manson här. Nu kommer det att tjatas om honom i flera dagar, tänker jag.


It's a diversion.
De lättledda verklighetsförnekarna agerar precis som de blir tillsagda att agera. Några självständiga tankar existerar inte. Nu får vi, som du så riktigt påpekar, några dagar med diverse hyperbola Manson-analogier. För det är ju givetvis så att när Manson partade loss på LSD och uppmanade sina sektmedlemmar att starta raskrig genom att mörda några kändisar, är det på samma nivå som när Trump uppmanar till fredliga protester utanför Kapitolium.

Sökningen på Trump Charles Manson visar varifrån de får dessa tokiga idéer.
https://duckduckgo.com/?q=trump+charles+manson&ia=web

Ett problem vi har är att nyvänstern är helt i avsaknad av normala moraliska spärrar. De tycker inte det är problematiskt att ljuga - Ondahamstern är själv en fullfjädrad mytoman. I stället anser de att lögnen är en fullt acceptabel politisk metod som det är positivt att använda sig av. De drar sig sällan för våld när de är i större grupper, ser inga problem med att förstöra meningsmotståndares karriärer, familjeliv och framtidsutsikter. Dessa jagsvaga individer kommer stå med ett fåraktigt leende på läpparna när de vaktar de kommande koncentrationslägren, även kallade Fun Camps for Men, som Hillary uttryckte det.
2021-02-14, 18:14
  #1924
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vi lever tyvärr i en väldigt vänstervriden värld. Det märks extremt tydligt i media/sociala medier; det har inget med handlingar att göra utan det enda som avgör vad som är rätt eller fel är VEM som utför dem. Därmed blir BLM:s terrorhandlingar en bagatell och lagliga demonstranter som släpps in i en offentlig byggnad jämställt med nazisterna.
Man kan (karikerat och generaliserande) säga att om högern härjar är det deras eget fel, om vänstern härjar är det högerns fel som har retat upp dem.
(Ondahamstern vet jag inte vem det är, än iaf.)
__________________
Senast redigerad av Calovius 2021-02-14 kl. 18:18.
2021-02-14, 18:15
  #1925
Medlem
-boyakka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Lugn och fin nu, jag gjorde mig lustig över liknelsen mellan Manson/Jimbo och Trump...
Ok. Jag försökte t.o.m. läsa med ironiglasögonen på men de är nog inte tillräckligt kalibrerade för dessa ämnen där den sedvanliga TDS:aren låter så trasig att man inte vet om denne skämtar eller är efterbliven på riktigt. Ber om ursäkt för missen!
2021-02-14, 18:17
  #1926
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De lättledda verklighetsförnekarna agerar precis som de blir tillsagda att agera. Några självständiga tankar existerar inte. Nu får vi, som du så riktigt påpekar, några dagar med diverse hyperbola Manson-analogier. För det är ju givetvis så att när Manson partade loss på LSD och uppmanade sina sektmedlemmar att starta raskrig genom att mörda några kändisar, är det på samma nivå som när Trump uppmanar till fredliga protester utanför Kapitolium.

Sökningen på Trump Charles Manson visar varifrån de får dessa tokiga idéer.
https://duckduckgo.com/?q=trump+charles+manson&ia=web

Ett problem vi har är att nyvänstern är helt i avsaknad av normala moraliska spärrar. De tycker inte det är problematiskt att ljuga - Ondahamstern är själv en fullfjädrad mytoman. I stället anser de att lögnen är en fullt acceptabel politisk metod som det är positivt att använda sig av. De drar sig sällan för våld när de är i större grupper, ser inga problem med att förstöra meningsmotståndares karriärer, familjeliv och framtidsutsikter. Dessa jagsvaga individer kommer stå med ett fåraktigt leende på läpparna när de vaktar de kommande koncentrationslägren, även kallade Fun Camps for Men, som Hillary uttryckte det.
Obehaglig analys, och det gör mig ont att jag kan invända så lite mot den. Hade egentligen önskat att kunna säga: det där stämmer inte på långa vägar.

Those people are sick.
2021-02-14, 18:21
  #1927
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Någon har dragit in Charles Manson här. Nu kommer det att tjatas om honom i flera dagar, tänker jag.


It's a diversion.

Point taken!
Lika bra att släppa den idiotiska liknelsen direkt och hålla ögonen på bollen.
Tack för att du påminde mig!

Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Ok. Jag försökte t.o.m. läsa med ironiglasögonen på men de är nog inte tillräckligt kalibrerade för dessa ämnen där den sedvanliga TDS:aren låter så trasig att man inte vet om denne skämtar eller är efterbliven på riktigt. Ber om ursäkt för missen!

Ingen fara!
Högt tempo i tråden och fullt med troll, lätt att missta vänner för fiender
2021-02-14, 18:24
  #1928
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
När Trump i 2 månader har sagt att valet är stulet och även säger att man måste slås för att annars så har man inget land kvar så blir det indirekt ansvar ja.
Trump sa också: "A country without borders is not a country at all" (varvid han menade att gränsen ska vara tät). Man kan klaga över dessa hyperboler, men det vimlade av dem i amerikansk politik redan innan Trump kom.
"Slåss" är hur du översätter "fight", ett ord som i politisk diskurs inte betyder "slåss" utan "kämpa".
2021-02-14, 18:27
  #1929
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Point taken!
Lika bra att släppa den idiotiska liknelsen direkt och hålla ögonen på bollen.
Tack för att du påminde mig!
Kalas, du!

(även om det inte var en liknelse utan en jämförelse)
2021-02-14, 18:32
  #1930
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, domstolen som dömde Manson kom själva fram till att han inte gav några direkta order, argumentet om att vi inte vet vad han personligen sa kan man tyvärr dra till Trump också, vi vet inte vad han personligen ska ha sagt till vissa individuella aktörer, men grejen är den att Manson dömdes fortfarande till Proxy Mord precis som Moscow-Mitch anser att Trump är skyldig by Proxy men valde att inte rösta för att fälla Trump då Mitch bryr sig mer om att hålla kvar väljarna.

Men det är ju precis vad jag skriver. Skall vi döma efter ord eller handling. Vi får ju självklart också se vad som föranledde dessa ord eller handlingar. Det som tokar till det ännu mer är vad är ett rimligt straff. I USA är det exempelvis oftast livstidsstraff för mord (om man inte har mycket pengar eller är kändis) i Sverige är det, om jag inte minns fel, oftast 21 år (här skiljer det naturligtvis i fråga om omständigheter etc). Varför har vi helt skild syn, juridiskt, på strafflängd? Dessutom är det vida känt att man hellre sitter ut sitt straff i Sverige när man har blivit straffad utomlands. Många menar att vi gullar med råa brottslingar. I USA blir, i många delstater, dessutom närvarande vid mordet dömda till nästan ett lika hårt straff, även om man bara råkade köra bilen som brottslingen satt i vid brottet. Alltså blir Manson dömd (och annat skit)

Det som skedde i Trumps fall är ju en tolkningsfråga, enligt mig i alla fall, och det visade även Trumps advokater att beroende på vem som säger vad gäller olika krav av påfäljder. Och tittar man tillbaka på hans 4 år vill många att han sänks. Men här snackar vi om abstrakta saker och vi kommer aldrig att vara överens. Kändisar och rika snubbar kommer ju nästan alltid undan med skit, vilket land det än är. Och då känner jag att rättvisan är rättvis beroende på vem man är. Tolkning igen. Rättvisan skall ju vara blind men det är den sällan.

Fan vad jag skriver, blir trött nu
2021-02-14, 18:35
  #1931
Moderator
vfs avatar
Då så, Trump frikändes och därmed räcker det för denna gången. Valfusk kan diskuteras i den separata tråden liksom "stormningen". Denna låses/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback