Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 10:55
  #769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Man vill ligga i den gröna zonen för att inte fastna för länge. Men då kostar det enligt tariffen för stunden. Ligger man i blåa så får man finna sig att andra går före i kön.
https://jochen-hoenicke.de/queue/#BTC,all,weight

Betalade du 20 dollar så bör den gå igenom när som helst. En normal dag hade det gått tämligen direkt.

11 dollar var det visst. Skulle man rent tekniskt sett kunna fastna i den blå zonen för all evighet? Inte för jag tror det själv men om man spekulerar lite bara.
Citera
2024-04-23, 11:25
  #770
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
11 dollar var det visst. Skulle man rent tekniskt sett kunna fastna i den blå zonen för all evighet? Inte för jag tror det själv men om man spekulerar lite bara.
Sätter du 0.1 dollar lär du fastna i all evighet. Men många klienter tillåter inte att sätta fee hur som helst. Bara typ ”Slow/Medium/Fast”
Citera
2024-04-26, 15:13
  #771
Medlem
Har det här sagts tusen gånger redan eller vad fan är grejen med avgiften för att dra ut BTC till sin wallet?

Trodde jag blev blåst av Trijo men Kraken tar ju samma hutlösa avgifter, 30 respektive 50 procent, för att dra ut BTCn!
Citera
2024-04-26, 16:26
  #772
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Har det här sagts tusen gånger redan eller vad fan är grejen med avgiften för att dra ut BTC till sin wallet?

Trodde jag blev blåst av Trijo men Kraken tar ju samma hutlösa avgifter, 30 respektive 50 procent, för att dra ut BTCn!
Nej, du har missförstått något. Gissningsvis så skickar du Bitcoin till ett värde av typ 300kr när nätverket har hög efterfrågan på Blockspace så att det kostar 100kr att få igenom en transaktion.

Vänta några dagar så är säkert avgiften nere på mer normala nivåer.
https://bitinfocharts.com/comparison...onfees.html#3m

Tänker inte gå in på frågan varför du använder Bitcoin kedjan för att skicka småsummor, när det finns andra som är i princip gratis.
Citera
2024-04-26, 16:52
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, du har missförstått något. Gissningsvis så skickar du Bitcoin till ett värde av typ 300kr när nätverket har hög efterfrågan på Blockspace så att det kostar 100kr att få igenom en transaktion.

Vänta några dagar så är säkert avgiften nere på mer normala nivåer.
https://bitinfocharts.com/comparison...onfees.html#3m

Tänker inte gå in på frågan varför du använder Bitcoin kedjan för att skicka småsummor, när det finns andra som är i princip gratis.

Tack för input, har inte köpt btc på några år och då var det localbitcoin som gällde där det.
Citera
2024-04-27, 19:50
  #774
Medlem
StonedMonkeys avatar
Har tidigare använt bitcoin.com appen och köpt bitcoins för att sen skicka vidare till Flugsvamp, men det har blivit riktigt dyrt.

Köpte för under 1000 kr och nästan hälften försvann i växlings och överföringsavgifter

Hur gör jag för att inte förlora så mycket pengar?

Har hört att Monero har mycket mindre avgifter, stämmer det?

Såg i tråden att ni tipsa om Trijo, med låga avgifter. Där kan man köpa BTC, dock är det en svensk marknad där man reggar sig med BankID, vågar man skicka BTC därifrån direkt till Flugsvamp?
__________________
Senast redigerad av StonedMonkey 2024-04-27 kl. 20:10.
Citera
2024-04-29, 18:55
  #775
Medlem
Vart köper man btc om man vill komma undan billigast, ska man fixa egen Wallet om man ska köpa på darkweeb?
Citera
2024-05-08, 18:57
  #776
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Här är ett skäl till att om möjligt undvika handelsplatser som kräver KYC:

Bitfinex users’ personal information about to be leaked
https://www.cryptopolitan.com/bitfin...mation-leaked/

Citat:
Recent unsettling news has erupted around Bitfinex, as the notorious ransomware group FSociety claims they have hijacked 2.5TB of data from the cryptocurrency exchange. They assert possession of not just trading data but also the personal details of 400,000 users.

What’s more terrifying? They’re threatening to leak KYC (Know Your Customer) information of every user unless their demands are met.

Vad jag förstått kan man handla KYC-fritt på schweiziska relai.app, så länge man handlar för mindre än hundra tusen kr per år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback