Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-13, 23:51
  #1
Medlem
Hallå! Jag är en kille som studerar till fotograf och ska på fotoresa som eget arbete. Då jag är väldigt intresserad av att fota snowboard så undrar jag om någon av er vet om man kan komma in i skidbacken i Åre gratis? Då jag inte ska åka själv och bara fotografera!
Mvh fattig student.
Citera
2021-01-13, 23:52
  #2
Medlem
Enklast vore förmodligen att höra av dig till den som rår om backen och fråga.
Citera
2021-01-13, 23:54
  #3
Medlem
Det är inga problem. Det är ju liftkortet man betalar för, inte tillgång till området.
Citera
2021-01-14, 00:03
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan fritt ströva omkring, och även knata uppför backarna!
Citera
2021-01-14, 00:20
  #5
Medlem
Ja och charmar du en liftvakt får du säkert åka sittliften upp utan skidor eller betalning så slipper du gå upp för backen.
Citera
2021-01-14, 00:45
  #6
Medlem
Riddarhusets avatar
Se till att ta med dig fika, lunch och varm dryck bland alla objektiv om du inte lyckas få ett liftkort.
Snöns vithet vid olika tidpunkter på dagen och olika väderförhållanden.
Säg att du kan ta några foton till den som äger backen om han vill ha.
Proffsiga foton på personalen eller på anläggningen att användas på hemsidan.
Citera
2021-01-14, 01:37
  #7
Medlem
Screems avatar
Det är gratis att vandra omkring i backarna. Som någon sa tidigare, så kanske du kan snacka med någon liftvärd om att låta dig åka upp.
Citera
2021-01-14, 01:50
  #8
Medlem
Pekka-s avatar
Ifall du ej får gratis lift utav vakten, så går det säkert att köpa en timmes liftkort eller så kan de säkert lösa något gratis. Att få åka upp och sen ner, är ju inget märkvärdigt i mina ögon.
Citera
2021-01-14, 02:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kan fritt ströva omkring, och även knata uppför backarna!
Absolut, så länge du inte är i vägen för åkarna.

Vet att dom eskorterar bort folk som bara är i vägen i backen som inte är där för att åka, men då måste man vara en riktig röv liksom, en på miljonen helt enkelt!
Citera
2021-01-14, 06:22
  #10
Medlem
MrRos avatar
Det är till parken i Bräcke du ska. Det är en bit att knalla från rödkullen eller VM8. Ett alternativ är att betala för att åka kabinbanan enkel upp och sen åka snowboard ner till parken i Bräcke.

Det är ganska mycket höjdmeter att gå annars. I snö. Med kameragrejer....
Citera
2021-01-14, 06:29
  #11
Medlem
rovmuns avatar
Singelbiljetter kostar 100kr (145 i butik)
https://www.skistar.com/sv/boka-onli...c=8&d=20210114

Plus om du inte har ett SkiPass tillkommer kostnad för kortet.

Men även fastän du kommer upp i liften är det ju oftast transportsträckor, resturang eller bara folk som hänger. Så beror ju på vad du ska fota men skulle rekommendera dig att ha skidor eller snowboard då du kommer få mycket mer tillgängligt
Citera
2021-01-14, 07:48
  #12
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Det är gratis att vandra omkring i backarna. Som någon sa tidigare, så kanske du kan snacka med någon liftvärd om att låta dig åka upp.


Man kanske inte ska gå mitt i pisten men vid sidan går klockrent
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback