Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-12, 10:53
  #673
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
How much the lawsuit will actually end up costing Fox is unclear because there are ways it can defray some of the expense, primarily through insurance and the use of tax deductions.

Fox can deduct the Dominion settlement from its income taxes as an expense necessary for the cost of doing business. Fox Chief Communications Officer Brian Nick has confirmed the deductibility of the settlement.

Big companies often deduct large settlements
https://apnews.com/article/fox-domin...34be13b49d4869
Oavsett så står vi här med en 8miljardes bot som berättade vi gjorde gigantiska fel med att förtala och skada ett företag.

Vi väntar fortfarande på vad försäkringen gett, ingen källa som styrker detta = noll cent har FOX fått.
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Serietecknaren vs CISA/homeland security, FBI, och justice department. Samt 65 olika domstolar inkl högsta domstolen?

Vi alla vet att den arbetslösa serietecknaren har rätt.

MAGA!
Det intressanta är också att om det fanns bevis, så hade FOX inte behövt betala någonting alls
Ibland tänker dom inte efter före dom skriver sitt nonsens.
Citera
2024-04-12, 11:12
  #674
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det intressanta är också att om det fanns bevis, så hade FOX inte behövt betala någonting alls
Ibland tänker dom inte efter före dom skriver sitt nonsens.
Tucker carlson mail och Laura ingrahams chatt är fan priceless

"they're all lying to us" angående Donald Trumps advokater som skickat in påstådda bevis.

Fox visste vad de gjorde. Rupert Murdoch är rik nog att förlika snarare än att riskera att förlora sitt kabel tv tillstånd.

Bara det faktum att James Murdoch ringde sin farsa och frågade vad Fan de ska göra nu när Donald Trump förlorat, betyder att även de visste att valet gick rätt till.

MAGA är sorgliga.
Citera
2024-04-12, 11:24
  #675
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Tucker carlson mail och Laura ingrahams chatt är fan priceless

"they're all lying to us" angående Donald Trumps advokater som skickat in påstådda bevis.

Fox visste vad de gjorde. Rupert Murdoch är rik nog att förlika snarare än att riskera att förlora sitt kabel tv tillstånd.

Bara det faktum att James Murdoch ringde sin farsa och frågade vad Fan de ska göra nu när Donald Trump förlorat, betyder att även de visste att valet gick rätt till.

MAGA är sorgliga.
Det sorgliga är väl att de inbillar sig att FOX betalar dessa summor bara för deras goda hjärtan.(Men som alltid så måste man då undra vart ställer mig sig i kö för 8miljarder för inget?)

Än mer roligt är när en del användare här lyfter konspirationen som det vore på riktigt.
För om systematiska valfusket vore på riktigt, så hade ju de inte kunnat stämma.
Så de stänger ned sig själva och pga faktumet att FOX förstår att de blivit påkomna med att ljuga och att förtalet mot dessa företag har kostat dom en massa pengar och då 8miljarder.
Som de då försöker hävda ne, FOX delar bara ut pengar så där.
Eller det än sämre argumentet att försäkringsbolaget kommer in och täcker upp, som det skulle ändra summan.

Dock har vi nu frågat om denna försäkrings utbetalning, och de har aldrig presenterat nått som påvisar ens en existens av en sådan.
Kanske det är så att ljuga så länge om något som inte existerar, och att detta sen fastnat på en massa bevis som PM och Email.
Kanske detta komplicerar utbetalningar från försäkringsbolaget, för vi pratar ju inte här om en sak som blev lite fel.
För detta var ju en längre kampanj, och det borde försvåra en del.

Men vi väntar på länken att ens försäkringsbolaget betalat ut något, ingen källa = Inga pengar.
Citera
2024-04-12, 12:20
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Inte alls. Om du 2024 efter allt som skett tror att valet inte var riggat har du inte hästarna hemma.

Men läs inte detta av mig utan av Scott Adams:
https://twitter.com/ScottAdamsSays/s...72258158559622

Inte ett enda påstått bevis har hållit vid en granskning, eller en domstolsprövning, INTE ETT ENDA!

Därför finns trådarna för detta numera i Konspirationer och alternativa teorier tillsammans med trådar om att 9/11 var ett uppdrag utfört av CIA, att månlandningarna inte skett, att Elvis och Michael Jackson lever och att vi styrs av Rymdödlor samt att Jorden är Platt.

Trevlig läsning!
Citera
2024-04-13, 02:28
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Tucker carlson mail och Laura ingrahams chatt är fan priceless

"they're all lying to us" angående Donald Trumps advokater som skickat in påstådda bevis.

Fox visste vad de gjorde. Rupert Murdoch är rik nog att förlika snarare än att riskera att förlora sitt kabel tv tillstånd.

Bara det faktum att James Murdoch ringde sin farsa och frågade vad Fan de ska göra nu när Donald Trump förlorat, betyder att även de visste att valet gick rätt till.

MAGA är sorgliga.
Kom med något som har poäng för en endaste gångs skull. Att Murdoch-barnen hatar MAGA bevisar enbart att Murdoch-barnen hatar MAGA. Begriper du verkligen inte detta eller tror du på riktigt att varje gång någon rik & mäktig tycker som du så bevisar det att du har rätt?
Citera
2024-04-13, 12:07
  #678
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Kom med något som har poäng för en endaste gångs skull. Att Murdoch-barnen hatar MAGA bevisar enbart att Murdoch-barnen hatar MAGA. Begriper du verkligen inte detta eller tror du på riktigt att varje gång någon rik & mäktig tycker som du så bevisar det att du har rätt?
~8000000000 berättar att FOX är sketna lögnare och att dom inte drar sig för att förtala företag och orsaka dom ekonomisk skada.
Det du skrev där dock, det är helt betydelselöst för precis allt här om förtalen och skadan de gjort.
Citera
2024-04-13, 12:12
  #679
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Kom med något som har poäng för en endaste gångs skull. Att Murdoch-barnen hatar MAGA bevisar enbart att Murdoch-barnen hatar MAGA. Begriper du verkligen inte detta eller tror du på riktigt att varje gång någon rik & mäktig tycker som du så bevisar det att du har rätt?
Sakta i backarna. Jag har svårt att hänga med dagens nyfikna flickebarn.

Gäller samma sak för Fox News
Lara ingraham, Sean Hannity, tucker carlson?

Hatar de maga med?

Ifall du svarar först så lovar jag att förklara hur det är relevant för dominions lawsuit.
Citera
2024-04-14, 19:17
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Sakta i backarna. Jag har svårt att hänga med dagens nyfikna flickebarn.

Gäller samma sak för Fox News
Lara ingraham, Sean Hannity, tucker carlson?

Hatar de maga med?

Ifall du svarar först så lovar jag att förklara hur det är relevant för dominions lawsuit.
Den här texten förstår jag inte alls. Min kommentar var riktad mot att du verkar tro att det betyder något speciellt varje gång någon rik & mäktig gör eller säger något som är anti-mag. Den var inte riktad mot det självklara faktum att det förstås finns mäktiga opinionsbildare som t ex Tucker (eller korkade Hannity eller Ingraham) som är MAGA, eller för den delen bankirer som Jamie Dimon som nu stödjer Trump. Du förstår verkligen inte detta?

I slutändan kommer den här striden att avgöras av gräsrötterna så vidare inte demokratin är formellt avskaffad då. Murdoch-barnens styrka ligger i det mediaimperium de kontrollerar, själva har de (till skillnad från t ex Tucker) ingen trovärdighet alls i folkets ögon och i ett medielandskap i hastig förändring kommer de att förlora fler och fler marknadsandelar precis som sina bröder och systrar på CNN.

Ditt problem förefaller vara att du helt enkelt inte kan tänka eller skriva logiskt sammanhängande beträffande det för dig så känslosamma temat DJT.
Citera
2024-04-14, 20:08
  #681
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Den här texten förstår jag inte alls. Min kommentar var riktad mot att du verkar tro att det betyder något speciellt varje gång någon rik & mäktig gör eller säger något som är anti-mag. Den var inte riktad mot det självklara faktum att det förstås finns mäktiga opinionsbildare som t ex Tucker (eller korkade Hannity eller Ingraham) som är MAGA, eller för den delen bankirer som Jamie Dimon som nu stödjer Trump. Du förstår verkligen inte detta?

I slutändan kommer den här striden att avgöras av gräsrötterna så vidare inte demokratin är formellt avskaffad då. Murdoch-barnens styrka ligger i det mediaimperium de kontrollerar, själva har de (till skillnad från t ex Tucker) ingen trovärdighet alls i folkets ögon och i ett medielandskap i hastig förändring kommer de att förlora fler och fler marknadsandelar precis som sina bröder och systrar på CNN.

Ditt problem förefaller vara att du helt enkelt inte kan tänka eller skriva logiskt sammanhängande beträffande det för dig så känslosamma temat DJT.
Inte ett ord du skrev ändrar på faktumet att FOX är sketna lögnare och fått betala för sina lögner som de MEDVETET spred.

Kanske de inte skulle förtalat och ge oskyldiga företag skada?
Citera
2024-04-14, 20:44
  #682
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Den här texten förstår jag inte alls. Min kommentar var riktad mot att du verkar tro att det betyder något speciellt varje gång någon rik & mäktig gör eller säger något som är anti-mag. Den var inte riktad mot det självklara faktum att det förstås finns mäktiga opinionsbildare som t ex Tucker (eller korkade Hannity eller Ingraham) som är MAGA, eller för den delen bankirer som Jamie Dimon som nu stödjer Trump. Du förstår verkligen inte detta?

I slutändan kommer den här striden att avgöras av gräsrötterna så vidare inte demokratin är formellt avskaffad då. Murdoch-barnens styrka ligger i det mediaimperium de kontrollerar, själva har de (till skillnad från t ex Tucker) ingen trovärdighet alls i folkets ögon och i ett medielandskap i hastig förändring kommer de att förlora fler och fler marknadsandelar precis som sina bröder och systrar på CNN.

Ditt problem förefaller vara att du helt enkelt inte kan tänka eller skriva logiskt sammanhängande beträffande det för dig så känslosamma temat DJT.
Inte ett ord av det du skrivit ändrar det faktum att fox betalade 8 miljarder för att de ljugit om valet i 2020.

Cope harder
Citera
2024-04-14, 23:37
  #683
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
dubbelpost
Tyckte mig se ett helt annat inlägg fyllt med invektiv riktade mot mig.
Men jsg uppskattar att du självmant tog bort det . Du agerar föredömligt i denna tråd

Hatten av min vän.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback