Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-03-18, 14:51
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Riktigt sjukt samhälle att dessa får gå fria.

Svårt när det blir ord emot ord. Räcker egentligen att tjejen någon gång skulle ha sagt ifrån att att inte kändes bra för att ha nekat till sitt medgivande. Alla som anmäler för våldtäkt blir inte heller fysiskt fasthållna/slagna och det behöver inte ens vara sex inblandat i bilden, finns mycket annat som kan hända som gör att bevis blir svårt att fastställa förutom dom historier som berättas. Svårt att fälla någon utan blåmärken på tjejen te.x

Även om sädesvätska te.x hittas vid en utredning så räcker knappt det, hur ska polisen kunna bekräfta att brott begåtts pga det, hur ska man veta att den inte hamnat där med tillåtelse om inte andra bevis finns? Det är inte lätt för en tjej utan fysiska skador att bevisa något alls och säkert därför många tjejer väljer att inte anmäla.
Citera
2021-03-20, 06:40
  #98
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulPaFesten
Några sådana grunder finns ej. Kontakt har skett från en utav männens sida genom en dejting app där han själv sedan frågat om dom skall ses. Tjejen var inte själv från början med männen heller utan hennes vänner avvek ifrån platsen. Det var inte heller tjejen som sedan kontaktade polisen utan det var grannar.

Så att början spekulera att det från tjejens sida skulle ha skett i avsikt att försöka sätta dit någon finns det ingen sanning i.

Så de slutsatser man kan dra från det här inlägget är:

- En av de 4 männen träffat en tjej på Tinder, tjejen plus kompisar träffade sedan männen i en lägenhet.

- Efter ett tag väljer tjejens kompisar att avvika.

- En stund efter det kommer ljud från lägenheten som gör att grannarna bestämmer sig att kontakta polisen.

- Polisen kommer dit och anhåller samtliga 4 männen misstänkta för våldtäkt.

- Några dagar senare, efter ytterligare förhör, så släpps männen och misstankegraden sjunker.

- Ytterligare några dagar senare läggs utredningen ned – Det finns ej anledning att anta att ett brott som faller under allmänt åtal har begåtts.

Jag blir fan inte klok på vad som hänt här egentligen? Spontant känns det ju som att någonting har hänt, åtal eller ej, spelaren i fråga är ju fortfarande frånvarande på ÖSK’s träningar.

Hade jag personligen varit helt oskyldig och inget hade hänt hade jag dessutom gått ut i lokalpressen och förklarat vad som hänt så fort utredningen var nedlagd.

Typ som när Mensiro i Östersund var helt felaktigt misstänkt.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...stjarnans-hem/
Citera
2021-03-20, 07:50
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Så de slutsatser man kan dra från det här inlägget är:

- En av de 4 männen träffat en tjej på Tinder, tjejen plus kompisar träffade sedan männen i en lägenhet.

- Efter ett tag väljer tjejens kompisar att avvika.

- En stund efter det kommer ljud från lägenheten som gör att grannarna bestämmer sig att kontakta polisen.

- Polisen kommer dit och anhåller samtliga 4 männen misstänkta för våldtäkt.

- Några dagar senare, efter ytterligare förhör, så släpps männen och misstankegraden sjunker.

- Ytterligare några dagar senare läggs utredningen ned – Det finns ej anledning att anta att ett brott som faller under allmänt åtal har begåtts.

Jag blir fan inte klok på vad som hänt här egentligen? Spontant känns det ju som att någonting har hänt, åtal eller ej, spelaren i fråga är ju fortfarande frånvarande på ÖSK’s träningar.

Hade jag personligen varit helt oskyldig och inget hade hänt hade jag dessutom gått ut i lokalpressen och förklarat vad som hänt så fort utredningen var nedlagd.

Typ som när Mensiro i Östersund var helt felaktigt misstänkt.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...stjarnans-hem/


Du får inte gå ut i media på vilka grunder som helst och prata om ett brott bara för att det är nedlagt. Det finns inga grunder som visar att tjejen skulle ljuga, dom är släppta i brist på bevis och för att tjejen berättar en historia och männen en annan. Och eftersom tjejen inte är dömd för att ha ljugit så antar jag att grabbarna blir anmälda för förtal om dom skulle gå och berätta deras version eftersom man ej kan fastställa vilken sida som ej talar sanning.

Läste i artikeln och där finns det ju BEVIS som styrker att det omöjligt kan ha varit han. Därför får/kan han berätta sin historia. Hade det blivit nedlagd i brist på bevis som i detta fall så hade han garanterat blivit anmäld för förtal
__________________
Senast redigerad av KulPaFesten 2021-03-20 kl. 08:11.
Citera
2021-05-02, 09:10
  #100
Medlem
Gustavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulPaFesten
Du får inte gå ut i media på vilka grunder som helst och prata om ett brott bara för att det är nedlagt. Det finns inga grunder som visar att tjejen skulle ljuga, dom är släppta i brist på bevis och för att tjejen berättar en historia och männen en annan. Och eftersom tjejen inte är dömd för att ha ljugit så antar jag att grabbarna blir anmälda för förtal om dom skulle gå och berätta deras version eftersom man ej kan fastställa vilken sida som ej talar sanning.

Läste i artikeln och där finns det ju BEVIS som styrker att det omöjligt kan ha varit han. Därför får/kan han berätta sin historia. Hade det blivit nedlagd i brist på bevis som i detta fall så hade han garanterat blivit anmäld för förtal


Bullshit
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback