Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-17, 08:07
  #1
Medlem
kyrkstockens avatar
1. Skall det inte utgå någon form av varning innan? (har inte fått varning på ett tag). Och helt plötsligt är jag avstängd för ohörsamhet?
2. Jag vet inte vad jag gjort för fel så jag kan inte överklaga.
3. jag är avstängd så jag kan inte heller fråga moderatorn varför jag är avstängd?

Är det verkligen rimligt att inte få reda på orsaken. Inte kunna ta kontakt med moderatorn och fråga om orsaken?
Citera
2021-04-18, 09:45
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
1. Skall det inte utgå någon form av varning innan? (har inte fått varning på ett tag). Och helt plötsligt är jag avstängd för ohörsamhet?
2. Jag vet inte vad jag gjort för fel så jag kan inte överklaga.
3. jag är avstängd så jag kan inte heller fråga moderatorn varför jag är avstängd?

Är det verkligen rimligt att inte få reda på orsaken. Inte kunna ta kontakt med moderatorn och fråga om orsaken?

Nu vet jag inte vad du menar eftersom du inte är avstängd och inte har varit det på flera månader. Läser du fel på årtalen i din profil kanske?

Du har dessa gamla varningar:
2020-05-30 20:08
2020-05-30 20:08
2020-12-09 08:03
2020-12-09 10:30
2020-12-09 16:02

Vilka ledde till en avstängning för ohörsamhet den 2020-12-14 06:29

Men det är ju som sagt nästan ett halvår sedan.
Citera
2021-04-18, 14:10
  #3
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nu vet jag inte vad du menar eftersom du inte är avstängd och inte har varit det på flera månader. Läser du fel på årtalen i din profil kanske?

Du har dessa gamla varningar:
2020-05-30 20:08
2020-05-30 20:08
2020-12-09 08:03
2020-12-09 10:30
2020-12-09 16:02

Vilka ledde till en avstängning för ohörsamhet den 2020-12-14 06:29

Men det är ju som sagt nästan ett halvår sedan.
Ja, men blir det inte absurt att jag inte kan fråga den som stängde av mig om orsaken?
Ni hänvisar ju till att tvister skall först lösas genom att jag tar kontakt med moderatorn i fråga. Nu går ju inte det?

Observera gärna att jag skulle fått två varningar samtidigt 2020-05-30.
det har hänt mig att jag fått två varningar på raken och sedan avstängd för ohörsamhet innan jag ens hunnit få någon varning.
jag ser andra skriva om samma problem.
Citera
2021-04-18, 19:00
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ja, men blir det inte absurt att jag inte kan fråga den som stängde av mig om orsaken?

Varför kan du inte det?

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ni hänvisar ju till att tvister skall först lösas genom att jag tar kontakt med moderatorn i fråga. Nu går ju inte det?

Varför skulle det inte gå?

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Observera gärna att jag skulle fått två varningar samtidigt 2020-05-30.

Och 3 varningar 2020-12-09

Du har fått dessa samma dag, dock inte samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
det har hänt mig att jag fått två varningar på raken och sedan avstängd för ohörsamhet innan jag ens hunnit få någon varning.

Nej, det går inte. Du har inte fått två avstängningar och sedan blivit avstängd för ohörsamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
jag ser andra skriva om samma problem.

Vad är problemet här?
Citera
2021-04-18, 19:34
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Ja, men blir det inte absurt att jag inte kan fråga den som stängde av mig om orsaken?
Ni hänvisar ju till att tvister skall först lösas genom att jag tar kontakt med moderatorn i fråga. Nu går ju inte det?

Observera gärna att jag skulle fått två varningar samtidigt 2020-05-30.
det har hänt mig att jag fått två varningar på raken och sedan avstängd för ohörsamhet innan jag ens hunnit få någon varning.
jag ser andra skriva om samma problem.

Orsaken är ju ohörsamhet, alltså att du inte bättrar ditt postande trots flera varningar.

Du kan se för varje enskild varning vilken moderator som gav dig den, så det är bara att kontakta den specifika moderatorn om du vill diskutera varningen.

Själva ohörsamhetsavstängningen beror ju inte på någon enskild moderator. Visst, en moderator har exekverat den, men den är framröstad gemensamt av alla moderatorer.

Är du avstängd är du tillåten att skapa nytt konto för att diskutera saken via PM till mod eller admin och/eller via tråd i den specifika forumdelen för ändamålet.

(FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

Du får dock inte skriva ute i forumet med detta konto.

Så - vad är det du inte kan fråga om oavsett vad du vill fråga om?

Yttermera:

Du får inte ohörsamhetsavstängning på två varningar. Det handlar om 3 - 6.
Om du får två varningar för samma inlägg så räknas bara den ena vid ohörsamhetsomröstningen.
Citera
2021-04-19, 18:08
  #6
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Varför kan du inte det?



Varför skulle det inte gå?



Och 3 varningar 2020-12-09

Du har fått dessa samma dag, dock inte samtidigt.



Nej, det går inte. Du har inte fått två avstängningar och sedan blivit avstängd för ohörsamhet.



Vad är problemet här?
Problemet är att du och flera andra mods inte kan läsa.
Jag skrev två varningar samtidigt vilket resulterade i en avstängning - du skriver två avstängningar.

Det spelar ju ingen roll om det är ett team som stänger av om ni läser ärenden lika illa, och jag är knappast ensam om att misstänka att ni bifaller utan att ens läsa ärendena (det finns säkert variation i detta)

Om jag blir avstängd kan jag inte fråga mod varför då jag är avstängd.

Men nu förklarade en annan mod att jag får regga nytt konto och fråga varför jag är avstängd, men inte posta med det nya kontot.

Inte heller förstår du att vi pratar om principer för modereringen, vilket andra gjorde.

Där har du problemet.

Det är ok att man kanske ibländ mäste välja mellan två olika dåliga modereringssätt: gör man si blir det vissa konsekvenser, gör man så blir det andra konsekvenser. Men jag kan inte se det här.
Citera
2021-04-19, 21:40
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Problemet är att du och flera andra mods inte kan läsa.
Jag skrev två varningar samtidigt vilket resulterade i en avstängning - du skriver två avstängningar.

Du borde väl rimligen kunna begripa att jag skrev fel. Och nej, du har inte heller fått två varningar och blivit avstängd.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det spelar ju ingen roll om det är ett team som stänger av om ni läser ärenden lika illa, och jag är knappast ensam om att misstänka att ni bifaller utan att ens läsa ärendena (det finns säkert variation i detta)

Du får så klart gärna misstänka det. Det finns inget mer jag kan gör än att säga att din misstanke inte stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Om jag blir avstängd kan jag inte fråga mod varför då jag är avstängd.

Apropå att vara läskunnig:
Citat:
1.07. Alternativa konton

Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Men nu förklarade en annan mod att jag får regga nytt konto och fråga varför jag är avstängd, men inte posta med det nya kontot.

Nej, inte mod, men en läskunnig FB:are.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Inte heller förstår du att vi pratar om principer för modereringen, vilket andra gjorde.

Där har du problemet.

Nejdå, problemet är att du uppenbarligen inte ens läst regelverket.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är ok att man kanske ibländ mäste välja mellan två olika dåliga modereringssätt: gör man si blir det vissa konsekvenser, gör man så blir det andra konsekvenser. Men jag kan inte se det här.

Orsaken till att du inte kan se det är att det inte fungerar så. Det finns ett regelverk som vi är satta att efterleva. Genom att läsa regelverket (och kanske rent av FAQ:en) får man direkt klart för sig konsekvenserna av sitt agerande.
Citera
2021-04-20, 08:29
  #8
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du borde väl rimligen kunna begripa att jag skrev fel. Och nej, du har inte heller fått två varningar och blivit avstängd.



Du får så klart gärna misstänka det. Det finns inget mer jag kan gör än att säga att din misstanke inte stämmer.



Apropå att vara läskunnig:




Nej, inte mod, men en läskunnig FB:are.



Nejdå, problemet är att du uppenbarligen inte ens läst regelverket.



Orsaken till att du inte kan se det är att det inte fungerar så. Det finns ett regelverk som vi är satta att efterleva. Genom att läsa regelverket (och kanske rent av FAQ:en) får man direkt klart för sig konsekvenserna av sitt agerande.

Här märks det återigen varför du inte skall vara mod. Hela min diskussion har handlat om regelverket och principerna inte mina specifika ärenden.

"Du förstår inte att vi har ett regelverk.." Lol, det är det vi diskuterat hela tiden. Ja, alla utan du
Citera
2021-04-20, 15:49
  #9
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Här märks det återigen varför du inte skall vara mod. Hela min diskussion har handlat om regelverket och principerna inte mina specifika ärenden.

"Du förstår inte att vi har ett regelverk.." Lol, det är det vi diskuterat hela tiden. Ja, alla utan du

Du är medveten om att jag citerade från just regelverket eller? Ett citat som direkt svarar på din fråga i trådstarten. Det blir en smula underligt om du påstår att det handlar om regelverket när du uppenbarligen inte ens läst det.

Ännu en gång (från regelverket alltså):
Citat:
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin
Citera
2021-04-20, 21:37
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Här märks det återigen varför du inte skall vara mod. Hela min diskussion har handlat om regelverket och principerna inte mina specifika ärenden.

"Du förstår inte att vi har ett regelverk.." Lol, det är det vi diskuterat hela tiden. Ja, alla utan du

Premissen med dina tre frågor är felaktig från början. Inget av det du tar upp stämmer ju så det finns inget att ens fråga eller diskutera om.

1. Varningar utges och måste accepteras innan det är ens tekniskt möjligt att skrova på forumet igen med samma konto.
2. Du kan överklaga.
3. Du är inte avstängd.

Som sagt - vad är problemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback