Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-11-23, 22:09
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Nej, det är inte delar av bron som måste rivas, det är trapphusen vid sidan av bron som har fått sprickbildning i betongen och detta måste åtgärdas. Så bron i sig påverkas inte, enbart trapphusen i anslutning till bron.
Såg det på nyheterna ikväll, men...... det är trist i alla fall. Som man säger - det var bättre förr (tror jag)
Citera
2021-11-24, 16:19
  #26
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Såg det på nyheterna ikväll, men...... det är trist i alla fall. Som man säger - det var bättre förr (tror jag)

Ja, trist är det. Hörde en intervju på radion med en av projektledarna (tror jag det var) för bygget och han jämförde med tex utveckling av en ny bil eller datorprogram. Man testar och testar, rättar till fel och buggar innan man släpper produkten skarp. En bro eller annan infrastruktur kan man ju inte ”beta-testa” i ett halvår innan allmänheten får tillgång till den.

Det är ju inte den första bron som byggs i världen men den är tekniskt komplicerad och varje sånt projekt har sina egna utmaningar. Han tyckte dock att just den här bron hade haft något problem för mycket än vad som är normalt.
Citera
2021-11-24, 17:17
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ja, trist är det. Hörde en intervju på radion med en av projektledarna (tror jag det var) för bygget och han jämförde med tex utveckling av en ny bil eller datorprogram. Man testar och testar, rättar till fel och buggar innan man släpper produkten skarp. En bro eller annan infrastruktur kan man ju inte ”beta-testa” i ett halvår innan allmänheten får tillgång till den.

Det är ju inte den första bron som byggs i världen men den är tekniskt komplicerad och varje sånt projekt har sina egna utmaningar. Han tyckte dock att just den här bron hade haft något problem för mycket än vad som är normalt.
Tyvärr ganska vanlig företeelse i Göteborg - och nu är sjöfarten på Göta älv stoppad pga problem med rivningen av gamla bron.
Bara att vänta på nästa strul - blir väl något i samband med tunnelsprängningarna för Västlänken
Citera
2021-11-29, 21:17
  #28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Tyvärr ganska vanlig företeelse i Göteborg - och nu är sjöfarten på Göta älv stoppad pga problem med rivningen av gamla bron.
Bara att vänta på nästa strul - blir väl något i samband med tunnelsprängningarna för Västlänken

Hagakyrkan har tydligt allvarlligt stora sprickor till följd av sprängningarna under jord i och med Västlänken. Men det är väl bara att riva skiten och bygga en till medioker skyskrapa.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback