Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-21, 12:56
  #35989
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Man kan knappt ta dig på allvar när du lever i Rasks tråd 😂 Klart du försvarar Chrippa, enbart för att han förtalade Rask. Det gör dig nöjd. 🤣

Du får gärna hata Chrippa för mig, det rör mig verkligen inte i ryggen. Men är allergisk mot Skithögens lögner som han sprider för att rättfärdiga sitt drev. Som att det är synd om Rask. Det är inte synd om honom. Han förtjänade alla pikar, och det är verkligen i det mildaste laget. Han förtjänar en regelrätt misshandel så han inte ens kan stå på benen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/JRsT8KtBc10?si=XXcEylwhlx8XNT7l
Åter så beskyller Rasken Chrippa för att han var tvungen att radera eh sälja kanalen pga allt Chrippa utsatte honom för?!

Chrippa var den som vågade tala om att Rasks beteende var åt helvete sjukt, att han utnyttjade andra människor, ljög och betedde sig riktigt ohederligt.
Vi som följt Rasken vet vad han gjort och gör, det går att läsa honlm som en öpoen bok.
Rasken vill inget hellre än att få vara med Jocke, den store idolen, den som han ägnat hela sina barns barndom åt att smöra för, en riktig simp och samhällsparasit som inte lyft ett finger för sin familj.
Rasken ljuger och ljuger så han tror sig själv, vi som tack och lov endast betraktar honom utifrån, där han sitter i sin lakansbur, vet bättre och vi skakar våra huvuden åt idiotin och luftar våra tankar här.

Nu är det Chrippa som Rasken gör sig lustig över, myser åt hans "förfall".

Från att ha hatat Chrippa i alla år, till att hylla Chrippa, när han häktades, för att sen tvärvända och återgå till att snacka skit om Chrippa och tillskriva honom allt negativt han kan komma på.

Det mest tragikomiska är att Chrippa aldrig sagt eller gjort någonting för att skada Rask, tvärtom, han har försökt peppa Rask att ta sig i kragen, för att kunna må bättre, men Rasken har gapat om den påhittade psykiska ohälsan som orsak till att han inte gör någonting anna än låter livet passera och han missar sina egna barns uppväxt, när han marinerar i sin egen härskenhet och konsumerar sociala medier, längtar efter att få hänga med den coolaste grabben på går'n, Joakim Lundell...

Att söka sig till offentligheten och medvetet utsätta sig för folkets blickar, leder till att man får höra både positiv och negativ kritik.

Jag vet inte hur många personangrepp, kränkningar, förtal och vidrigheter som Carl Fredrik Alexander Rask ensam gjort sig skyldig till iom "Chrippa fallet".

Någon som har för mycket tid som kan sätta sig och sammanställa all skit Rasken rapat ur sig på bekostnad av Christofer, Linnéa och deras föräldrar?
Vilka uttalanden och handlingar kan läggas till grund för att en åklagare väcker åtal, med hänvisning till att det föreligger ett stort allmänintresse?

Likaså Anjos delaktighet och självklart huvudpersonen själv, Jockiboi...

Rädda Chrippa?
Rädda Chloé?

Fokusförflyttning och manipulation, vi är några som känner igen hur Jocke spelar, hur han smeker med ena handen och drar undan benen med den andra...

Mycket riktigt. Om man sett allt från början till slut vet man att det började med att Rask laddade upp klipp på sig själv på sociala medier, där han grät över påstådd psykisk ohälsa och bad om hjälp om en metod för att slippa må dåligt. Chrippa gav honom råd om träning, sysselsättning och att träffa människor. Exakt det han efterfrågade. Då blev han kränkt för att det inte låg i linje med vad han ville ha. Då var det istället "Du känner inte mig, så du kan inte ge mig råd". Men gå inte ut och grina och be om hjälp till att börja med då?

Att han sen försöker jämställa Chrippas pikar här och där om Baronens koja och hur han vägrar jobba med regelrätt stalking av Chrippa på sociala medier, som renderat i ett fyrtiotal videor där allt han hittar gås igenom i detalj, det är så jävla ohederligt att jag inte vet vad. Tacksamt för Bajshögen att Chrippas hela kanal är raderad också. Då kan man inte göra en jämförelse och Baronen kan bara upprepa att han blivit grovt förtalad i flera år, och den korkade pöbeln sväljer det utan att ifrågasätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Men gå o möt upp Rask då, din fega jävel 🤣

Vem är jag nu? ”Han förtjänar örfil efter örfil!” 🤣 Sluta böga dig nu din fjolla och gör något pt saken, eller håll käft.
Raski lover #1 är vad du är. Man ser igenom ditt fejkhat.

Jag hade gjort det för längesen om jag fick garantier på att jättebebisen kunde ta det. Men nu vet man ju hur han är i grund och botten. Jag till skillnad från Baronen värdesätter min frihet högre än mina lustar att begå brott. Han kommer se till att få sina konsekvenser så bra själv utan min hjälp. Men han förtjänar väldigt mycket stryk, det gör han, och jag kommer fira med champagne den dagen jag får höra att han fått det.
__________________
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-04-21 kl. 13:13.
Citera
2024-04-21, 12:56
  #35990
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det var väl LINNEA som skulle förstöra CHRIPPAS LIV!? *rättar*
Förstöra för han och Lilla C Julia mm och det har hon ju lyckats med.
Jag är fortf MYCKET nyfiken på VEM som raderade hans kanal.
Det finns ljudinspelning på hur Chrippa säger att han med Jockes hjälp kan förstöra Linneas liv.
Det finns ingenstans där Linnea säger att hon vill förstöra chrippas liv, det är enbart en tråd sanning.
Citera
2024-04-21, 13:02
  #35991
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag är fortf MYCKET nyfiken på VEM som raderade hans kanal.

Det var Jocke via sina kontakter som lyckades återställa kanalen så måste vara han som radera den

Det är bara 1 som kunnat radera kanalen, någon som på natten kunde ha tillgång till hans mobil. Fanns bara 2 i lägenheten. Och det var inte Jocke och Chrippa som hade pyamasparty den natten.

Varför skrek Chrippa under häktningsförhandlingen i tingsrätten till Jocke att Linnea raderat kanalen? Var fanns Linnea under häktesförhandlingen? Var hon upptagen med TikTok? Många frågor.
Citera
2024-04-21, 13:09
  #35992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det var Jocke via sina kontakter som lyckades återställa kanalen så måste vara han som radera den

Det är bara 1 som kunnat radera kanalen, någon som på natten kunde ha tillgång till hans mobil. Fanns bara 2 i lägenheten. Och det var inte Jocke och Chrippa som hade pyamasparty den natten.

Varför skrek Chrippa under häktningsförhandlingen i tingsrätten till Jocke att Linnea raderat kanalen? Var fanns Linnea under häktesförhandlingen? Var hon upptagen med TikTok? Många frågor.

Kanalen är inte återställd, så hur kan Jockes kontakter lyckats återställa den?
Citera
2024-04-21, 13:10
  #35993
Avstängd
400Bens avatar
Kommer inga bevis nästa vecka finns inga bevis. Är vi alla överens om det? De verkar ju prioritera andra skitsaker än ta fram bevis ser man ju.

Synd Chloe är med på 7 sek videon annars hade jag lagt upp den public. Men det hade varit oerhört idenditetskränkande.
Citera
2024-04-21, 13:14
  #35994
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kanalen är inte återställd, så hur kan Jockes kontakter lyckats återställa den?

Aha. Är Bröderna Bergs gamla. Men då kommer vi till varför Chrippa ljög i Januari att kanalen är på väg tillbaka? Chrippas ord att brorsan fixar biffen.
Citera
2024-04-21, 13:22
  #35995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Kommer inga bevis nästa vecka finns inga bevis. Är vi alla överens om det? De verkar ju prioritera andra skitsaker än ta fram bevis ser man ju.

Synd Chloe är med på 7 sek videon annars hade jag lagt upp den public. Men det hade varit oerhört idenditetskränkande.

Jag vet bara en enda som gapar på bevis mer än dig, eller fan vet, och det är inte Chrippa, snarare hans bror. Varför tror du att du har rätt att kräva bevis? Det här är Flashback, inte Anjos studio, inte polisens förhörsrum, inte en rättssal. Om du känner att du måste ha bevis i allt som påstås så känner du tvivel och då tror jag att du helt enkelt bara skall skrolla vidare
Citera
2024-04-21, 13:26
  #35996
Avstängd
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag vet bara en enda som gapar på bevis mer än dig, eller fan vet, och det är inte Chrippa, snarare hans bror. Varför tror du att du har rätt att kräva bevis? Det här är Flashback, inte Anjos studio, inte polisens förhörsrum, inte en rättssal. Om du känner att du måste ha bevis i allt som påstås så känner du tvivel och då tror jag att du helt enkelt bara skall skrolla vidare

För dina 2 polare skriker inte bevis dagligen när det är från andra hållet

Jag förstår ni har det jobbigt. Jag vill bara komplettera Mumsbulles bibliotek.

Det är enkelt att tysta oss. Fram med bevis! Många väntar!
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2024-04-21 kl. 13:28.
Citera
2024-04-21, 13:28
  #35997
Medlem
Vart hittar man gårdagens twitch med Chrippa? Det brukar vara återuppspelningsbart
Citera
2024-04-21, 13:37
  #35998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
För dina 2 polare skriker inte bevis dagligen när det är från andra hållet

Jag förstår ni har det jobbigt. Jag vill bara komplettera Mumsbulles bibliotek.

Det är enkelt att tysta oss. Fram med bevis! Många väntar!

"Mina 2 Polare"(?) Får tala för sig själv, jag har inte försökt tysta dig, men DIN "polare" har försökt tysta mig m.fl Du kan hälsa att det kommer inte funka.
Jag är inget fan av Chrippa men i det här fallet så backar jag honom alla dagar i veckan
Citera
2024-04-21, 13:51
  #35999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det var väl LINNEA som skulle förstöra CHRIPPAS LIV!? *rättar*
Förstöra för han och Lilla C Julia mm och det har hon ju lyckats med.
Jag är fortf MYCKET nyfiken på VEM som raderade hans kanal.

Japp, det var Linnea som skulle förstöra hans liv och hon är ju framgångsrik i det.

Ja det är extremt intressant för det är väl det ultimata om man vill sänka en influenser.

Var det Linnea?
Var det Crippa?
Var det båda?

Det här med att hon skulle lyckats låsa upp mobilen med ett sovande Chrippansikte, är det möjligt?
Citera
2024-04-21, 14:52
  #36000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vart hittar man gårdagens twitch med Chrippa? Det brukar vara återuppspelningsbart

Raderad på grund av brott mot både TOS och CG - hans 12-åriga moderatorer höll inte chatten ren nog för att VODen skulle kunna publiceras. Nästa gång väntar en sjudagarsban igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback