Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-18, 16:55
  #1
Medlem
megacoolmans avatar
Hej,

Varför blev jag avstängd en vecka för ohörsamhet utan någon som helst förvarning? Jag hade fått en varning för ett inlägg senast för 3 veckor sedan, vilken jag bekräftade. Men inget sedan dess.
Citera
2021-05-23, 10:47
  #2
Moderator
najass avatar
Du kan själv se dina varningar i din profil. Du har 7 varningar inom ett år.
Citera
2021-05-31, 10:54
  #3
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du kan själv se dina varningar i din profil. Du har 7 varningar inom ett år.

Ok, jag förstår. Vid hur många varningar blir man avstängd?
Min avstängning föregicks inte av någon aktuell varning. Kunde inte heller logga in för att se någon förklaring, varken med mitt konto eller ett tillfälligt konto eftersom jag blev IP-bannad.
Citera
2021-05-31, 21:36
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ok, jag förstår. Vid hur många varningar blir man avstängd?
Min avstängning föregicks inte av någon aktuell varning. Kunde inte heller logga in för att se någon förklaring, varken med mitt konto eller ett tillfälligt konto eftersom jag blev IP-bannad.

Det beror på hur tätt de kommer och hur länge det pågår. 3-4 varningar på en vecka ger en avstängning normalt sett, men 3-4 varningar utspritt på ett år leder normalt inte till avstängning, då krävs det fler. Du fick senaste varningen 5 maj, och eftersom du då hade 7 aktiva varningar (de preskriberas efter ett år) så ledde det till avstängning för ohörsamhet. Avstängning verkställdes den 11 maj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback